Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
17.1.2013 14:32
Mistäköhän johtuu että detsi syöksee ihan tajuttomasti palamatonta 2t-öljyä? Mg-koppa, eturattaan suoja, takahäkki ja välipilli ihan öljyssä. Myös housut on vasemman lahkeen kohalta öljyssä. Öljynä käytän teboilin 2t bikeä, seosvoitelua ja noin 3% seoksia.
17.1.2013 15:40
Noin 3????? 2 riittää aivan hyvin ja silläki % vähän öljyset paikat
17.1.2013 15:43
12v sähköjen tekoon ohjeita ??????????????????? Yamaha, pelkästään staattori, cdi välillä piuhoja, muuta ei ole, virtaa tulee noin 30v maksimi
17.1.2013 17:11
Eihän 3% seos ole edes paljon? Varsinkaan talvella. Mietin vaan että voisko johtuu tosta teboilin öljystä?
17.1.2013 17:44
Onse aika paljon. Ei mulla ainakaan teboilin öljyillä juur ollenkaan puskenu paitti mitä nyt änkän päästä vähän valui mutta sitäkin oli vaan kylmemmällä kelillä.
17.1.2013 17:57
1,5 tai 2% seos on hyvä käytän ite ja jos laitan esim 2,5 tai enempi nii ei toi 80cc halua toimia noilla säädöillä
17.1.2013 18:37
Jaa no pitää sit koittaa kevyemmillä seoksilla.
18.1.2013 0:09
Eri öljytkin palavat eri lailla, jotkut menevät melkein palamattomana läpi, ja jotkut eivät öljyä paikkoja nimeksikään. Ei kuitenkaan kannata mennä alle 2% seosten. Alkaa meinaan ärsyttämään siinä vaiheessa kun kaveri testaa, huudattaa konetta ja vetäsee 200 metrin moottorijarrut.
18.1.2013 22:29
Elikkäs miten äänenvaimentimen lyhennys käytännössä tapahtuu ?
19.1.2013 0:38
laittamalla sen poikki, ja ottamalla sopivan siivun välistä.
Jos haluat hifistellä, hitsaat molemmat päätykappaleet vielä takaisin yhteen.
19.1.2013 14:45
Purat änkän, lyhennät kuorta ja reikputkea samanverran. Mahdollisesti joudut tämän jälkeen reikäputken hitsaamaan kasaan, mutta ennen hitsausta kannattaa kumminkin sovittaa että tuliko sopivan mittainen reikäputki vai menikö persiilleen
19.1.2013 16:06
Terve, kysyisin kokeneemmilta jotain jota en itte nyt osaa ratkaista:)
Lainasin moponi (keeway x-ray supermoto) serkulleni joka kertoi seuraavaa.
Hän ajeli kotiaan kohti, mopo piti koko ajan jotain pientä rahina ääntä, yhtäkkiä mopo sammui ja meni jumiin, elikkä tuli lukkojarrutus. noh poika oli sitte purkanut moottorin osiin eikä löytänyt vikaa. Hain osat ittelleni enkä minäkään löydä vikaa, laakerit aivan kunnossa, mäntä sekä männän renkaat kunnossa. rattaat ehjät. Ei siis kiinni leipominen kyseessä.
Olisiko tuollainen äkkipysäys voinut johtua päälle jääneestä startista joka olis jumittanut koneen?
20.1.2013 0:25
Mitähä tonne apikan koneesee pitäs vaihtaa tos 20 tuhannen kilometrin kohalla, mäntä on vaihettu noin 4 tonnia sitte.
20.1.2013 1:22
Ei välttämättä mitään jos toimii mutta laakerien vaihtoa kannattaa alkaa kohtapuoliin harkitsemaan.
21.1.2013 17:45
Eli millä tavalla tuon lukkorenkaan vai miten sitä nyt kutsutaan saa mahdutettua noiden muiden päälle käynnistyspolkimeen kun millään ei mene?
Kiitos jo etukäteen vastanneille, jos tämä edes kuuluu tänne. Mainittakoot vielä, että maalaukseen on menossa ja juuri on hiottu, eli en todellakaan tuollaisena pidä
E: viimeisessä lauseessa tarkoitan käynnistyspoljinta
Viimeksi muokannut asdukko päivämäärä 27.1.2013 16:51, muokattu yhteensä 1 kerran