7.11.2010 21:35
Anonyme kirjoitti:Hei oisko isokin homma laittaa tuoho pevekkii valot takasi ku sähköt siitä on revitty hevon helvettii. Mietin että jos siihen jonku akun patentois ja siitä sit suoraa valoihin joku helppo katkasu/päällelaittotapa. Mitäs sanotte, onnistusko? Niin ja se alkuperäinen valojen päällelaitto/katkaisu hanikka on kans jonnekki matkan varrelle pudonnu, mistäs siihe patentois uuden?
Ensinnäki, minkäkokone akku pitää olla ja minne se kannattaa laittaa, rällään tolla kuitenki melko paljo metäs. Lamppu on tallella, se on sitä pyöreätä mallia.
Onko isokin homma vetää ne johdot sieltä runkoputken sisältä (Ontto?) ja miten se liittämine sit sen valonapin kautta menis?
7.11.2010 22:07
8.11.2010 0:23
8.11.2010 9:26
10.11.2010 23:57
11.11.2010 15:26
mallukit kirjoitti:miten jotkut tekee näitä pieniä lisävaloja ja laittaa sen numerokilven kanssa kiinni? olisi suunnitelmana tehä h3 lisäpitkä mutta ne bilteman 10e neliskulmaset valot on iha hirveen näköset
13.11.2010 20:42
13.11.2010 23:16
13.11.2010 23:47
Fait kirjoitti:Ostin tossa viikolla xenon valot, ja tänään rupesin niitä asenteleen mopoon. Poltin meni about bolt on umpioon jne. Iskin mopon käyntiin ja etuvalo ei toiminu, ei siis palanut ollenkaan. Sit nappasin yhden johdon jännitteensäätimelt pois (mul menee vaan kaks johtoo säätimel, erillinen vilkkurele Ja on toiminut hyvin molemmil johdoil nokupolttimon kans), ja etuvalo rupes vilkkumaan, mutta pelkästään tyhjäkäynnillä. Eli kun antaa kaasua niin et kierrokset on yli about 2300 niin etuvalo sammuu.
Mitä vikaa??
14.11.2010 0:25
kossusukka kirjoitti:Vähän menty taas perse edellä puuhun. Lädetään liikkeelle siitä, että xenonien ballastit vaativat 12v tasavirtaa. 12-14V, ei yhtään alle ja tasavirtaa. Etuvalolle tulee mopossa virta suoraan magnetolta, eli sinne tulee vaihtovirtaa ja jännite vaihtelee suht paljon. Tyhjäkäynnillä sieltä tulee noin 9-10v ja kovilla kierroksilla 12-14volttia. Vaihtovirtaa.
Tässä on kaksi vakavaa ongelmaa. Jännite on vaihtovirtaa, eli napaisuus vaihtelee sykleittäin, se ballasti vaatii tasavirtaa. Nyt sormet ristiin, että toivottavasti se ei nyt ole rikkonut ballastia, sillä se on hyvin mahdollista. Toinen ongelma on se jännitteen vaihtelu, valot toisinsanoen pienillä kierroksilla vilkkuu päälle ja pois, jos ne edes palavat.
Kytke ne siis akkuun, tsekkaa että napaisuus on oikein ja katso toimiiko. Jos ei toimi, ne hajosivat vaihtovirrasta tai akku on tyhjä.
15.11.2010 0:41
16.11.2010 18:05
17.11.2010 15:32
17.11.2010 16:56
17.11.2010 17:07