Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

29.10.2012 23:13

Hmm.. meinaatko sitä johtoa joka tulee maihin siihen lohkon ruuviin? Voi olla hyvin mahdollista, kun sen liittimen pistin kiinni siihen se näytti vähän kärsineeltä.. Kiitti vinkistä, pitää huomenna tsekata! 8)

30.10.2012 14:37

Eikös se vaihdepolkimen vieressä olevaan ruuviin tuleva johto ole vapaan merkkivalon johto, eikä mikään maadotus? Et ei kait koneella ole muuta maadotusta ku et se vaan tulee runkoon kiinni

30.10.2012 17:24

Kytkinkopan yhden pultin alle tulee maajohto.

30.10.2012 17:59

Ei minulla räxässä ainakaan ollut mitään maajohtoa erikseen.

30.10.2012 21:52

On useampaakin am6 tullut ruuvattua enkä ikinä ole yhdessäkään nähnyt kytkinkopan pultin alle tulevan mitään johtoa. Toki johtosarjan maadoitus on voitu vaikka siihen laittaa, mutta yleensä se vedetään suoraan runkoon ja vakiona se on kyllä runkoon vedetty kaikissa mitä ite oon purkanu.

30.10.2012 22:01

Haageni kirjoitti:Eikös se vaihdepolkimen vieressä olevaan ruuviin tuleva johto ole vapaan merkkivalon johto, eikä mikään maadotus? Et ei kait koneella ole muuta maadotusta ku et se vaan tulee runkoon kiinni

Juurikin näin se on.

30.10.2012 22:13

siimo- kirjoitti:On useampaakin am6 tullut ruuvattua enkä ikinä ole yhdessäkään nähnyt kytkinkopan pultin alle tulevan mitään johtoa. Toki johtosarjan maadoitus on voitu vaikka siihen laittaa, mutta yleensä se vedetään suoraan runkoon ja vakiona se on kyllä runkoon vedetty kaikissa mitä ite oon purkanu.

-09 pösössä oli tehtaan jäljiltä maajohto kytkinkopan pultin alla. Dellorton sähköillä tuo oli :|

31.10.2012 11:41

Kampiakselista meni kierteet siitä mihin magneeton mutteri tulee. Onko tehtävissä mitään muutakun uusi kampura?

1.11.2012 17:45

Miten pitkään tarvii ajella uutta mäntää sisään? Ja vakiopyttyyn vaihdoin siis.

1.11.2012 19:19

Sellaset 250-300km riittää.. Muistaa vaan lämmittää kunnolla ja ei ajele urut auki

1.11.2012 20:21

Airsalia ajoin sisään 10km. Mutta ajotyylinikään ei ole koko aja lämätiskissä kutosella nii että sähköt ottaa vastaan.. Välikaasut ja kiekkoja eri alueelta. Tolla kilometrimäärällä saat sen vaa tukkoon jos mummottelulla ajaa :) Kyllä ne ihan normiajoa kestää. Ensimmäinen ajo edellyttää pitkää tyhjäkäyntiä, osat saa laajeta ja hioutua rauhassa tasasessa lämmönnousussa. 10 min oon pitäny käynnissä yleensä uudella pytyllä ja männällä ensistartin jälkeen.

1.11.2012 22:35

Mutta airsali on alupytty ja vakiopytty valurautaa, siinä on kuitenki eroa lämpölaajenemisessaki että ei niitä oikeen voi verrata ;)

1.11.2012 23:27

[TEIKKU] kirjoitti:Eli aloitetaan siitä, että laitat akselin siihen kytkinkoppaa, ja palautinjousen paikalleen. Sen jälkeen pörität sieltä kytkinkopan ulkopuolelta sitä akselia sen verran vastapäivään, että jousesta menee löysät pois. No sen jälkeen laitat sen paksun rattaan, missä on se väkänen. Laitat sen sellaiseen asentoon siihen akseliin, että se väkänen osoittaa alaspäin. Sitte vain viimeinenkin ratas paikalle, ja koppa kiinni.

Sen jälkeen avaat sen kullanvärisen ruuvin, joka on siinä lohkossa semmonen joku 15mm-19mm kanta. Ja avaat sen reilusti auki. Sen jälkeen laitat käynnistyspolkimen kiinni, ja painat käynnistyspolkimen aivan täysin alas. Sen jälkeen pidät poljinta alhaalla, ja laitat kultasen pultin kiinni. Ja testaat, että palauttaakko käynnistyspoljin.

Haittaako jos laittaa ton väkäsen yhden pykälän taaksepäin, että kiksi jännittyisi enemmän, vai onko palautusjousi vaarassa katketa silloin? Polkee meinaan välillä tyhjää, varsinkin kun polkaisee kovaa, lieneekö vika sitten jännityksessä vai jossain muussa. :roll:

edit: vika olikin kuluneessa kiksin rattaassa ja mulla sattui olemaan uudenveroinen ratas jemmassa ja taas toimii :)

2.11.2012 22:12

Tohon haluisin itekki muute vastauksen et voiko tosiaan sitä kiksiä jännittää "liian" kireelle?

2.11.2012 22:48

Mulla meni se jousi vituiks ku kiristi liikaa, ei menny kytkinkoppakaa takaasi paikallensa ku se jousi oli nii häjysti välis. Hetken sai ihmetellä mikä oli vikana ennenkö huomas että jousi pilalla :nolo:. Eli ei kannata kiristää liikaa