Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
26.3.2012 18:27
hahhah, vaikka onkin vanha ketju niin, mulla on käynyt kans joskus noin ja on meinannu itku tulla kun ei oo kytkin toiminu. kannattee kattoo että sitä tankoa missä kytkin kruunu on, niin vääntää niin paljon ylhtäältä katsottuna vasemmalle kun jaksaa vaan kädestä vääntää ja kiristää vasta sitten sen palikan mihin vaijeri tulee kiinni. ;DD
2.4.2012 18:09
Mihinhän se terpin 6 vaihe karkasi? mennee vaihe päälle mutta ko löysää kytkimen niin seon niinku vapaa. nojjoo lähtä purkamaan
sitä saaki terpin omistajat tehä itellä 5 kerta ko aukasta motti ja mopo ollu vuojen
ei kai siiinä. Tietäskö joku mikä vikana?
3.4.2012 22:15
Joku jumittaa joko vaihteensiirtäjiä tai vaihteensiirtorattaasta lukitustapit katkennut. Kuulostaa vakavalta ja erikoiselta vialta, ota aluksi öljyt koneesta ja tarkista tuleeko metallilastua öljyn mukana.
4.4.2012 15:12
Nyt tulee tyhmä kysymys mutta kummin päin tulee rabasaan kampi-akselin stefat?
4.4.2012 15:52
Tekstit ulospäin on aika pätevä nyrkkisääntö stefojen kanssa.
5.4.2012 20:12
Nyt on jo kummallista. Kasattiin kaverin kanssa vaihteistoa mutta oli ilmeisesti joku prikka jäänyt välistä/ ylimääräinen siellä ja kun laittoi lohkot kiinni niin vaihteisto ei enään pyörinyt. No otin sitten koneen kotiin ja lupasin kasata sen. No nyt on vaihteisto taas auki MUTTA, ilmaantui mitä kummallisin vika. Kun laitan vaihteiston kasaan, no kaikki sujuu ja pyörii hyvin KUNNES laitan taisi olla 2. vaihteen hammasrattaan (se toinen vetoakselissa magneeton puolelta katsottuna), silloin vaihteisto jumittuu tai pyörähtää n. puoli kierrosta ja jumittuu. Otan sen pois niin pyörii taas. Siinä hammmasrattaassa ei ole mitään vikana, on ollut ennenkin siinä kiinni, olen 100% varma että kuuluu juuri siihen kohtaan ja jokainen hammas on ehjä ja samanmittainen eikä sen eripäin laittaminen auta mitään (silloin hammasrattaat eivät oikein edes kunnolla kohtaa). Mutta jostain syystä se vaan jotenkin jumittaa sen vaihteiston. Toinen vaihteensiirtäjä on paikallaan ja toinen tulee juuri tuohon lukittavaan rattaaseen eikä sen paikoilleen laittaminen auta.
Aivan käsittämötän vika eikä omaan päähän millään tule syytä tuolle, mikä avuksi????
10.4.2012 16:37
Ei hätää kaveri
oletteko kokeilleet ajossa tuota konetta? ainakin Pv:een ja Rabasan koneissa on se, että vapaalla pyörii normaalisti koko pakka mutta kun pistät vaihteen sisään, niin se jumittaa. ei tietoa, mistä tarkalleen johtuu, mutta Pv:een motti toimi moitteettomasti kun ajossa kokeiltiin
Yksi Rabasan kone kasattiin myös ja kun ei sillon tajuttu tätä jujua, niin palo päreet kyllä, mutta näin se meni
Btw vaikuttaako vaihteiden toimintaan jos pari prikkaa (saattaa) olla väärässä paikassa, kun räjäytyskuvista ei saa selvää sillailla. mutta ettei prikka niin paljon muuta vaihteiston rattaiden paikkoja toisiinsa nähden?
10.4.2012 22:03
Joo mutta olikin vähän kummallisempi vika. Oli siis se kytkimen vaihdeakselin yksi hammasratas hajonnut, se oli jotenkin prässääntynyt siihen ylempään kiinni ja se ei pyörinyt vaikka sen piti, vaihdoin sitten kaverille omasta vanhasta alakerrasta uuden akselin ja johan pelittää, tai siis niin kauan kunnes laitoin vaihteensiirtäjän paikalleen kun taisi olla vaihde päällä niin jumittui mutta se nyt sentään on normaalia. Kohta kone kasassa, nyt vaan jännittämään pelaako vaihteet
Ja ylempään, eipä ne prikat niin mahdottomasti taida vaikuttaa, itseltä puuttui vanhasta alakerrasta peräti 2 prikkaa eikä mitään vaikutusta.
Riippuu kyllä varmaan vähän että mitkä prikat
11.4.2012 19:13
No vaihteiston rattaiden väliin kuuluvat prikat kannattaa olla kutakuinkin oikein tai saattaa tulla onkelmia. Sen kyllä luultavasti huomaa jo ennen lohkojen kiinnittämistä. Loput sitten tuskin aiheuttavat ihan niin paljon ongelmia.
Eikos ne PV miehetkin heitä aina konerempan yhteydessä kaikki prikat pellolle?
13.4.2012 12:00
onko kellään mitään tietoa minkä kokoinen on uudenmallin rabasan ensiö rattaan kiila? Putos lattian vällin joten ei oo mitään tietoa koosta..
13.4.2012 18:10
elikkä tosta katkes joku sähköjohto, ni millä nimellä saa tilattua uuden ? onku tuo joku lämpöanturi?
jos on linkkiä jostain nettikaupasta mistä tota osaa saa niin linkkiä vaan
toi vasemmanpuolinen juttu.
13.4.2012 22:58
Tuo kai on vaan sen varotusvalon johto, itelläki meni poikki tuo mutta ei oo eroa näkyny
14.4.2012 11:11
jaaa okej, no sit voi varmaan aja vaikka on poikki.
14.4.2012 12:47
Ja minulla ole ikinä ollutkaan siinä edes mitään kiinni, pitäisi irroittaa se anturi ja yrittää laittaa ne johdot oikein sinne. ei varsinaisia johtojen paikkoja edes ole kun mennyt pilalle..
18.4.2012 17:03
Kysytääs täällä kun ei derbi puolella vastausta tunnu tulevan: Missä voisi olla vika kun kone ulisee? Tyhjäkäynnillä kuuluu heikosti, vaihdesilmässä ja kytkinpohjassa kuuluu kunnolla.