Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
21.5.2012 21:29
Ainiin puhe oli Leovincestä, joo unohda.
21.5.2012 22:04
Elikkäs DT ei ota kierroksia, ja kaasari vuotaa bensaa. Bensat olivat viimevuodelta jääneet kaasariin ja mopo on ollut ulkona talvella. Selittäisikö kaasarin halkeama nämä ongelmat?
Kierrokset tulevat siis viiveellä vapaalla kaasutettaessa, ja pyörä hyytyy heti liikkeelle lähdön jälkeen.
E: Pyöränä Yamaha DT 50X -09
21.5.2012 22:08
Säädöt viturallaan, roska kaasarissa taikka vanhat bensat (uutta tilalle).
21.5.2012 22:50
Gogge kirjoitti:Säädöt viturallaan, roska kaasarissa taikka vanhat bensat (uutta tilalle).
Pyörä ei siis ole minun, vaan olen puolitutulta ostamassa. Säädöt voivat toki olla päin puuta, mutta bensiinin vuoto ei tullut ylivuotoletkusta, vaan jostain kaasarista itsestään. Bensat olivat uudet. Eikö halkeama sopisi roskan tilalle teoriaasi?
22.5.2012 0:21
joo elikkä mopo leikkas kiinni ja sen jälkeen se kävi huollos jossa vaihdettiin mäntä ja kun tuli takas nii kävin testiajolla ja se sammus puolen kilometrin jälkeen. sitte potkasin käyntiin ja lähti iha hyvin, mut sitte se sammus taas puolen kilometrin jälkeen ja sitten talutin sen kotiin jossa tarkastin kaasarin, suuttimen ja ei ollu mitään vikaa... kun kävin uudestaan kokeilemas nii se vielläkin sammuilli!
sit se lähti uudestaan huoltoon ja kun tuli takas nii sillä pystyin ajamaan noin neljä kilometriä sit se sammuilu alkoi taas puolenkilometrin välein.
Siis ei kuulu mitään outoo äntää kuule vaan ku se lopettaa kierrosten antamisen sit se vaan sammu ja lähtee uudestaan käyntiin heti!!
Niin mikä vois olla vikana ku ei es merkkihuollos löydetty mitään??
Mopo on Aprilia SX vm 2011 ja oli 4 tuhatta ajettu kun leikkas......
22.5.2012 13:35
Tällanen tyhmä vinkki, mutta koita ajaa tankinkorkki raollaan jos ei vaikka saisi korvausilmaa? Bensa taitaa loppua kesken.
22.5.2012 16:40
L.S.T kirjoitti:Tällanen tyhmä vinkki, mutta koita ajaa tankinkorkki raollaan jos ei vaikka saisi korvausilmaa? Bensa taitaa loppua kesken.
joo kaverikin sanoi samaa mutta ei toimnut...
22.5.2012 20:24
Ootko kattonu onko bensahana tukossa? Entä neulaventtiili?
22.5.2012 21:24
APua!
Mopo on -05 Derbi senda
ja tekniikka on: metrakit thrower
17,5 dellorto phva
50cc
Ongelma on että ei ota kunnolla kierroksia. Vaan pätkii 2/4-4/4 kaasulla ihan älyttömästi, myös ajossa(ei myöskään kulje mihinkään). Sähköistä staattori ja cdi on vaihdettu, suuttimia joka suuntaan, toista kaasaria kokeiltu, alipainehana vaihdettu, eri bensaseoksia kokeiltu MUTTA ei minkään näköistä vaikutusta.
Eli sen verta oon perillä asiasta että saa ihan liikaa bensaa. Barbi on toiminut hyvin projektoinnin jälkeen noin 7 km kunnes kesken ajon rajun moottorijarrutuksen jälkeen rupes pätkimään, voisko sillä olla vaikutusta asiaan? lähtee käyntiin hyvin ja käy nätisti mutta kun pistää kierroksia kehiin niin röpöttää.
omat konstit loppu, osaako joku auttaa?
23.5.2012 13:37
Ootko kokeillut toisella tulpalla?
23.5.2012 14:35
Sekin on kokeiltu.
23.5.2012 16:16
tukzkalakati kirjoitti:Ootko kattonu onko bensahana tukossa? Entä neulaventtiili?
joo katsottu on mutta jostain syystä alipaine hana näköjän rikki huollon jälkeen
.. Niin että voisko se olla vikana???
23.5.2012 18:11
kurkkaappa sylkän sisään, siellä taitaa lymytä yllätys
23.5.2012 19:40
Ilmanputsari?
24.5.2012 17:25
Terve, oisko kellään tietoa miten tuo virta johdot menee virtaavaimesta eteenpäin? irtos sieltä jostakin enkä löydä että mistä, mopona o Helkama AX punavalkoinen eli 1990 ->.
Olisko mahdollsita ohittaa sen että ei tarvis avainta vääntää, mittaristo hajos niin ei ole oikein paikkaa.