Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
7.11.2012 13:00
janter1 kirjoitti:äsken kesken ajon oma ch:ni lopetti kierrosten ottamisen? lähtee hikisesti käyntii muttei pysy käynnissä ja kierroksia ei ota juuri ollenkaan röplöttäävaaa, missä vika
oliko kostee keli? nimittäi voi olla että vettä menny tulpan ja tulpanhatun välii ja ei oikee sähkö kule kunnolla, tai maadottaa tai jotain. kannattaa vaihtaa tulppa ja ehkä myös tulpanhattu. jos tulpanhatunki vaihat niin muista ostaa silikooninen
pitää aika hyvin vettä jos toi sun ongelma nyt ees johtuu siitä... omassa betassa teki samaa ku sulla aina kostealla kelillä mutta vaihdoin tulpanhatun eikä oo enää tehny tota ollenkaan
7.11.2012 17:11
terpi-- kirjoitti:Mistä noita soviteholkkeja saa, kun en googlettamalla löytäny?
Et niitä holkkeja saa suoraan mistään, vaan sun pitää ite väsätä semmonen itellä on nyt rabasan tk deeteessä ja siihen vaan holkki 70cc pytylle niin hyvin toimii.
7.11.2012 21:26
Oisko jollain jotain hyvää niksiä kytkinjousten ruuvien irroitukseen? Ei lähde millään irti, lämmittämälläkin koitettu. Iskuruuvimeisselin saan huomenna kaverilta lainaan jos sillä sitten?
7.11.2012 21:52
Lukkopihtejä itte käytin kytkinjousten vaihdossa, ne ristikantapultit on vähän huonoja, tuppaa pyöristymään. Siksi vaihdoinkin hylsykantaset pultit
7.11.2012 22:03
terve
Tein tossa just kone rempan ja ostin airsalin sylinteri sarjan 50cc.
Tuli ongelma että kumpi männän rengas kuuluu kumpaan koloon ku ne on eri paksusia ja toinen on krominen?
7.11.2012 23:01
Jos ne on eri paksusia niin kyllä sen sitte huomaa jos se ei sovi uraansa, mutta perussääntönä on että musta alas ja kiiltävä ylös
8.11.2012 0:27
Detsoon kirjoitti:Oisko jollain jotain hyvää niksiä kytkinjousten ruuvien irroitukseen? Ei lähde millään irti, lämmittämälläkin koitettu. Iskuruuvimeisselin saan huomenna kaverilta lainaan jos sillä sitten?
Iskuruuvimeisseli on ihan must näissä hommissa. Pelastanut niin monet ruuvinkannat.
Itsellänikin nuo samat ruuvit ihan hiton tiukassa, mutta iskuruuvimeisselillä lähti kahdella napautuksella jokainen, eikä tarvinut edes lyödä kovaa.
8.11.2012 17:58
Mimmonen sydeemi on kaasuvaijerissa, kaasarin puolella? Muuten vaihto onnistuu, ö-pumpun, ja veto kahvalle, mutta tuota vähä oon miettiny. Onko se palautusjousi kiristettävä uuvestaan? Eikös se nouse se neula ylös, ku ottaa ruuvit irti ja nostaa?
8.11.2012 18:03
Juu neula nousee ylös kun nostaa. Siis mikä jousi kiristettävä, ei minun tietääkseni mitään pidä kiristää?
8.11.2012 18:08
Yam4ha kirjoitti:Juu neula nousee ylös kun nostaa. Siis mikä jousi kiristettävä, ei minun tietääkseni mitään pidä kiristää?
Siis se mikä palauttaa vaijerin? Onko tosiaan noin v**un simppeli juttu? Ei oo mittään varottavaa juttua, tai jotain mikä pitäs ottaa huomioon?
8.11.2012 18:14
No eipä oikeastaa ole mitään varottavaa, luistinkannesta ruuvit irti ja nostaa pois sen. Kyllä huomaat sen kuinka yksinkertainen se on kun irrtoitat.
10.11.2012 1:36
Onko näin, että kun am6 tiivistesarjassa tulee kaksi kannen ulompaa tiivistettä niin niistä paksumpi on liian paksu ja tämän takia sisempi tiiviste ei pidä? Muistan jostain lukeneeni näin. Tilanne kun se, että alkoi mietityttämään, että voiko minulla vuotaa kansi kun häviää jäähdytysnesteitä ja savuttaa ja on muitakin toinen toistaan käsittämättömämpiä vikoja.
10.11.2012 2:05
Mulla ainakin kävi niin, että kun laitoin kiinanpytyn (rms) vakiokannen pariksi, jouduin laittamaan paksumman kannentiivisteen kun ohuella ei pysyy vedet tuvissa vaan valui pytyn ja kannen välistä pois
. Kun laitto vakiopytyn niin piti laittaa ohuempi, paksulla paloi sisempi tiiviste ja pytyn paineet karkas jäähdytysnesteiden sekaan.
10.11.2012 10:39
Jaaha, pitänee vaihtaa tiivisteet sitten. Kiitoksia
12.11.2012 21:31
Tarvitseeko magneetonpuolen stefa öljytä ennen asennusta? tai onko kukaan öljynnyt?