Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.4.2013 17:49
Mitäs tänään syötäisiin?
15.4.2013 20:17
Tuli haettua osia pulverista ja huomasin että vesipumpun koppa (se jossa vesi kiertää) oli maalattu kummaltakin puolelta. haittaako maalit siellä sisäpuolella vai voinko jättää ne sinne? ja kyseessä on siis uudenmallin rabasa.
15.4.2013 20:41
Mitenkäs on ku oma kokemus sanoo ettei se mastonin +600 asteen maali kestänyt kilikolina putkessa... Paljon se vakioputki oikeen lämpiää? Löysin mastonilta siveltimellä maalattavaa kuumakestomaalia, mutta se kestää vain +400 astetta ja jos tuo mun edellinen 600 asteinenkin palo pois
Toimisikohan paremmin jos maalaisi tuon penselillä ja panostaisi enemmän siihen lämmittämiseen 200 asteessa 60min?
Yhtä hemmetin kikkailua nää mopotkin
15.4.2013 22:10
En usko, että syynä oli toi lämmönkestävyys, vaan se, ettei noi paukut yksinkertaisesti kestä. Sivellinkamasta tulee melkovarmasti paljon kestävämpää.
17.4.2013 17:05
Nyt kaipailtas apuja moottorin maalaukseen!
Eli tarkotus ois deeteen motti maalata, ihan perus mustaksi lohkojen osalta ja sylinteri siniseksi.
Mutta nyt vain askarruttaa että minkälaisia pohjatöitä ja pohjamaalauksia tuo vaatii?
Mitä maaleja käytän? Sylinterin ajattelin vetää sinisellä jarrusatula maalilla, onko tämä hyvä vaihtoehto? Millä maalilla lohkot maalaan?
Miten maalaan, pensselillä ruiskulla vai kilikolilla?
27.4.2013 0:10
Katteet on maalattu nyt sprayllä, kunnon pohjatyöt, pohjamaalit, värit, ja lakat päällä, kun on sprayllä vedetty, väkisin tulee appelsiini pinta. Luin jostain että sen voi hioa 1200 paparilla ja sen jälkeen hinkata hiomatahnalla jolloin pinta tulee vähän tasaisemmaksi ja vielä kiiltävämmäksi, miten tuo onnistuu nyt parhaiten kun löytyy tuollaista olikose G3 hiomatahnaa motonetistä, olisi sielä ollut jotai G6 Ja G10 mutta tuo oli halvin, todella hellästi hioin 2000paperilla, ja hinkkasin sillä hiomatahnalla, tulihan siitä ihan hyvä, mutta väkisin nyt näkyy hirveesti niitä naarmuja siinä pinnassa, vaikka prosessin jälkeen vahasinkin pinnan.. Tietääkö joku näistä hommista enemmän tai olisiko kannattanut ostaa G6 Tai G10 tahnaa, ainakin luki että olisi hienompaa tai jotain en sitten tiedä,vai olisiko kannattanut käyttää hiomanestettä? kun G3 saa tahnana, ja nesteenä, tulisiko nesteellä parempaa jälkeä? kun en yhtään tiedä noista
apuja?
27.4.2013 0:21
Miten niin tulee väkisin appelsiini pintaa? Ei minulla ainakaan tule, tarpeeki kerralla laittaa maalia niin tulee hyvä.
27.4.2013 0:44
No aika paljon olen noista spraymaaleilla vedettyjä pintoja nähnyt ja aina kun oiken tarkkaa katsoo siellä pinnan alla näkyy se pinta, kerran näin että joku oli saanut siitä aika täydellisen näköisen ja kysäisin mitä oli tehnyt niin tällä tähnalla oli vetässy parii otteesee. Kyl tosta munkin pinnasta hyvä tuli mutta täydellisyys olis vielä parempi
29.4.2013 22:49
Oon katteita maalaamas ja pysyykö maali erilailla jos hion 1000 asti? Luulis vaa et karhiammassa pinnassa pysys lujemmin.
Toisena kysyisin et onko teillä kokemusta nuista mm. ainaki Halpahalleis myytävistä autokohtasista spraymaaleista? Löyty vaa aika maukkaita metallinhohtovärejä
30.4.2013 0:22
Maali pysyy paremmin ja pinnasta tulee parempi, kun hiot oikein hienoon paperiin, esim. 1200, asti. Noista maaleista en tiedä, ite käytän motonetin perussprayta, halpaa ja riittävän hyvä pinta tulee.
30.4.2013 0:23
Hiot sen vaikka 240-400-600 vesihiomapapereilla
Sit pohjamaali jonka jälkeen hionta 1000 paperilla runsaan veden kanssa.
Sitten vaa pintamaali toho ja pitäs tulla jokseenkin siedettävä pinta!
Aivan turhaa hioa johonkin 1000 asti kun ei siitä mitään käytännön hyötyä ole.
2.5.2013 16:03
Onkos sillä maalin kestävyyteen vaikutusta, jos joka kerroksen jälkeen kuivaa maalin kuumailmapuhaltimella?
Eli pohjamaali+ 2 kerrosta pintamaalia viiteen minuuttiin.
Tolleen tuli tehtyä kilventelineelle, kun ei jaksanu ootella 15min sen maalin kuivumista..
D Pinta ainakin oli normaalin näkönen.
2.5.2013 16:42
Ameriikan maalla oli joku maalannut moottoripyöränsä tankin "cameleontti" maalilla. Tietääkö löytyykö suomesta vastaavia
edullisesti? Linkki:
http://www.hdforums.com/forum/sportster-models/617574-15-do-it-yourself-chameleon-paint-job.htmlJoku hauska maalipinta olisi kiva saada katteisiin, mutta maalaamossa käyttö maksaa niin pirusti, ja spray maaleilla ei mitään kummoista taida saada aikaiseksi.
2.5.2013 21:17
Mites tehdöön takahaarukasta krominen:D? osaisko joku sanoo helpot ja hyvät ohjeet
?
2.5.2013 23:20
Ota irti ja vie kromattavaksi. Tietty voit myös maalata sen kromimaalilla mutta lopputulos ei kestä. Kolmas vaihtoehto on kiillottaa, mutta hyvän lopputuloksen eteen saa tehdä töitä.