Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.11.2011 15:01
Saisko vähä tarkempia ohjeita?
23.11.2011 22:01
No jos ilmaukseen kysyt ohjeita, niin lueppa tätä ketjua ja etsi ohjeet tietopankista.
24.11.2011 14:13
puhdistuksen ohjeet.
24.11.2011 16:22
Nyt etteivät kaikki muut ole ihan huuli pyöreänä, kopioidaanpa tähän muutama viesti eräästä toisesta topikista.
pilistys kirjoitti:Mikä mahtaa olla vikana melkein samuraita vastaavassa fude 110cc krossipyörän takajarrussa, kun ilmasin sitä ja ei vaan rupea toimimaan. Etujarru alkoi pelittää heti. Takajarrusta tulee vaan vähän nestettä, kun avaan ilmaruuvin (poljin pohjassa). Ensin sieltä tuli ilmaa ja pruikkasi nesteitä mutta nyt sielä valuu vain vähäsen.
Reetuhai2 kirjoitti:Varmaan jotain paskaa menny kun oot ilmannu. Avaa koko paska ja putsaa.
Tästä on siis kysymys.
Onhan jarrunestesäiliössä varmasti nestettä? Usein ilmausongelmiin on auttanut kun jarrunestesäiliön saa hieman korkeammalle, esimerkiksi ajamalla mopo sopivaan mäkeen.
24.11.2011 17:24
noi kiinan satulat-pumput ei toimi ikinä oikeen. oikealla tyylillä saa ilmata kuukauden että tulee edes pieni tuntuma mutta ei silti pysähdy.
nopein keino kiinanpoikien jarrujen ilmaukseen on se, että lääkeruiskulla ruutaa kovalla paineella nestettä siitä nipasta johon tulee letku nestesäiliöltä, samalla ku on ilmausnippa perältä auki. tällä toimii kertalaakilla, ku nestettä alkaa ilmausnipasta tuleen, nippa kii ja säiliöltä tuleva letku äkkiä nippaan kiinni ja pumppausta.
kokemusta on monista kiinajarruista ja tuo loppujen lopuks toimii aina ja nopeiten
25.11.2011 14:19
Kyllä siellä on jarrunestettä, ja olen lisännyt sitä sitä mukaan kuin se tyhjenee. Ilmasin siten, että pumppasin kahvaa/polinta ja pidin pohjassa, ja sitten avasin ilmausruuvin ja etujarru rupesi toimimaan melkein heti. Takajarrulle on tehty tätä monta kertaa ja sieltä vaan valuu todella vähän jarrunestettä.
Vielä tähän tyhmä kysymys että mikä se nippa on? Sama asia kuin ilmausruuvi?
Mutta jos saman saisi jotenkin eri tavalla selitettyä että tyhmäkin ymmärtää, ei oikein nämä jarrut oo meikäläisen heiniä.
25.11.2011 17:01
ton paremmin en osaa sitä selittää. ruiskulla siis paineella nestettä tuosta säiliön nipasta samalla ilmausruuvi auki. jos ei meinaa mennä, voi kokeilla polkea poljinta hitaasti.
Edit, niin ja jos sulla on sellanen työsyylinteri misä on säiliö samasa nii "paineistaa" vaan sen koko säiliön
25.11.2011 17:35
Oiskohan vaikka alunperin minun vinkki
25.11.2011 17:53
en mä tiiä, ite oon käyttäny tota jo 3vuotta
edit, siis 4
25.11.2011 19:29
Kieltämättä aika eksplusiivinen tapa ilmalukkojen avaamiseen, mutta toimiva. Yleensä jos se ei lähde ilmautumaan tavallisesti, on ilmalukko lähes aina pääsylinterissä. Vittumainen vika, mutta siihen on kikat miten se avataan. Tuo ruiskukikka on hyvä ja toimiva, tosin sottainen...
Helpoin tapa välttää nämä on se, ettei päästä jarrunestesäiliötä imemään ilmaa.
25.11.2011 19:53
ei oikeestaan edes sottanen, letku ilmausnippaan ja toinen pää vaikka jarrunestepurkkiin. nestesäiliön taas voi tyhjentää ennen hommaa, tai pistää letkun vaikka nippusiteellä tukkoon
25.11.2011 20:15
Aah, katos joo siis tuossahan pusketaan säiliöstä paineella sitä nestettä, pikalukemisella oletin että pusketaan sitä nestettä ilmausnipasta takaperin sisään. Nojoo, tuo on uusi metodi minulle, mutta samanlaillahan se toimii kuin jarruimurikin, eli varmaan ihan näpäkkä kikka ilmalukkojen avaukseen.
25.11.2011 22:15
Sami L kirjoitti:Oiskohan vaikka alunperin minun vinkki
HAH, vai että oikeen sinun vinkki.
Taiettu käyttää jo kymmenkunta vuotta tuota vinkkiä
Tuolla itse aina ruuttasen nesteet järjestelmään, nopeampaa kuin pelkän kahvan painelu (joka kestää mulla yleensä vartin
)
26.11.2011 16:47
Tuossa kiinanihmeessä ei tule säiliöltä tuollaista nippaa. Eli lääkeruiskulla laitan jarrunesteitä ilmausruuvista eli tästä ilmausnipasta? Ja poljin tietysti pohjaan?
26.11.2011 16:50
niin, tai sitte sieltä työsylinterin päästä. jos löytyy sen kokonen ruisku että saa tiiviisti siihen säiliön kanteen painettua