23.9.2010 0:07
mixxer kirjoitti:Samppa1993 kirjoitti:Joo aukeshan ne ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?
Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.
23.9.2010 8:02
Skiiware kirjoitti:Pulttipyssy löytyy, mutta pitäs tietää ne oikeat kierteet... kuitenkin käsittääkseni yleensä mopon oikealla puolella olevat ovat vääränpuoleisia kierteitä, koska vasemmalla kun katsoo niin esim. vauhtipyörähän on oikeilla kierteillä, ja luulisi että jos akselilla on kaksi päätä niin se oikeanpuoleinen olisi silloin vääränpuleinen :/
varmaa tietoa kiitos
23.9.2010 12:56
Skiiware kirjoitti:mixxer kirjoitti:Samppa1993 kirjoitti:Joo aukeshan ne ulosvetäjää odetellessa sekä ihmetellessä kumman puoleiset keirteet siinä kytkimen keskimutterissa on? nähtävästi vääränpuoleiset, ruotsalaiset kierteet?
Veikkaisin että on vääränpuoleiset, koska jos ne ois oikein päin niin sehän mutteri saattais lähteä pyörimään pois sieltä.
Kytkinkruunun keskimutterissa on kyllä ihan oikeanpuoleiset kierteet, siinä on vaan se lukkolevy estämässä aukipyörähtämistä. Ilman pulttipyssyä sitä ei kyllä saa auki millään, mutta sillä aukeaa.
23.9.2010 15:26
mixxer kirjoitti:Skiiware kirjoitti:Pulttipyssy löytyy, mutta pitäs tietää ne oikeat kierteet... kuitenkin käsittääkseni yleensä mopon oikealla puolella olevat ovat vääränpuoleisia kierteitä, koska vasemmalla kun katsoo niin esim. vauhtipyörähän on oikeilla kierteillä, ja luulisi että jos akselilla on kaksi päätä niin se oikeanpuoleinen olisi silloin vääränpuleinen :/
varmaa tietoa kiitos
No voi helvetti, en mä sitä siihen huvikseni kirjoittanut, varmaa tietoa se on. Äkkiä laskettuna neljästä derbin koneesta sen olen avannut. Samoin kytkinpuolella, kytkinkruunun vieressä, kampuran päässä oleva ratas on oikean puoleisilla kierteillä kiinni
23.9.2010 16:18
Samppa1993 kirjoitti:Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.
23.9.2010 16:37
Mukke kirjoitti:Samppa1993 kirjoitti:Ja kytkinjousien ruuvit vaatii oikeesti voimaa.
Otappa siihe suloseen kätees kunnon meisseli mihin voi lyödä, mäjäytät siihe pulttii pari kertaa ni ei tartte hampaat irves väännellä
23.9.2010 17:36
23.9.2010 18:03
Joonas Piira kirjoitti:Mitäs pitäis tehdä derbi x-treme sm -08 10tkm huollossa,ku aattelin ite tehä,mutta en löytäny ees ohjekirjasta mitä siin pitäis vaihtaa/tarkistaa.
23.9.2010 19:29
23.9.2010 20:50
Joonas Piira kirjoitti:No sinä sitte varmaa viisaampa ja lukutaitoisempana voit kertoa mitä pitää tehdä:)
24.9.2010 20:29
24.9.2010 21:46
Skiiware kirjoitti:joops eli nyt kun kampura on vaihdettu ja heitin lohkot kasaan. hienosti meni naksnaksnaks.
asiaan: jäi yli 2 samankokoista melko pienelle akselille sopivaa prikkaa, todella ohuita. en oo varma onko lohkojen sisältä, mutta aluksi epäilin että olisivat http://www.easyparts.nl/showdrawing/188 ... Shaft.html
tuosta 36 ja 27 tulevia rikkoja.. mutta kuvissa niitä ei ole, ja kun ei prkle muista mistä nuo ovat
26.9.2010 15:05
Skiiware kirjoitti:Skiiware kirjoitti:joops eli nyt kun kampura on vaihdettu ja heitin lohkot kasaan. hienosti meni naksnaksnaks.
asiaan: jäi yli 2 samankokoista melko pienelle akselille sopivaa prikkaa, todella ohuita. en oo varma onko lohkojen sisältä, mutta aluksi epäilin että olisivat http://www.easyparts.nl/showdrawing/188 ... Shaft.html
tuosta 36 ja 27 tulevia rikkoja.. mutta kuvissa niitä ei ole, ja kun ei prkle muista mistä nuo ovat
paskoin lohkon joten ei tartte vastata
oli menny rikkoja sekasin..
26.9.2010 16:48
Samppa1993 kirjoitti:Mites lohkot paskoit ja oisko vesi- ja öljypumpun akselin prikat
29.9.2010 15:53