Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.1.2016 15:48
120 kokeilisin
Viimeksi muokannut Muurari päivämäärä 2.2.2016 19:34, muokattu yhteensä 1 kerran
25.1.2016 20:22
20 pienempää eikä isompaa!!!
Röpötys johtuu liian rikkaasta.
30.1.2016 22:35
Mikä ois suurinpiirtein oikee pääsuuttimen koko jos ostaisin airsal 50cc ja dellorton 19mm PHBG kaasarin ja putkena enox, josta ajattelin poistaa kurin?
30.1.2016 22:45
Suosittelen jotakin vähän yli 90, varsinkin jos vapari on kiinni. Itellänin oli niin ikään phbg, tosin 21mm ja sitten airsalin 70cc enoxin kanssa ja suutin oli kokoa 92. Oli oletuksena kiinni, enkä lähtenyt muuttamaan. Samaa kaasaria ja suutinta käytin myös vakio 50cc pytyssä ja hyvin skulasi silläkin. Huomenna laitan kiinni 80cc malossin ja hommasin vähän isompia suuttimia siihen.
31.1.2016 1:14
Ok kiitti
kantsisko ton airsalin kans meilummi ton 19mm vai 21mm? Kerroit toss äske et isompi suuremtaa tehopiikkii mut alavääntö vähenee? Eli kumpi ois sun mielest parempi ton kanssa?
31.1.2016 10:07
Mä lähtisin 19mm kanssa.
13.2.2016 18:31
Ostin vanhanmallin räxään giannellin tehoputken ja tarvisin suuttimen kanssa apuja.
kiihdyttäessä inasen röpöttää, paikallaan kaasutellessa ok ja tyhjäkäynnillä 'leijuu' ja nostaa kierroksia. Outoa tässä on se, että suutin on 68 (sama kuin tyhjällä vakioputkella) voiko olla mahdollista että se on liian iso?
Kannattaisiko ostaa ton sha14.12 tilalle ostaa 16-millinen lortto? Kiitos vastauksista;)
13.2.2016 21:20
Ite lähtisin hakemaan sopivaa suutinta satasen kohdalta. Suosittelisin kyllä vahvasti hankkimaan esim. 16mm PHBN:n, koska noita SHA-sarjan kaasareita on melko hankalaa saada säätöihin huonojen säätömahdollisuuksien vuoksi.
14.2.2016 8:43
Kiitos vastauksesta
Taidan tosiaan ostaa tommosen 16mm dellorton. Toivottavasti pelittää sillä ja on helpompi säätää.
4.3.2016 10:19
Onko liian pieni pääsuutin jos kaasu pohjassa ajon jälkeen kierrokset leijuu iha vitusti mut matalammilla kierroksilla toimii iha hyvin? Nyt 84 suutin kiinni ja samalla vaihtu rajottamaton cdi. Kesällä oli 78 suutin ja rajotettu cdi ja toimi hyvin.
18.3.2016 23:33
Rieju mrx vireinä e-nox ja suutin on 98 että pitäiskö lähtee nostamaan vai laskemaan kokoa kun ei pysty 3vaihdetta enempää silmään laittamaan kun rupeaa hyytymään vaikka ois ryyppy päällä?
19.3.2016 0:42
Atteeh: Kierrosten leijuminen ei ole suoranainen seuraus väärästä suutin koosta, vaan imupuoli saa tyhjäkäyntiin nähden jostain liikaa ilmaa. Voi olla vuoto imukanavassa, sylinterin alatiivisteessä tai kampuran stefassa. Ylimääräinen ilma voi tulla myös kaasarin läpi jos luistin ei pääse laskeutumaan halutun alas tai tyhjäkäynti säädetty liian ylös. Sellainen "säätövirhe" voi aiheutua esim. tukkeutuneesta tyhjäkäyntisuuttimesta jolloin kone on säädetty käymään tyhjäkäyntiä pääsuuttimen kautta. Tarkista ensin kaasuvaijeri ja luistin liike. Seuraavaksi ettei suuttimet ole tukkoisia. Imukaulan ja läppärungon tiiveyskin on tarkistettavissa ilman isompaa purkuoperaatiota. Viimeiseksi jää syl.alatiiviste ja stefat ( kytkin puolen stefavuoto pyrkii polttamaan vaihteistoöljyä jolloin ylimääräinen savutus on merkki siitä ).
19.3.2016 0:45
Riejupoikaaa: Kovin isolta vaikuttaa minusta tuo suutin. Milläs koolla se on viimeksi toiminut?
19.3.2016 12:32
Notreal911: Toiminut viimeksi 98 suuttimella vakioputken kanssa mutta nyt ei enää.. Mistä koosta kannattaisi aloittaa?
19.3.2016 15:28
Epäilisin että ongelma on jossain muualla kuin suutinkoossa. Tarkistappa ilmanputsarin puhtaus.