Löytyy S6 70cc Racing pyttyä D50B0 moottoriin (eli uudenmallin Rabasaan).
Ulkomailla moottori tunnetaan myöskin Derbi Euro 3 nimikkeellä.
Metrakit SP3 70cc on midrace tasoa. Laatu on hyvä ja tehoa saa kohtuullisesti. Paremmilla osilla saa jopa 15-16hp takarenkaalta tehoa
(esim. SCR Corse Racingline 70cc, Keihin PWK 28mm, VForce 3 läppärunko..).
Italkit 70cc on myöskin midrace tasoa.. ei yhtä tehokas, mutta menee katukäytössä. Laadusta en osaa sanoa sen enempää.. todennäköisesti Airsalin/Barikitin tasoa eli ihan OK laatu.
Se 80cc versio Italkitistä vaatii 44,9mm iskuisen kampiakselin toimiakseen oikein.En suosittele tuota Metrakittiä, jos:
-Et halua vaihtaa mäntää 2-4tkm välein
-Et hanki korkeakiertoista putkea (esim. Metrakit SP3, Metrakit Pro Race.. tai vastaava)
-Tykkäät vähemmän piikikkäästä koneen luonteesta (eli tehoa muuallakin kuin ylhäällä)
-Haluat käyttää 19-21mm kaasutinta
Tuo on vain oma mielipide.
Bensankulutus pyörii 28mm kaasuttimella n. 6-10 litran paikkeilla (per 100km), riippuen kaasun käytöstä ja kaasuttimen säädöistä.
Vakiokampura kestää noilla osilla, jos ei ole väljää ja ajat 3% öljyseoksella + kaasuttimen säädöt kuntoon.
Itselläni väljistyi käyttökelvottomaksi kiertokangen alapään neulalaakeri, kun moottori kierti ajossa yli 15,000rpm.. kesti n. 6,6h kunnes neulat alkoi lentää laakerista. Oma kampura oli 13,8tkm ajettu.
Gianellin tehoalue on 8,000-12,000rpm, joten sen vuoksi kannattaa ennemmin hommata Italkitin 70cc pytty tai Airsal 70cc.
Myöskin
Airsal 80cc toimisi varmasti hyvin.
Mitään kilpailukäyttöön tarkoitettua sylinteriä ei kannata hankkia, jos ei ole valmis käyttämään rahaa sen huoltoon (esim. mäntä 40-60h välein).