Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.7.2021 15:05
Alipaineletkun toinen pää alipainehanaan.
Se anturi on lisäilmasolenoidi, joka syöttää ilmaa seokseen sopivissa olosuhteissa, eli saastelaite. Ei tarpeellinen.
Asennukseen en kommentoi, ei ole tullut harrastettua.
28.7.2021 4:14
Otin gileran (rcr50) kaasuttimesta pois sen reikalevyn, ja sen jalkeen en oo enaa saanut saatoja kohilleen niin, etta koko kierrosalueella kavis kunnolla.
Pitaako jotain muutakin saataa ku suuttimen kokoa? Ihan sama mika koko, niin en saa 2/4-3/4 kierrosaluetta kaymaan tasaisesti.
Minka kokoista suutinta ootte kayttaneet Gilerassa reikalevyn poiston jalkeen, kun en nyt muista mika siina alun perin oli.
Kysymys 2: Milla ne imukaulan kaksi pulttia olis tarkotus avata, kun niissa on sellainen lovi ettei siihen mikaan normaali avain sovi?
15.8.2021 9:58
sun pitää säätää neulaa pääsuuutin vaikuttaa vaan korkeilla kierroksilla
26.9.2021 13:10
Mikäköhän voisi olla ongelma kun mikuni (mallista ei tietoa, vaan että pyöreä luisti ja ainaki 24mm)
Lopetti toiminnan yön yli.
Sillä ajettiin ja se toimi ja kiersi hyvin, sitten yön yli jätetty ja sitten se aloitti booaamisen. Booaaminen luokkaa sitä että vaikka ryyppy on päällä niin ei voi antaa enemmän kuin puol kaasuu koska muuten sammuu.
Asiat mitä kokeiltu.
Kaasari purettu ja putsattu (pelkät suuttimet ja bensan sisääntuloreikä)
Läpät vaihdettu
Ilman ilmansuodatinta.
Yläkerta avattu (siellä ei vikaa)
Uusi sylinteri (koska edellinen meni rikki koska sokka irtosi kesken kierrättelyn)
Silti tekee samaa.
Suutin kokoa 125
Kyseinen mopo toimii 21mm pgbg kopiolla mutta tuntuu tehottomammalta kuin mikunilla kun se vielä toimi.
(Phbg suutin on kokoa 90 ja silti röpöttää ja paljon)
Oon ajatellut että ehkä alipainehana on antamassa periksi kun toimii joskus mutta ei aina.
Joskus kun vapaalla kierrättää niin voi laittaa täyskaasuu mut ajossa ei voi.
4.10.2021 1:09
Osaisko joku vähä auttaa kaasariongelman kanssa?
Mopo pitäisi saada myytyä mutta ei käy tyhjäjäyntiä niin se pitäisi korjata.
Tossa kesällä vielä kävi hyvin mutta putsasin kaasarin niin meni tosi rikkallee iha yhtäkkiä vaikka mikää säädöistä ei menny pieleen, kohot tms on kaikki oikein, säädin kaasaria laihemmalle mutta silti ihan puolkaasulle asti käy rikkalla ja rötää ja savuaa, tällä hetkellä pääsuutin on 112, kokeilin myös pienempiä suuttimia ihan 92 kokoon asti mutta alkoi booaamaan, ja silti kävi rikkaalla vielä puolkaasulla, tk suutin on vaihdettu pienempään, tällä hetkellä niin pieni suutin mitä mistään saa, neulaa on vaihdettu paksumpaan ja ilmaruuvia on säädetty, läpät on ok ja mitään vuotoja ei ole. Kylmänä kun laittaa käyntiin niin käy tyhjäkäyntiä hetken mutta lämmetessä menee rikkalle ja sammuu jos ei pidä käynnissä. Kaasari on siis 24pwk 70cc sylinterin kanssa. Ja todettu on että vika on kaasarissa kun kokeilin varmistukseksi 17.5mm dellorton kaasarilla mikä oli ennen paikoillaan niin toimi ja kävi tyhjäkäyntiä.
11.10.2021 10:56
Osaiskos joku ehdottaa jotain halpaa 21 mm kaasaria missä olisi Power jet
11.10.2021 12:37
Powerjetistä on vain haittaa jos et aio ohjata sitä sähköisesti.
15.12.2021 15:41
Ois semonen ongelma ett detsi pysyy vaikka minuutin tyhjäkäynillä jonka jälkeen vaan yhtäkkiä samuu. Toimii myös välillä paremin välillä huonompi tyhjäkäynillä, mitähän kanatas säätä/tehdä.
1.2.2022 20:53
Oisko mitään pro tippejä kaasuttimen säätöön? kaasuttimena motoforcen 24pwk eikä sitten mee säätöihin millään poppamieskonstilla
ennen tätä oli jokin toinen 24pwk mutta samaa vikaa heijjas. rötää ensimmäiset vaihteet (vihjailee isosta pääsuuttimesta/rikkaasta seoksesta MUTTA) vedätyksen jälkeen kierrokset jää leijjumaan varsinkin alhaalta.
1/8-1/4 käy laihalla eikä tk suuttimen vaihto tykkää auttaa. kaikkia suuttimia kokeiltu laidasta laitaan,neulan sokkaa säädelty,itse neulaa vaiheltu (vakiona JJH joka oli reilusti liian paksu ylhäältä) nyt on HKJ jolla alkoi käymään vähän paremmin mutta ylhäältä rötää? pääsuuttimen vaihto ei tunnu auttavan mitään, erittäin turhauttavalta alkaa tuntumaan koko homma jo!
tekniikkaa muuten on siis:
80cc tpr
24pwk (50tk,115ps,HKJ neula sokka toiseksi alimmaisessa lovessa)
malossi vl6
stagen putkula
vapari
1.2.2022 22:36
Erkkipena31 kirjoitti:Oisko mitään pro tippejä kaasuttimen säätöön? kaasuttimena motoforcen 24pwk eikä sitten mee säätöihin millään poppamieskonstilla
ennen tätä oli jokin toinen 24pwk mutta samaa vikaa heijjas. rötää ensimmäiset vaihteet (vihjailee isosta pääsuuttimesta/rikkaasta seoksesta MUTTA) vedätyksen jälkeen kierrokset jää leijjumaan varsinkin alhaalta.
1/8-1/4 käy laihalla eikä tk suuttimen vaihto tykkää auttaa. kaikkia suuttimia kokeiltu laidasta laitaan,neulan sokkaa säädelty,itse neulaa vaiheltu (vakiona JJH joka oli reilusti liian paksu ylhäältä) nyt on HKJ jolla alkoi käymään vähän paremmin mutta ylhäältä rötää? pääsuuttimen vaihto ei tunnu auttavan mitään, erittäin turhauttavalta alkaa tuntumaan koko homma jo!
tekniikkaa muuten on siis:
80cc tpr
24pwk (50tk,115ps,HKJ neula sokka toiseksi alimmaisessa lovessa)
malossi vl6
stagen putkula
vapari
Noi kiinankaasuttimet on vähän arpapeliä.
2.2.2022 13:02
ennen ollu 21pwk joka oli lorton m5 suuttimilla jopa vielä, pelas paremmin ku tollainen vähä laadukkaampi
ei nyt kahta aivan identtisillä ongelmilla olevaa voi saada
8.2.2022 1:00
Dellorto phva 14mm:seen vaihdettu koho mutta edelleen tulvii kun vähän kallistaa. Bensaa näyttäis tulevan tyhjäkäynti- ja pääsuuttimen kohdilta. Kaasutin puhdistettu rautalangalla, kaasutin vaihtoon?
9.2.2022 16:56
Onko kellään kokemuksia? watts Racing black edition PHBG 19mm kaasarista
https://www.tekant.fi/fi/tuote/21349650
9.2.2022 23:14
samaa kauraa kun muutkin, mutta mihin tarvii 19mm kaasaria
24.4.2022 22:03
Mikähän on vikana kun kaasari suorassa niin pysyy bensat sisällä, ja kun vähän heilauttaa niin alkaa tuleen bensaa tyhjäkäynti-suuttimen kohdalta, mikähän avuks?
Kaasutin Dellorto phva 14mm ja uus koho ja neula.