Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
18.4.2012 17:12
Laakerit voi olla mennyt? Paljonko ajettu?
18.4.2012 20:32
10t paikkeilla. Mietityttää vaan et dt:kin mulla pitää vähän samanlaista ääntä muttei selvästi ja se ajettu 7.5t
Mutta miksihän ääni ei kuulu selvästi/juuri ollenkaan kierrättäessä vapaalla?
18.4.2012 22:16
Kyseessähän saattaa olla myös vetoakselinlaakeri.
19.4.2012 15:21
Mikähän vois olla vikana tossa kytkimessä? Vaihde päällä kun työntää mopoa niin mäntä ei liiku pytyssä eli kytkin ei siis ota kiinni? Kytkin on oikein kasattu eli neljä kytkinlevyä ja kolme välilevyä oikeessa järjestyksessä ja painelevy oikein päin, mutta ei vaan ota kiinni. Eikös sen kuuluis ottaa kiinni vaikka käyttövivun akseli ei olisi paikoillaan?
Pikkuhiljaa alkaa mielikuvitus loppua ton kanssa..
19.4.2012 15:26
Katsoppas vielä kytkimestä, että kansi painuu tiukasti kytkinlevyjä vasten eikä väliin jää rakoa. Tyypillinen fiba on, että kytkimen kansi on väärässä asennossa, jolloin se ei painu alas ollenkaan ja levyt ei puristu kasaan.
19.4.2012 16:00
Kansi on oikeinpäin kiinni. Kun kytkinlevyjä liikuttaa niin liikkuu jonku millin edestakas. Eikös ne pitäs olla kireellä kun kytkinjousten ruuvit on kiristetty?
19.4.2012 16:06
Joo-o, ne levyt pitäisi edelleenkin olla tiukasti kasaan puristettuina. Eli katso nyt neljännen kerran onko se kansi ihan oikeasti oikeassa asennossa, levyjen yläpuolelle ei saa jäädä mitään tyhjää rakoa ja jouset kun ruuvaa kireälle, pulttien prikat on aika naftisti sen kytkinkannen tasalle.
19.4.2012 18:27
Tekeekö samallai ku on käynnissä? Meinaa ei kaikki mopot ees liiku vaihe päällä kytkin pohjassa jos ei oo moottori käynnissä
19.4.2012 21:44
Vika johtuki vääristä kytkinlevyistä..
19.4.2012 21:51
Wat, siis miten ne oli väärät?
19.4.2012 22:27
Vääränlaiset levyt ostin kaverilta, oli vakioo ohuemmat siks painelevy ei puristanu niitä kytkinlevyjä kasaan.
20.4.2012 17:36
Joo vetoakselin laakerihan se taitaa siellä ujeltaa, kun kuuluu magneetonpuolelta ääni vaihde päällä. Onkos tuo nyt sitten kuinka vaikea homma alkaa vaihtamaan kun ei yhtään himottaisi koneen avaus uudestaan kun juuri pistin uudet öljyt ja nesteet sisään? Sitä ei taida saada vaihdettua ottamalla rattaan ja stefan pois edestä? -.- Vai onko pahakin riski että hajoaa koko kone jos ajaa?
27.4.2012 13:24
Mikäköhä vois olla ku pistää vaihteen päälle nii kuuluu sellasta pientä ininää koneesta. Siis ininä ei kuulu kun ei kaasuttele vaihteella vaan aina kun kaasua painaa niin samaan tahtiin kierrosten noustessa/laskiessa kuuluu sivuäänenä sellasta ininää. Ajossa ei niinkään kuule vaan paikallaan kytkin pohjassa. Vapaalla ei kuulu tälläistä ääntä.
30.4.2012 22:02
voisko joku kertoo mitä eroa tolla vanhan mallin kampiakselilla ja uudenmallin kampiakselilla on eroa?
8.5.2012 20:04
Ei ainakaan mitään suuria silmämääräisesti! Vanhan ja uudenmallin kampurat menee keskenään molempiin koneisiin kiinni
Mulle voi YV:nä pistellä kysymyksiä koskien Derbien, Gileroiden ym. Vanhan mallin Rabasan koneiden onglemia (2005 vuoteen saakka mopot tolla koneella)