Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.1.2012 20:21

tuohon että lähtee kylmänä huonommin käyntiin, vaikuttaa nyt kaasarin säädöt 100x enemmän ku joku tulppa :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 19:28

juu, kaippa se nii on ;) pian liikenteeseen pro race gene :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 21:05

Mites tarviiks ton pytyn kaa vahvistaa alakertaa (http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a5636.html)
tai ton
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a5637.html

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 21:16

Ei tarvitse,mutta on kyllä suositeltavaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 21:38

Mut kestää kuitenki? Just tehty koneremppa, nii alakerta on hyväs kunnos :D Paljos tost 80cc Alu Sportist irtoo tehoo jos sellasen ostaisin?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 22:00

Jos just rempattu alakerta ni kestää melkeen 100% varmasti, kun ei noille 80cc airsaleille tarvii vahvistaa alakertaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 22:10

kiits nopeist vastauksist :D mut viel yks kysymys, kumpi noista sit ois parempi Alu Sport vai Alu Racing ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 22:32

Eiköhän se Racing oo tehokkampi kun Sport.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 22:32

alu racingissa yks männänrengas, ja sportissa kaks, tuskin nuilla paljoo eroo on mutta nimen mukaan racingin pitäs olla hiukan "kisasempi" ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.1.2012 22:38

Kyllähän Airsalissa on 70cc:nä eroa yks ja kaksrenkaisella. Yksrenkaisessa on kanavat isommat ja se on muuten tehokkaampi. Uskoisin että varmaan on sama tossa 80cc:ssä.

Mutta tietenkin sillä kaksrenkaisella männällä ajaa huomattavasti enemmän kun yksrenkaisella, joskin voihan yksrenkaisen tilalle laittaa kaksrenkaisen. (Ainakin 70cc:ssä.)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2012 19:25

Sylinterisarja Airsal 50cc Derbi Senda ´06 eteenpäin

Nyt menin tollasen ostamaan, niin pitääkö vaihtaa mitään laakereita/vahvistuksia tehdä/vaihtaa?
Ja jos joku tietää mistä saa noita c4 laakereita niin voisiko laittaa linkkiä? :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2012 19:45

Linkkis kusee. Ja onkos sulla kisasähkötkii, ku tarttit jotai c4 laakereita? Aika timmi kone saa olla että kiertää sen 14k---> ajossa.

c3 laakerit menee kyllä perus pytyn kanssa, sit jäykemmät jouset/ kireemmille uus kytkin ja kampura uusiks. Laiskemmille padoille menee vakiokampura jos ei oo älyttömiä ajettu.

Koha saat linkin kasaa ni kattellaa lisää :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2012 20:27

noista C4 laakereista puheen ollen kaverin 2010 derbi X-tremessä oli koneeseen tehtaalla laitettu C4 laakerit joissa joissa luki SKF india :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2012 20:30

^India :lol: :lol:

Joo toi on iha fakta että joku idiootti on keksiny tunkea derbin vakiokoneesee c4 tehtaalla, itekki oon tollaset nähny. Ja oisko ollu Nakkilan vai minkä sivulla ni myyvät c4 alkuperäsenä.

En kyl tajua mikä idea sinne on tunka c4, luuleeks ne et kaikki laittaa mopoo hc kisavirit, ja viel vakio alakerralle :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.1.2012 20:33

joo toi india aiheutti pienet repeämiset kun konetta availtiin :lol: itellä oli C3 mutta tiiä sitten onko vanha omistaja konetta availlu, ei ainakaan maininnu ja eipä niille kilometreille ois tarttenukkaan.