Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.6.2009 18:16

Nyt on sellanen kysymys, että ovatko nämä ne Ducatin sähköt, jotka raisuun on modattavissa?

-> http://www.mopedgarage.net/Purkuosat/Ap ... A56784.JPG
-> http://www.mopedgarage.net/Purkuosat/Ap ... A56793.JPG

Aprilia RX:stä kotoisin..

Nopea vastaus, kiitos. :)

24.6.2009 16:45

Ainakin mulla ne on erinäköset sähköt. Saattashan ne nuokin passata, mutta nuissa ei ainakaan pohjalevyssä ole säätömahollisuutta sytkän suhteen. Ja pitäshän se saaha löydettyä se sytystys hetki kohalleenkin ja vauhtiksen kiila uran tulis olla sopivalla kohtaa.

24.6.2009 20:22

se zetan alkup. männän ylempi rengas kurkkaa SUORAAN oikeanpuoleisesta pakoaukosta sisään, mun kuvia ne varmaan on olleet? itse tuon huomasin aikoinaan kun uutta 50cc zetaani aikanaan hiplasin.

24.6.2009 20:46

Tomppade kirjoitti:se zetan alkup. männän ylempi rengas kurkkaa SUORAAN oikeanpuoleisesta pakoaukosta sisään, mun kuvia ne varmaan on olleet? itse tuon huomasin aikoinaan kun uutta 50cc zetaani aikanaan hiplasin.


No niinhän se taiski olla, että sun kuva se on ollu. :) Vaan aika paska mäntä laitettu pytyn kaveriksi, ja niitten pitäs vielä passata ihan hyvin toisiinasa, onhan ne sentään "tarkotettu" toisilleen. :lol:

24.6.2009 21:31

jaa.. No ainakaan 58cc zetassa tätä ei tapahdu.

26.6.2009 17:18

Regalityan kirjoitti:Ainakin mulla ne on erinäköset sähköt. Saattashan ne nuokin passata, mutta nuissa ei ainakaan pohjalevyssä ole säätömahollisuutta sytkän suhteen. Ja pitäshän se saaha löydettyä se sytystys hetki kohalleenkin ja vauhtiksen kiila uran tulis olla sopivalla kohtaa.


Niin ne taitaa olla vanhemman malliset sähköt kun ne vaihtu derbeis 04? vuonna. Ne vanhemman mallin sähköt on Leonellin merkkiset.

26.6.2009 22:48

sillä ei ole mitään merkitystä että missä se kiilaura on, sitten joutuu vaan ettimään sen sytytyskohan kokeilemalla.

19.7.2009 21:29

WalDemar kirjoitti:sillä ei ole mitään merkitystä että missä se kiilaura on, sitten joutuu vaan ettimään sen sytytyskohan kokeilemalla.


No niinhän se taitaa olla.

Olipa muuten omassa raisussa aika hyvin ylempi männänrengas juminu uraansa kiinni, ei ollu pakoaukon kohalla ollenkaa painunu sylinteriputkea vasten se M-rengas, vaan oli koko ajan pohjaan painuneena. Ei ihmekkään, että mäntä oli karstottunu aika mahtavasti pakopuolen helmasta. :lol: Vaan onneksi ei ollu saanu tuhoa aikaan vielä, mäntä on kuin uusi suorastaan. Paremmasaa kunnossa mäntä oli kuin osasin ajatellakkaan, kun on raisulla tullu kuitenki joku 3000 rullattua (mikä ei kylläkään ole kovin paljoa mopolle ja pääpiirteittäin vakiolle)

Niin ja nyt tännekkin se kysymys, että paljoko on raisun männänrenkaiden välykset ja katkosvälykset?

20.7.2009 19:26

Katkosvälykset on o.1mm luokkaa. Uravälyksistä ei sen kummemmin tietoa?

20.7.2009 20:56

Tomppaa_ kirjoitti:Katkosvälykset on o.1mm luokkaa. Uravälyksistä ei sen kummemmin tietoa?


No kyllähän sitä jo tuostakin oli apua, kiitos! :)

21.7.2009 10:51

Mitenkä teillä on kestäny nuissa läppä Autisoissa männät ja männän renkaat?

21.7.2009 11:01

Hyvinhän ne kestää, itteltäni en saanut yhtään rikki vaikka raiskasin oikeen olan takaa välillä... Sitten ku siihen sylinteriin koski ja mäntää muokkasi lähinnä helmoista ja teki siihen jpc autisaan sen takareijän mäntään niin kyllä se sitä kulutti... Männänrengas kesti ainakin jpc autisan männässä, mutta luulisi sen autisan renkaat kestävän. Sitten kun saattoi mennä paskaakin väliin niin se ei taasen tehnyt hyvää :D .

E= Mutta eikös Pv:n mäntä käy?? Pitikö siitä katkokset vaihtaa että osuis männänrenkaan katkokset oikeaan kohtaan?

21.7.2009 12:40

Muistaakseni Pv:n männissä ei puristuskorkeus riittänyt, eli jäi kolmisen milliä vajaaksi. Tämän itse korjasin sorvaamalla sylinterin alta kiekon pois, ja viimeistelemällä sitten kanavat. KHC:ssä muistaakseni katkoskohdat meni ainakin hyvin lähelle vakiota, eli niitä ei muistaakseni tarvinnut muokata. Voin toki muistaa väärinkin nuo katkoskohdat.

22.7.2009 15:16

Tomppaa_ kirjoitti:Muistaakseni Pv:n männissä ei puristuskorkeus riittänyt, eli jäi kolmisen milliä vajaaksi. Tämän itse korjasin sorvaamalla sylinterin alta kiekon pois, ja viimeistelemällä sitten kanavat. KHC:ssä muistaakseni katkoskohdat meni ainakin hyvin lähelle vakiota, eli niitä ei muistaakseni tarvinnut muokata. Voin toki muistaa väärinkin nuo katkoskohdat.


Niinhä se on, pevukan mäntä on liian matala autisaan. Minä taas muistelin, että niitä piti vaihtaa katkoskohtia, mutta en tiedä oliko kyseessä KHC mäntä vaiko jokin halpis kopioa.

22.7.2009 18:14

Kuulkaas, oma autisan orkkismäntäkään ei tullut yläkuolossa kunnola ylös, onko tuo sylinteri siis suunniteltu 44mm iskulle? vai onko se jotain suunnitteluun liittyvää :D ?.

E= se autisan mäntä jäi vajaaksi 2.7 milliä, ja omassa sylinterissä luki merkintänä 2.7 kun piti sorvaukseen viedä.