Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.4.2014 14:03
Voihan sillä ajaa jos ei repeä enempää. Tärinästäkö repesi? Harmi kun myin juuri oman rajoitetun CDI:n, samalta paikkakunnalta kun näyt olevan.
26.4.2014 14:15
Todennäköisesti tärinästä tai muusta rasituksesta. Sylinteristä kierteet menny, joten putki on vähän huonosti kiinni. Ihmettelin miksi äänet on noussu ja yritin laittaa putkeakin paremmin kiinni, jos se siitä johtuisi. Lopulta huomasin välipillissä halkeaman.
No, onneksi löytyy pari teharia tuolta varastosta, joten ei tarvi niitä ostaa.
3.5.2014 13:07
Mitä keksitte pakoaukon tiivisteeksi kun sylinterin ja pakoputken välinen liitos vuotaa? Ei valmista tiivistettä markkinoilla, kyseessä tasotiivistepinta, tiivistepaperi ei kestä kuumuutta, jotakin kuumuutta kestävää massaa ?
3.5.2014 13:31
Ihan melkein joka kunnon tavaratalosta saatavaa pakoputken paikkaus/asennustahnaa. Kestää n. 1000 astetta kuumuutta joten kyllä pysyy.
3.5.2014 13:52
2t-öljyä se asennustahna ei kestä, kemisk todettu aika toimivaks
3.5.2014 15:37
Ei ei ei, ne asennustahnat kovettuvat samoin kun kemiski. Ei sellaista voi laittaa kakstahtisen pakoaukon tilkkeeksi kun mäntää ja tiivisteitä pitää vaihtaa sen verran tiuhaan.
3.5.2014 18:04
Ite oon todennut Permatex ultra cooper tiivistesilikonin todella hyväksi kun olen sillä pakoaukkoa ja alkukäyrää tiivistellyt
. On tehty kestämään öljyä todella hyvin. Kuumankestävyys 370 mikä on kyllä riittänyt ettei ole palanut. Putken avaaminen/irroittaminen on helppoa tiivistämisen jälkeen. Motonetistä tuota saa.
3.5.2014 23:57
Menee vähän räpeltämiseksi pakoputken tiivistys massalla. Osta siihen sellasta pakoputkeen tarkoitettua kuumankestävää tiivistepaperia ja leikkele siitä tiiviste.
10.5.2014 14:05
Kyllähän sellasta kuumakestävää tiivistepaperiakin saa? Tai on ainakin saanut?
10.5.2014 14:31
Mä ostin, tai sain, palasen joskus tarvikeliikkeest mutten saanut sitä kestämään ainakaan Street Magicissä.
12.5.2014 22:16
Kylläpä keewayhin tuli eloa, kun vaihdoin giannelli go putken vakion tilalle. Toki poistin giannellin alkupäästä pienen kurin pois häiritsemästä. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, skootteri toimii nyt niin kuin sen pitääkin. En edes halua enempää nopeutta, nyt menee ehkä 50-55 ja kiihtyy entiseen verrattuna hienosti.
Pieni ja mukava yllätys näytöstää olevan se, että bensankulutus laski?? Minähän en ymmärrä moottoreista juurikaan mitään eli mihin perustuu bensankulutuksen pieneneminen?
12.5.2014 23:28
Moottorissa riittää nyt tehoa pidemmällekin ja sama nopeus kerääntyy pienemmällä kaasulla, yleensä tämän takia bensankulutuskin vähenee. Voi myös johtua jo valmiiksi surkeasta vakioputken suunnittelusta, joka vain lisää bensankulutusta. Toivottavasti on kaasari muuten säädöissä uuden putken kanssa, yleensä vaatii vähintään pari numeroa isompaa suutinta.
13.5.2014 10:39
Tuosta kaasarin säädöistä.. mietinkin, että "onko pakko säätää".. kun nyt tuo tuntuu pelittävän juuri niinkuin pitääkin, kiihtyy hyvin ja nopeuskin kasvoi sopivasti. Onko jotakin haittaa, jos en tee kaasarille mitään?
13.5.2014 10:53
Kyllä haittaa, kone käy laihalla, käy liian kuumana ja todennäköisesti leikkaa kiinni. Se säätäminen on sen koneen kunnossapitämiseks, ei se lisää nopeutta.
13.5.2014 11:40
Reetuhai2 kirjoitti:Kyllä haittaa, kone käy laihalla, käy liian kuumana ja todennäköisesti leikkaa kiinni. Se säätäminen on sen koneen kunnossapitämiseks, ei se lisää nopeutta.
Ok, tämä selvä, kiitos kommentista Vielä aloittelijan kysymyksiä: onko pakko vaihtaa suutinta isommaksi.. vai voiko riittää kaasuttimen säätäminen (seosruuvi/neula..)?