Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.3.2012 15:58
Neulan uraan tulee kiinni tuo pieni pyöreä sokka joka on sen vieressä. Jos monta uraa niin perussäätö on keskimmäiseen. Tuo sen vieressä oleva pieni prikka kuuluu sen sokan alle. Laita neula tuohon luistin (kuvassa neulan yläpuolella) keskellä olevaan reikään. Neula tulee niinpäin, että se tulee ulos tuolta luistin alapäästä. Toi jännän mallinen pätkä laitetaan luistin sisälle, niin, että neulan pää tulee tohon keskellä olevaan reikään ja noi reunat ottaa luistin reunoihin. Se lukitsee neulan paikalleen, ettei se pääse nousemaan ylöspäin.
Ton enempää ei voi koota ilman kaasuvaijeria. Mutta kaasuvaijeri siis tulee ensin tuon kaasuttimen kannen läpi, sen jälkeen tuon jousen läpi. Purista jousi kasaan ja saat kiinnitettyä vaijerin päässä olevan nipan tuonne luistiin ja vapautat jousen luistin sisälle niin on paketti valmis.
26.3.2012 16:28
Löysin tällaisen ohjeen suuttimen vaihtoon
http://kuvaton.com/k/Yyg7.jpg Luulisitteko että tolla onnistuisin. Ja kai nyt toi pääsuutin on se, mikä pitäis vaihtaa.
Oli muuten hankala löytää kuvallisia ohjeita.
Motot wikin ohjeetkin olisivat paljon ymmärrettävämpiä kuvilla tai jopa videoilla.
26.3.2012 16:32
Kyllä. Jos vaan on tilaa vaihtaa suutin ilman kaasarin irrottamista..
26.3.2012 17:03
On siellä tilaa, gilerat aivan samanlaisia kuin derbit lukuunottamatta katteita.
26.3.2012 17:45
Joo, ja detukois ja pösöis helppo vaihtaa suutin seuraavilla ohjeilla. (Riejuista en varma)
1. Tankki irti, katteita ei tartte irrottaa muutakuin tankissa olevat. (putkenkin voi ottaa irti, helpottaa.)
2. Irroitat ketjunsuojaimen
3. Löysää imukaulan ja ilmanputsarin klemmareita.
4. Käännä kaasaria putken puolelle sillein, että pääset kaasarin pohjassa olevaan mustaan neliöön käsiksi. (kohokammion kupu)
5. Irroita kohokammion kupu.
6. Irroita suutin joka on keskellä ja suurin.
7. Laita uusi takaisin, mutta älä niin kireälle kun voit, ettei jengat mene.
8. Laitat kohokammion kupu takaisin (HUOM! Ensimmäisellä kerralla helposti kohon akseli jää kuvun väliin ja se katkeaa, VARO)
9. Pistä kaasari suoraksi kuten se oli, ja kiristä imukaulan ja ilmanputsarin klemmarit. (tarkista myös että kaasuvaijeri liikkuu)
10. Laita tankki ja katteiden ruuvit takaisin.
12. Käynnistyminen voi kestää hetken suuttimen vaihdon jälkeen, koska bensa on päässyt pakenemaan välistä, ja näin ollen kaasarissa ei ole vielä bensaa. Polkimella yleensä kahdella polkaisulla kaasariin on päässyt bensat, ja sähköstartilla menee pieni hetki, että bensa alkaa taas virtaamaan.
13. EIKUN KOVAA AJOA.
28.3.2012 20:06
Meneekö käsiryyppy automaattiryypyn tilalle suoraan? Kaasutin 17.5mm PHVA dellorto.
28.3.2012 22:07
Mihin kaasuttimen päällä oleva "putki" kuuluu liittää, putki on ryypyn oikealla puolella ja kyseessä on dellorto phva
28.3.2012 22:16
Jos voit kuvasta osottaa mikä letku, ni helpottas auttamista. Uskon kuitenki että kyseessä on bensa tai alipaineletku.
28.3.2012 22:38
attemies kirjoitti:Mihin kaasuttimen päällä oleva "putki" kuuluu liittää, putki on ryypyn oikealla puolella ja kyseessä on dellorto phva
eli tässä on vielä kuva
28.3.2012 22:49
Alipaineletkuhan se siihen tulee.
28.3.2012 23:01
ok kiitti
28.3.2012 23:40
Onko kellään tietoa, että mikä on normi 16mm phbn -vakiokaasarin neulan koko? Näyttäis olevan A-alkusia noi koot mutta jos vähän tietäis suuntaa ettei ihan perseellen mene. Pirulainen meni hukkumaa ja eipä oikee ilman neulaa toimi toi vekotin. Ja sit toinen kysymys et kun lähti toi vaijeriryyppytsydeemi koko hoito irti kaasarista ja muovipalat lenteli ku otti jalka vaijerii. Onko tietoa mistä tota settiä vois saada? Siis ilman vaijeria.
29.3.2012 7:12
Katos jos moparilta löytysne osat, sieltä dellujen räjäytyskuvista, sieltä vois saada tilattuu.
29.3.2012 10:41
ok kiitti katonpa sieltä
29.3.2012 11:13
En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne, mutta kaasareihinhan tämä tavallaan liittyy.
Eli olen tilannut 24mm Stage6 PWK kaasarin ja etsiskelen nyt tuolle kaasarille sopivaa imukaulaa ja bongasin moto-hämeestä tälläisen:
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=5993Tarkoittaako tuo "Kiinnityskohdan sisähalkaisija 24mm" sitä kiinnityskohtaa mihin kaasari laitetaan? Kun kaikki muut isommille kaasareille sopivat imukaulat maksavat jo melkeinpä kaikki n. 30-40e niin ihmetyttää miten tuo malli olisi noin halpa, arvelin että olisi vakioimukaulaa vastaava niin ajattelin vain täältä kysellä että passaisiko tuo tuolle 24 Stage6:lle.