18.4.2018 16:15
Ekee kirjoitti:Saako tankki korvausilmaa? Oletko kokeillut uudella tulpalla?
Joskus myös rikkinäiset puolat saavat tuollaista aikaan, lämmetessä eivät toimi enää.
Kokeile vaikka alkuun ajaa ilman tankinkorkkia ja osta uusi tulppa.
18.4.2018 19:48
18.4.2018 19:52
18.4.2018 20:22
futepoika22 kirjoitti:AUTTAKAA!!
Sym jet euro x 2006
Kylmällä koneella kulkee hyvällä tuurilla 40km/h kun kone lämpiää ni ihan pintakaasulla voi ajaa noin 20-35km/h ja pikkusenki enemmän kun painaa kaasua ni alkaa booaamaan ja sammuu.
Uusia osia testattu: läpät,cdi,tulppa,kaasari ja uus mäntä sisässä mut ei ala toimimaa ja kohta mennee hermot ja poltan koko paskan.
19.4.2018 9:23
Hmkuskipärrää kirjoitti:Mikä olisi hm vikana kun kuumenee aivan jäätävästi parin kilometrin jälkeen jo siten että sormet palaa heti palovammoille kun koskee pyttyyn tai putkeen. Jäähdytinnesteet vaihdettu eikä auttanut asiaan. Virit airsal 80cc ja leovince x fight putki kaasari 21mm dellorto. Neula toiseksi alin ja suutin 102(hitusen liian pieni suutin)mutta tuskin johtuu suuttimesta?
19.4.2018 11:32
Malagutisti kirjoitti:Hmkuskipärrää kirjoitti:Mikä olisi hm vikana kun kuumenee aivan jäätävästi parin kilometrin jälkeen jo siten että sormet palaa heti palovammoille kun koskee pyttyyn tai putkeen. Jäähdytinnesteet vaihdettu eikä auttanut asiaan. Virit airsal 80cc ja leovince x fight putki kaasari 21mm dellorto. Neula toiseksi alin ja suutin 102(hitusen liian pieni suutin)mutta tuskin johtuu suuttimesta?
Lämpeneekö syyläri(t) ylä- ja alareunoista, eli kiertääkö vesi? Putki nyt luonnollisesti kuumenee nopeasti ajossa, ja varsinkin pienellä suuttimella vielä enemmän. Ei siihen ole tarkoitus koskea. Vedenlämmöt lienee 60-80 °C jolloin se pyttykin polttaa kyllä sormia. Jos epäilyttää niin asenna kanteen vesilämpömittari. Ei liene keittänyt kuitenkaan, eli alkaa puskea höyrystyvää vettä ulos ylivuodosta?
19.4.2018 13:55
19.4.2018 14:56
Tänään vaihdan isompaa suutinta kun sain suuttimia siksi oli hieman pieni suutin. Ei oo lämpömittaria tai mitään mittaria mopossa jolla saisin lämpöjä katottuna. Jäähytinletkut lämpenee ja syyläri lämpenee myös pytyn ja putken kanssa. Putki ja pytty tosin lämpenee huomattavasti enemmän. Ennen mulla oli kiinni 70cc airsal ja siinä lämmöt meni normaalisti käsikädessä eikä ollut näin kuumana kun 80cc. Nestettä ei tunnu katoavan joten onko vika luultavammin vesipumpussa? Huomasin tossa kotiin ajaessa koulusta että mopo myös hyytyy ylämäkiin ja joutuu vaihtamaan pienemmälle ja muutenki mopo tuntuu suht laiskalta eli viittaa pieneen suuttimeen? Vai voiko hyytyminen olla jäähdytyksen vika myös?Malagutisti kirjoitti:Voi, jos se oikeasti ylikuumenee. Ratas voi olla hajalla tai siipi irti akselista. Se että sormet palaa ei oikein riitä vielä todentamaan.
Yhden minarellin remppasin tuossa, ja siinä oli siipi irronnut akselista, mutta ei ollut ongelmia lämpöjen kanssa siitä huolimatta, koska vesi lähtee lämmöstä johtuvan tiheysmuutoksen takia kiertämään myös ilman pumppua mopomoottoreissa. Eikö siinä ole lämpövaloa/lämpömittaria? Ellei niin joku tämmönen vois olla kiva olemassa.
BTW jos epäilet suuttimen olevan vähän pieni, mikset vaihda isompaa? Joo sopivasti laihalla tuottaa enemmän tehoa mutta herkästi tommonen nicasilpytty on kerrasta romu.
19.4.2018 22:37
20.4.2018 6:48
Malagutisti kirjoitti:Tarkista ettei ole leikannut kiinni kun kerran kansi on jo irti. Laihalla käynti voi aiheuttaa hyytymistä ja pahassa tapauksessa lämpöleikkaamisen. Vesipumpun saat tarkistettua kun avaat sen kannen ja kokeilet että siipi on kiinni, sekä pyörittelet konetta nähdäksesi että siipi pyörii.
Muistaisin että johonkin airsaliin sopii irtorengas am6 tiivistesarjasta, mutta 80 voi olla senverran iso poraus että vaatii jo suuremman halkaisijan.
3.5.2018 21:34
4.5.2018 10:11
Flef kirjoitti:Eli tosissaan minulla on derbi senda vm. 1998 um koneella ja siitä löytyy vähä viritysosia (airsalin sylinteri, isompi kaasari ja tehoputki) Tuossa Airsalin sisäänajon aikana minulla meni tulpanhattu rikki ja sen jälkeen on ruennu pätkimään kun lämpiää. Huonolla tuurilla se jopa booaa ja sammuu. Uusi isomman lämpöarvon tulppa ja tulpanhattu on hommattu eikä kumpikaan ole auttanut. Mikä neuvoksi?
4.5.2018 15:49
gilsuu kirjoitti:Flef kirjoitti:Eli tosissaan minulla on derbi senda vm. 1998 um koneella ja siitä löytyy vähä viritysosia (airsalin sylinteri, isompi kaasari ja tehoputki) Tuossa Airsalin sisäänajon aikana minulla meni tulpanhattu rikki ja sen jälkeen on ruennu pätkimään kun lämpiää. Huonolla tuurilla se jopa booaa ja sammuu. Uusi isomman lämpöarvon tulppa ja tulpanhattu on hommattu eikä kumpikaan ole auttanut. Mikä neuvoksi?
Mikä tulppa nyt? NGK BR9ES lähes pomminvarma vaihtoehto, itsellä toiminut sillä parhaiten aina. Ja mites seokset, onko kauheasti öljyä seassa? Kannattaa myös katsoa sytytysennakko
4.5.2018 22:53
5.5.2018 7:49