Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
8.5.2012 23:05
Miksi mä oon sitten lyhentänyt sorvissa vanhan mallin kampiakselia, kun se otti uuden mallin koneessa kytkinkoppaan kiinni? Vanhan mallin koneessa tulee siis toinenkin ratas ensiörattaan päälle, jonka takia se on pitempi.
9.5.2012 8:41
Jos jollakulla on kytkinpuoli auki rabasa - koneesta, niin käykääpä laskemassa ensiövälityksen hammasmäärät. Olis tarkotus lisäillä erääseen laskuriin myös Am6 ja Rabasan koneiset mopot, ja laskuria varten tarvitsee tietää nuo hammasmäärät. Vaihteiston välityssuhteet mulla on jo, mutta ensiövälitys tarttis viel saada.
Kiitoksia hommaan vaivautuneelle! Jos joku ihmettelee että mistä laskurista on kyse niin sen löytää pro-viripuolen kaavat-topikista.
9.5.2012 16:36
Ensiövälitys 21/78 löytyy Derbin Virittäminen ketjun aloitusviestistä.
11.5.2012 15:29
TooByAas kirjoitti:Miksi mä oon sitten lyhentänyt sorvissa vanhan mallin kampiakselia, kun se otti uuden mallin koneessa kytkinkoppaan kiinni? Vanhan mallin koneessa tulee siis toinenkin ratas ensiörattaan päälle, jonka takia se on pitempi.
Nomut ainaki uudenmallin kampura menee vanhanmallinkoneeseen ihan heittämällä
11.5.2012 22:39
Samppa1993 kirjoitti:Ensiövälitys 21/78 löytyy Derbin Virittäminen ketjun aloitusviestistä.
Thänks!
Eipä oo pahemmin tullu Derbin virittäminen-ketjua lueskeltua...
20.5.2012 2:36
Onko alakerran laakerit ihan paskana kun mörisee ajossa aika kivasti, paitsi korkeilla kierroksilla ? esim kun laskee kytkin pohjassa kierrokset ni ei kuulu mitään sivuääniä mut sitten iha matalilla kierroksilla semmoiset rahina äänet.
20.5.2012 2:46
Voi kuulua ketjuistaki
21.5.2012 17:43
Mimmonen ulosvetäjä käy uudenmallin rabasan vauhtikseen
26.5.2012 13:06
Elikkä miten toi käynnistyspolkimen pienempi palautusjousi tulee laittaa.Koitin sitä eri asennoissa ja kiksi toimi parin polkasun ajan, sitten jumitti ,eli ois pystyny vaikka väärän suuntaan polkemaan.Ite kiksin akseli oli oikeessa asennossa kuitenkin.Tarviis nopeeta vastausta.
1.6.2012 21:34
Mitenkäs saa vaihderummun irti kun avasin sieltä kytkimenpuolelta sitä kuusiokoloa niin naps ja meni pyöreäks kanta -.- Vai saako rattaat irti muulla tavalla kun pitäisi vaihtaa kytkimen takana oleva laakeri vai kestääkö vanha kun vaihdoin juuri petarit ja vetarin laakerin? 10t ajettu vanhanmallin rabasa.
2.6.2012 12:16
TommieZ kirjoitti:Mimmonen ulosvetäjä käy uudenmallin rabasan vauhtikseen
Tässä vastaus kysymykseesi.
http://www.motozone.fi/PublishedService ... code=12610
12.6.2012 19:52
Mikä mahtaa olla kun ei kytkinkoppa lähde enää irti? Lähti hyvin ensimmäistä kertaa avattaessa, mutta kun laitoin takaisin kasaan ei poljin enää pyörinyt ja meinasin ottaa kopan taas irti, mutta eipäs lähdekkää, ottaa kiiinni siitä jostain kytkimen kohalta. Kun lohkoa koittaa kammeta irti, se joustaa sillee, että kytkinjousista ottais kiinni.
12.6.2012 20:42
Kokeileppa siitä kytkimentapista väännellä suuntaan ja toiseen samalla aikaa kun otat sitä kytkinposkea irti, uskoisin että lähteepi sitten.
12.6.2012 22:06
Lähtihän se viimein, se tappi oli jumittunu siihen lohkoo kiinni, se meni melkein poikki ja lohkosta lähti palanen.
13.6.2012 18:41
Kertokaas miten on mahdollista että kampiakselin kytkimen puoleinen stefa lähti sivusuunnassa pois kolostaan? Lievä kummastus, kun mopo yhtäkkiä savuttaa perkeleesti. Miten estää sen lähtö uudestaan?