Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.5.2008 19:12

Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.

19.5.2008 19:29

Tume34 kirjoitti:Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.
Tällä topikilla ei ole mitään tekemistä Derbisi kanssa.

Nyt voit painua mallikohtaiseen topikkiin kyselemään. Se löytyy täältä.

19.5.2008 19:54

@leks1 kirjoitti:Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.


Tässä repes. :)

19.5.2008 19:59

selittäkääs mulle miten huuhtelupumpun kuuluu toimia?
isoisän autotallin vintiltä löytyi 2 sylinteri puch kone jossa moinen huuhtelupumppu on, mistä tuohon saisi varaosia?

19.5.2008 20:06

GhostRanger kirjoitti:selittäkääs mulle miten huuhtelupumpun kuuluu toimia?
isoisän autotallin vintiltä löytyi 2 sylinteri puch kone jossa moinen huuhtelupumppu on, mistä tuohon saisi varaosia?

Eli kyseessä siis ? : http://home.sprynet.com/~inniss/sears.htm
Onko tarkempia tietoja tuosta koneesta / kuvia yms. ?
DKW:n huuhtelumäntäisistä koneista Suomeksi juttua :
http://www.mediafire.com/?dktrxyz9kjx Tuosta selviää toimintapuolta kohtalaisen paljon.
Varaosien suhteen http://www.elisanet.fi/voimakone/ on varmaan paras paikka.

20.5.2008 8:32

@leks1 kirjoitti:Voi vitun päläri!!! eks vittu osaa lukee saatana?!? Just puhuin proosta! sulleki selvitykseks DERBI DRD PRO.


tää jos mikä on PRO:ta ihan jo mopon mallin mukaan!!!!

..ei ehkä pro tuunausta vaan taitaa olla edellytykset pro-tunaroinnin puolelle...

16.6.2008 17:35

Tällaisen cdiin olen tehnyt. Ajattelin, että jotakuta kiinnostaisi nähdä, että tämä on oikeasti mahdollista.

http://img294.imageshack.us/img294/5819/p1040407or5.jpg

Ohjeet löytyy sivulta:http://transmic.net/gbindex.htm

16f628 v5.3 cdi, jossa on PIC16f628 v6.4 ohjelmisto. Purin ohjelmiston, otin selvää toiminnasta ja tein excel taulukon ennakoiden laskemista varten.

Vauhtipyörään lisäsin magneeton ja magneeton koppaan anturin. Se tekee pickup signaalin cdi-boksille.

Toimii kyllä, mutta pakoaukonsäädin ei toimi tuolla boksilla. Oskilloskoopilla tutkailtiin alkuperäisen cdiin signaalia ja koitettiin signaaligeneraattorin kanssa antaa pakoaukonsäätimen tietokoneelle signaali millä sen olisi pitänyt avautua, mutta ei se avautunut. Nyt on hakusessa cagivan cdi boksi, että saisi selville millaiset komponentit sen signaalin tuottaa.

16.6.2008 18:26

Onnes en vihaa mitään niin paljo ku PIC-piirejä, ja ERITYISESTI tuota 16F628-mallia :D.

Mutta eipä siinä, kai tuo ihan toimiva on. Joskus viimekeväänä sain itsekin ohjelmoitavan cdi:n piirilevyn lähes valmiiksi mutta sekin projekti on nyt jäänyt.

16.6.2008 19:41

Miksi sä PIC-piirejä vihaat? Mun mielestä toi on erityisen hyvä piiri. Ei tarvi erillistä kidettäkään, kun on sisäänrakennettu. Halpakin vielä, taisi olla halvin mitä saa.

16.6.2008 21:42

En ole ikinä vaan tykännyt etenkään niiden ohjelmoinnista, en tiedä miksi mutta tuntuu että yli 60% yrityksistä kusee aina jotenkin vaikka ei mitään pitäisi olla pielessä. Saattaa vaan olla ettei koodi mene sisään ja hetken päästä se sitten meneekin.

Itse oon suosinu atmelin mikroprosessoreita.

17.6.2008 19:15

[Seba< kirjoitti:Moro paljon manki kulkee suunnilleen näillä vireillä:
Ohitin
DRp alakautta menevä tehoputki
16/42 välitykset
19mm jing merkkinen kiinalainen kaasari + Power Filter

PS : olen aikonut vaihtaa 35p takarattaan taakse tai mikä teistä sopisi parhaiten 16 piikkisen eturattaan kanssa jos haluu nopeutta lisää? :)


Miksi tänne topicciin tämän postasit, mene mankitopicciin??

Huoahh..

18.6.2008 14:14

SellYourSoul.90 kirjoitti:
[Seba< kirjoitti:Moro paljon manki kulkee suunnilleen näillä vireillä:
Ohitin
DRp alakautta menevä tehoputki
16/42 välitykset
19mm jing merkkinen kiinalainen kaasari + Power Filter

PS : olen aikonut vaihtaa 35p takarattaan taakse tai mikä teistä sopisi parhaiten 16 piikkisen eturattaan kanssa jos haluu nopeutta lisää? :)


Miksi tänne topicciin tämän postasit, mene mankitopicciin??

Huoahh..


Seba poika vähä hukassa, ku puhutaa pro-virittämisestä , niin tulee kyselemää et paljo manki kulkee :_D sinunhan se pitäisi tietää jos ne virit sulla on, ja nelarissa ei ole niin suurtamerkitystä missä se putki menee, vaikka menis penkin verhoilujen ja pehmusteen välistä, kunhan on hyvin virtaava, kannattaa kasvattaa hitusen venttiili välystä , koska isompi kaasari, muuten et saa kaikkea iloa irti, ja eikös mankissa sitäpaitsi ole 16 millinen imuventtiili, jolloinka ei oo mitään apua 19 mm kaasarista, muuta kuin bensan syönnissä, ja tukkee powerin paljon nopeammin, sinuna vaihtaisin koko koneen sellasee kiinan 110cc

18.6.2008 16:02

Nii. Ja kaksitahtisessahan putken reitillä oli väliä, jos ymmärsin oikein..? oliko se niin että yläkauttasella vääntöä ja alakauttasella kierroksia, radikaali?

18.6.2008 17:35

Just.

Aletaan olla asian ytimessä.

18.6.2008 17:54

laitetaan tänne, kun nyt sattuin sopivasti käymään...

oli sitten paskonut yläpään neulalaakerin -> myös mäntä tietysti atomeiksi, siitä joskus 2005 vuonna tekemästäni läpättömästä powerista, onneksi ei ollut muuta vahinkoa tehnyt ainakaan tällä tietoa (pytty ainakin on ehjä ja toivottavasti myös kiertokanki)

kaveri oli vaihtanut tulpan siihen, kun oli hieman kuulemma alkanut ampumaan putkeen välillä ja tuntunut laiskalta muutenkin ja heti oli kuulemma voimat tulleet takaisin :D

oli sitten ehtinyt vetää ympärikin sillä jo kerran, kun oli innostunut vaihteeksi leikkimään :P sitten oli alkanut kuulumaan pientä kalkatusta ja lopulta oli sammunut lennosta siihen paikkaan, ihmekkös tuo, jos kaasussa ei tunneta kuin on ja off asennot :D