Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.9.2012 21:45
Joo sulla on joku johto tai liitos siellä huonosti. Kannattaa maski käyttää irti ja kattoa että ketä sielä on
Ja sitte vejä vaikka nippusiteellä johdot kiinni johonki nii ne ei pääse ittestää siellä liikkumaa ja hankautuun poikki.
21.9.2012 15:54
Mites kun derbi täristää ihan saatanasti? Tyhjäkäynti ihan normaali, lähinnä keskikierroksilla ihan helvetinmoinen, kädet puuduttava tärinä ja sitten kun tehopiikille pääsee niin vetää tosi nätisti eikä mitään tärinää. Meinasin vaan että voikohan tuo johtua mistään koneen laakerista? Koneen kiinnikkeet katon kuhan pääsee pajalle.
21.9.2012 16:03
Katoppa koneen kiinnikkeet ja jos ei tärinä vaimene nii runkolaakerit vaihtoon
22.9.2012 15:18
mikähän mahtais olla vikana kun huomasin tossa joku aika sitten että mittari näyttää kilometrejä 20 000 liikaa, analoginen mittari kyseessä, mut ihmetyttää kun mopolla ajettu n. 12tkm ja nyt se näyttää että ajettu 32tkm???
23.9.2012 0:27
Tärinästä numero pyörähtänyt, yhdellä tyypillä näyttää täällä Betassa kuulemma jotain 90000km sen takia
23.9.2012 11:20
kun eilen ajoin derbilläni ja yhtäkkiä kun olin ajanut hetken kaasupohjassa yhtäkkiä se alko booaan ja sammu eikä enää antanu kipinää kun yritin.
23.9.2012 14:19
ruoste kirjoitti:mikähän mahtais olla vikana kun huomasin tossa joku aika sitten että mittari näyttää kilometrejä 20 000 liikaa, analoginen mittari kyseessä, mut ihmetyttää kun mopolla ajettu n. 12tkm ja nyt se näyttää että ajettu 32tkm???
Varmaa leiponu!!!!!!!
23.9.2012 15:52
en usko kun tota se ei vetäny takarengasta lukkoon ja on puristukset, epäilen et olis menny puola.
23.9.2012 15:54
vai onkomuuten vaan derbit paskoja
23.9.2012 21:54
Sanoisin että ainaki 75% mopojen leipomisista / vioista on omistajan syytä
24.9.2012 8:37
mun toi derbi ei oo ollu mulla kauaa,edellinen omistaja ei ilmeisestikkään oo huoltanu sitä.
24.9.2012 12:07
Mikäköhä tos dts on ku ajaa kaasupohjas hetken aikaa, nii rupee jotenki booaamaaan ja kierrokset rupee vähän leijumaan tjtn.. Imuvuotoa ei pitäs olla, ehkä pienehkö..24mm pwk , airsal 70..suutin kokoa 118. Neula taitaa olla vähän liian laihalla, koska kaasun painaminen pohjaan tyhjäkäynniltä stumppaa vähän. Mutta luulis että suutin ainakin vähintään oikean kokonen, siihen malliin meinaan röpöttää.
Neula liian laihalla:
pieniltä kierroksilta nopeasti kaasua painaessa "stumppaa" ja meinaa sammua(ilmenee usein talvella)
Neula liian rikkaalla:
pintakaasulla röpöttää,särisee
Mulla tekee niinku vähän kumpaakin. 1-2 ei meinaa päästä kunnolla ees piikille
25.9.2012 14:39
Juuh elikkäs mopo (factory bike desert yr50) sano ittensä eilen irti. Yhtäkkiä kaikki tehot hävisivät, tätä jatkui ehkä 5min jonka jälkeen sammui. Lähti vasta erittäin kovista vauhdeista mäkistartilla käyntiin, ja sain ajettua kotiin. Ei meinannut pysyä käynnissä ja vääntö oli lähes olematon verrattuna normaaliin, pakko oli kaasu pohjassa ajaa. Nyt ei lähe käyntiin. Missä vika?
25.9.2012 15:00
Männänrenkaat / mäntä voi olla
26.9.2012 6:32
juusoboi kirjoitti:Mikäköhä tos dts on ku ajaa kaasupohjas hetken aikaa, nii rupee jotenki booaamaaan ja kierrokset rupee vähän leijumaan tjtn.. Imuvuotoa ei pitäs olla, ehkä pienehkö..24mm pwk , airsal 70..suutin kokoa 118. Neula taitaa olla vähän liian laihalla, koska kaasun painaminen pohjaan tyhjäkäynniltä stumppaa vähän. Mutta luulis että suutin ainakin vähintään oikean kokonen, siihen malliin meinaan röpöttää.
Neula liian laihalla:
pieniltä kierroksilta nopeasti kaasua painaessa "stumppaa" ja meinaa sammua(ilmenee usein talvella)
Neula liian rikkaalla:
pintakaasulla röpöttää,särisee
Mulla tekee niinku vähän kumpaakin. 1-2 ei meinaa päästä kunnolla ees piikille
Liian iso pääsuutin, kun saa liikaa bensaa, kaasarin säätöalue häviää ja käy melkein jokavaiheilla rikkaalla.Säädä se neula ja 10 numeroa pienempi pääsuutin. Mulla on 19mm lortossa 90ps ja w6 neula, ylhäältä rötää vielä hieman.