Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.6.2016 20:31
Hemmistä lakkas vilkut toimimasta. Missä vika, rele toimii, kaikki johdot on kiinni ja virta tulee vilkuille. Ei ole ledivilkkuja. Nopeita vastauksia kiitos.
8.7.2016 15:14
Voi niitä aikoja kun ei tarvinnut päivää kauempaa odotella että joku vastaisi viestiin.
Eli ei vilkut toimi. Johdot on kaikki katottu ja rele toimii, mutta mitään valoa ei vilkuissa näy. Missä oikeesti se vika vois olla, meinaa jo hermo mennä. Ja vilkkukytkin toimii.
8.7.2016 15:42
Ootko kokeillu toisia vilkkuja? Mittaa yleismittarilla että tuleeko lampuille virta.
8.7.2016 18:16
Joo virta tulee jokaselle vilkulle. Ja en ole toisia vilkkuja testannu.
8.7.2016 18:31
Sitten kannattaa testata. Vai pimenivätkö kaikki kerralla? Millaiset vilkut?
9.7.2016 8:29
Kaikki pimeni kerralla. Voikohan vika olla suoraan magneetolta tulevilta johdoilta(akkua ei ole.
Muut valot kylläkin toimii hyvin.
9.7.2016 10:10
No katsso sillä mittarin "läpikulku"toiminnolla että meeneekö kaikista johdoista joita vilkut" tarvitsevat, virta läpi. Syynää myös tarkkaan vilkkujen maadoitus. Itse varmistin etuvaloista maadoituksen vielä hyppylangalla, ja kas kummaa sehän alkoi palaa taas.
10.7.2016 22:08
Voisko olla sähkövika ku gileral ajaa kaasu pohjas ni menee 65 (ennen 75) ja melkee kaasupohjas kulkee joku 2kmh kovempaa ku täys kaasu. Ja välil kulkee yli 70ki. Nii ja siin o 80 suutin ja enox ja tol suuttimel toiminu ennenki.
11.7.2016 6:44
Isompi suutin.
12.7.2016 21:26
Kai tämä tännekkin kuuluu...
Mutta niin tosiaan koneremontin tein speedfight 3 ja sen jälkeen kipinä on ollut kokonaan hukassa.
NELJÄ liitintä otin remontissa vain irti, 12v ulostulo, sähköryyppy, startin piuhat ja staattorin piuhat. Mihinkään muuhun en ole koskenut. Sulakkeet olen katsonut ja piipannut että kunnossa ovat. Mitä ja miten käyn mittailemaan tarkemmin? Mitä nopeasti mittasin nii staattorilta yhdestä piuhasta kyllä 60volttii tuli pihalle.
Pois suljetaan
varmat paikat
-Vauhtipyörä on pohjassa ja paikallaan kunnolla
-Staattori on oikein ja kunnolla kiinni.
-Maadotus pelaa
-Akussa on jännitteet kohillaan (12.2v)
-Puola ja tulpanjohto ja -hattu OK. (testattu toisessa mopossa)
Ois jees jos joku osais jonkun sortin vinkkiä heittää
30.7.2016 22:09
Mikähän vois riejussa olla vikana kun vilkut ei toimi akun kanssa. Kun akun laittaa kiinni niin vilkut vaan palavat koko ajan eikä vilkuta ollenkaan. Ilman akkua toimii ihan normaalisti.
Akku on kytketty näin: Jännitteensäätäjältä tulee johto akun +napaan, +navasta menee virtalukon kautta piuha johtosarjan virtajohtoon, akun -navasta menee johto johtosarjan maadotus johtoon. Olen myös kokeillut maadoittaa akun suoraan runkoon, mutta vilkkujen toimintaan sillä ei ollut vaikutusta.
Olen siis itse laittanut akun kun mrt:ssä ei sitä alunperin ole.
31.7.2016 7:49
Onko akulle tuleva jännite tasasuunnattua ts. Diodi johdossa mikäli jännitteensäädin ei ole tasasuuntaava?
1.8.2016 0:31
Joo ongelma ratkesi bilteman 3-napaisella vilkkureleellä, mopon liittimestä vaihdoin vaan maa- ja katkaisijan johdot keskenään niin tuo bilteman rele kävi suoraan siihen. Nyt toimii kaikki niinkuin pitääkin.
16.8.2016 15:19
näistä sähköistähän en ymmärrä mitään, niin aattelin kysyä täältä. Onkohan mulla jännitteensäätäjä sökönä derbissä ku polttimo palaa kun on vähän aikaa ajanu. Yleismittarilla katoin niin tyhjäkäynnillä tuli jotain 18-20 volttia mutta kun anto vähän kaasuu niin meni yli 30 V
Viimeksi muokannut eiperkelee päivämäärä 28.8.2016 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
16.8.2016 18:02
Kuulostaa jännitteensäädinvialta.