Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 12:52

Athena racing sylinteri on racing sylinteri :nörtti:

Eli se on mid-race luokkaan kuuluva.

Reethain kommenttiin. Alumiinisylinterejä voi kyllä porata ja niistä menevät silloin pinnoitteet. On kuitenkin mahdollista pinnoittaa sylinteri uudestaan, se vain maksaa vähintään sen Athenan verran uutena.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 16:59

Moro. Onko kellään kokemusta Hebo Manston Replica 50cc pytystä?
Mietin tässä vain, että onko se yhtään "tehokkaampi"(muistetaan että 50cc ja tehokas ei sovi kunnolla samaan lauseeseen), kuin vakiopytty? Pitääkö alakertaa vahvistaa ja tietääkö kukaan männänvaihtoväliä? Mopona on siis -06 Derbi Senda Sm ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 17:23

Zanddu kirjoitti:muistetaan että 50cc ja tehokas ei sovi kunnolla samaan lauseeseen

No miksei sopis? Kyllä tuo ainakin mun makuun on pirteämpi kuin 90% +50cc mopoista. Mitä enemmän tehoa, sen useammin menee kaikennäköstä mahdollista ja mahdotonta rikki. Ei muutaku vakioalakerralla testiin ja sitten ku losahtaa, niin paremmilla osilla takas ajoon.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 20:00

Juu, tiedän kyllä että on tehokkaitakin 50cc pyttyjä ja osia, mutta joku tulee yleensä aina ulisemaan että ne ei sovi samaan lauseeseen, jos kysyy esim että onko tää pytty tehokkaampi kun vakio :D Pitää sitte varmaan tilata ja testailla, että kestääkö tuo alakerta.
Aika pirteen oloinen tuo videon mopo kyllä näyttäis olevan :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 21:33

ropiska kirjoitti:Athena racing sylinteri on racing sylinteri :nörtti:

Eli se on mid-race luokkaan kuuluva.

Reethain kommenttiin. Alumiinisylinterejä voi kyllä porata ja niistä menevät silloin pinnoitteet. On kuitenkin mahdollista pinnoittaa sylinteri uudestaan, se vain maksaa vähintään sen Athenan verran uutena.

Itellä MH:ssa toi sylkkä. Ei se ainakaan tunnu miltään kauheen kisaselta, joten uskon sen olevan tota airsalin racing tasoa. Mäntää joutuu kyl vaihtamaa vähän aikasemmin, koska yksirenkainen malli :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

18.11.2013 23:20

Onhan pinnotus mahollista, mutten jaksanu kännyllä sitä mainita kun nää "halppispytyt" maksaa saman verran ku pinnotus ni heittää sit vanhal vesilintuu ja ostaa uuden.

Toi Atheenan kisasuushan riippuu tietysti siittä mitä muita osia on, ja kuin hyvin huuhtelut osuu paikalleen yms. Ei se välttämättä Noxilla ja 21mm kaasarilla kovin kisanen oo, mutta kunnon osilla sit onki ku toinen pytty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 0:03

ois tosi kiva ku pyttyjen mukana tulis jotain tietoo,niinko mille putkelle mitotettu tai millä kierrosalueella kiekuu parhaiten tai monta tuntia/km männällä ajaa .Sama tehoputkissa! Miten pärjäisimmekään ilman tietopankkia :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 1:03

käykö tämä sylinterisarja gilera smt 2006 http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... 3-alu.html mitä toi derbi euro 2 tai derbi euro 3 tarkoittaa. tarviiko vahvistettuu alakertaa muutenkuin jäykemmät kytkin jouset ja 19mm dellorto tulossa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 16:42

http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... sport.html onko kenelläkään kokemuksia tästä pytystä ? Tartteeko vahvistaa muutakin kun vaan kytkin ja yläpään neulalaakeri ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 21:05

jeppe_98 kirjoitti:käykö tämä sylinterisarja gilera smt 2006 http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... 3-alu.html mitä toi derbi euro 2 tai derbi euro 3 tarkoittaa. tarviiko vahvistettuu alakertaa muutenkuin jäykemmät kytkin jouset ja 19mm dellorto tulossa.

Kyllä tuo käy sun gileraan, euro2 tarkottaa vanhanmallista rabasaa ja kolmonen uudempaa. Alakertaa ei tarvii vahvistaa ton enempää.

Sitten omaan ongelmaan, kumminpäin tämä pitää laittaa?
Varmistuksen siis tarvisin asialle ;) Kyseessä siis 70cc Airsalin mäntä

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 21:13

Nyrkkisääntönä nuoli pakoon ja männänrenkaiden katkokset imuun.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

19.11.2013 21:24

Toi nuolihomma on tuttu, mutta en oo sellasta vielä tosta saanu bongattua :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.11.2013 16:51

nyt kävi sitte näin.. http://www.motot.net/galleria/albumi25076/
250km ajettu airsal 80 racing päätti sanoo ittensä irti..tai oikeestaan g-sokka päätti sanoa. ei taida olla ihan normaalia että sokka menee kahteen palaan? ..no toivotaan että gearparts korvaa kaiken:) ja seokset ei tosiaan ollu laihat ... koko sylinterisarja kirjaimellisesti paskana ja hajotti samalla yhen pinnapultin ja kierteet lohkosta.. no helicoil sinne niin eiköhän se sillä mee. :roll: :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

20.11.2013 20:00

Syy miks G-sokkien pitäs olla kielletty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

21.11.2013 18:50

Kuinka sait pinnapultin menemään ? GP24 tuskin korvaa mitään, oma prooreissiki leipo pullat ja ajettu alta 100 km. Samasta firmasta ostettu, muta en kyllä mitään korvauksia vaatinu kun kävi laihalla ja oli puutteelinen jäährytys.