Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.9.2014 19:07
Pinnapulttien ympärille tulee erilliset pyöreet tiivisteet jos siinä päätiivisteessä ei ole paikkoja pinnapulteille.
7.9.2014 13:01
Joo ton edellisen viestin kirjoitin pienessä paniikissa, kylhän mää sen tiesin
No nyt on taas ton rieputtimen kanssa ongelmaa..
Toimi jo hyvin muutaman kilsan lenkin aikana. Sitten kun n. 1 tunnin päästä lähdin uudestaan ajamaan, ni joku 50m ni sammu ja kaasarista alkoi tulvimaan bensaa ylivuotoventtiilistä. Työnsin kotiin ja kas kummaa ei tuu kipinää, kaasari ei tulvi enää. Vaihdoin tulpan taas toimii, mutta kaasari tulvii taas.. Sitten sammu ja taas ei kipinää
Mikä rikkoo tulpat, ennen ei oo ollu tämmöstä ongelmaa? Voisko johtua jos cdi:n piuhat on väärinpäin, kun joutusin irrottamaan sähköt kun tein konerempan? Ja miks toi kaasari tulvii sillon tällöin, sitäkään ongelmaa ei ollut koneremppaa ennen?
7.9.2014 13:44
Tarkistahan kohon ja neulaventtiilin kunto ja epäilisin jos tulppa hajoaa aina kun kaasari tulvii niin hajoaminen liittyy kaasarin tulvimiseen
7.9.2014 15:03
Mikä riejus on ku ajoin noin 1km pihasta sitten rupes booaan ja sammu työnsin kotiin ja putsasin kaasarin ja vaihoin tulpan ni nyt lähtee käymään mut käy vaan noin 2-3min ja sammuu ja tulppa on märkå sit ku sen kuivaa ni taas käy 2-3min ja sit tulppa märkä mikä on??????
8.9.2014 16:31
Miksi mulla kuumenee syyläri melkoisesti ihan pienestäkin ajosta? Kuumeni samallaisesti silloin kun sisempi kannentiiviste vuosi ja jäähytysnesteet valus sylinteriin, mutta nyt ei häviä vedet. Ja toinen mikä ihmetyttää miksi savuttaa niin älyttömästi kuumanakin? Voisikos kampiakselin kytkimen puoleinen stefa mennyt, että päästää öljyt kampikammioon?
13.9.2014 11:46
Miksi yhtäkkiä kytkintappi ottaa paljon alempaa kuin ennen? Toimii vain ilman vaijerin säätöruuvia...
Kytkinlevyt ainaki ihan sohjona, en tiiä vaikuttaako
13.9.2014 12:32
Mistäs kannattas lähtee etsimään vikaa kun: Laitoin eilen mopooni (HM) photeco rajottimen ja kun sain sen paikoilleen ja toimimaan nii tunti sen jälkee kipinä katosi kokonaan. Oletan että vika liittyy jollain tavalla rajottimeen ja otin sit koko rajottimen pois niin ei tullut vieläkään kipinää. Mitä neuvoksi? Toista tulppaa on kokeiltu
13.9.2014 14:45
Rosvoliitin katkassu cdi:n johdon?
13.9.2014 15:12
@chilix - Tarkista kaasuttimen säädöt tai kipinän laatu. Myös ilmansuodattimen pesu/vaihto voisi auttaa.. nyt siis käy liian rikkaalla, koska tulppa kastuu.
TAI ei anna tarpeeksi hyvää kipinää.
@Vireboy - Pura koko kytkin ja kasaa uudelleen räjäytyskuvien mukaisesti.
Itellä meni joskus yhtäkkiä kytkimen toiminta vituralleen AM6:ssa ja kytkintappi alkoi nousta.. en muista mikä oli syynä, mutta korjautui, kun purin koko kytkimen ja kasasin uudelleen.. myös ne 2 tappia ja kuula kannattaa ottaa pois ja työntää kytkintappi pohjaan, sitten vasta lähteä kasaamaan.
@aDDee_ - Tarkista CDI:n johto, johon kytkin rosvoliittimen.. kuten Vireboy jo neuvoikin. Jos ei johdossa ole mitään vikaa, eikä sen vaihtokaan auta, sitten CDI vaihtoon ja jos ei vieläkään anna kipinää, sitten staattori vaihtoon.
Sellainenkin mahdollisuus on, että käräyttänyt CDI:n jostain syystä.
21.9.2014 10:46
Sellane kysymys että pitääkö airsaliin (50cc) vaihtaa sen airsalin OMA mäntä vai voiko sinne laittaa esim italkitin männän? ja mikä airsalin vakiokoko ku ei meiltä digitaalitönäriä löydy niin en ole aivan varma
..
21.9.2014 19:20
Mitenjäs tommosen kameli riejun ja 07 yamahan koneet sopii toisiinsa vai onko niillä mitään eroa? Näyttävät ainakin nopeillavilkaisulla kuvista samalta mutta mitenkäs onko am6 muuttunu ajansaatossa mitenkään?
22.9.2014 22:27
Ei kait ne mun tietääkseni oo mitenkää muuttunu.. itellä kans DT:stä kone riejussa ..mitan kans saat varmistuksen
22.9.2014 22:44
2002 - 2003 tapahtui pieni muutos koneissa. Pytty vaihtui 113-malliseen, 4mm pienemmällä pakokanavalla. Pakoputkeen voi siis joutua tekemään holkin 28mm->24mm. Sylinterin helmat ovat vanhanmallin Minarellissa isommat, eli vanha pytty ei käy uuteen lohkoon, mutta uusi käy kyllä vanhaan. Myös kytkinkoppaan tehtiin pieniä ulkonäöllisiä muutoksia. Sähköt voivat olla eri, DT:ssä käytetään jostain vuosimallista lähtien "moric-sähköjä", jotka eivät ole yhteensopivat esim. Ducati Energian sähköjärjestelmän kanssa vaihtamatta staattoria ja vauhtipyörää.
22.9.2014 22:51
Jos nyt pilkkua ruvetaan hässimään niin uuden pytyn pakoaukko on 25mm
25.9.2014 21:43
Aattelin laittaa viiskymppisen airsalin niin eikös se oo ihan bolton kamaa ettei tarvi koskea huuhteluihin tms?