12.3.2008 13:22
Höylä kirjoitti:mulla on varmaan juuri tuo tilanne, mitä Betaversio kertoi "jäykillä läpillä on suuri virtausvastus"
omassa läppärungossa ei ole ollenkaan rajoittimia, kun ne läpät on niin paksut (0.4 mm ja yksiosaiset, eli 2 normaalin läpän kokoista) sitten niitä on vielä 2 kpl, eli molemmin puolin läppärunkoa...
kaasutinkin sattuu olemaan 20 mm
12.3.2008 13:33
12.3.2008 13:38
Betaversio kirjoitti:
Tuossa tapauksessa kokeilemisen arvoista on testata eri läppäventtiilillä ja vaikka hiilariläpillä...
12.3.2008 13:45
Höylä kirjoitti:mulla on varmaan juuri tuo tilanne, mitä Betaversio kertoi "jäykillä läpillä on suuri virtausvastus"...
12.3.2008 14:29
-Zone- kirjoitti:
Mutta et kertoillut, onko sulla stuffer tehtynä tohon. Ilman sitä tahtoo nuo poikkipinta-alamuutokset olla turhan rajuja ja tapahtuvatkin vielä tolkuttoman lyhyellä matkalla. Eihän se ihmeitä tee, mutta ei ole lainkaan pahitteeksi. Läppäohjatussa kun tahtoo aina olla noita poikkipinta-alamuutoksia. Niitä kaikkia ei saa pois.
12.3.2008 14:39
Zam64 kirjoitti:niin tuo on tapahtunut noissa kymin kisoissa, missä on tämä liki perverssi 12 mm kaasarin sääntö. siellä raisut on mellastaneet viimeiset 3 v
12.3.2008 14:41
12.3.2008 14:54
Sarvi-Perkele kirjoitti:Höylä, sä kun oot täytelly tolla kemiksillä vähän vaikka mitä paikkoja moottorista, niin onko minkälaista kokemusta siitä kuinka hyvin se pysyy paikallaan? Mikä on pahin paikka mihin oot tököttiä laittanu, ja käytätkö ihan normaalia halpahallilaatua (plastic padding tms)?
12.3.2008 15:17
Höylä kirjoitti:stuffer? mikä se on
...
se läppärungon sisällä oleva ohjuri mulla on...
12.3.2008 15:33
12.3.2008 19:43
Sarvi-Perkele kirjoitti:Minkälaisia tehoja/kulkuja/kiihtyvyyksiä noilla kisapeleillä muuten on noin pienillä kassuilla?
Tietysti varmaan vähän vaikee vertailla johonkin katupeliin kun noissa luultavasti lyhyemmät kisavälit.Zam64 kirjoitti:niin tuo on tapahtunut noissa kymin kisoissa, missä on tämä liki perverssi 12 mm kaasarin sääntö. siellä raisut on mellastaneet viimeiset 3 v
12.3.2008 22:28
12.3.2008 23:08
13.3.2008 8:06
Sarvi-Perkele kirjoitti:Zam, tuo on kyllä tosiaan perverssi rajoitus tuo 12 millin kassu. Mun kokemukset pienistä kaasareista rajottuu 16 milliseen, sen pienemmällä en oo konetta koskaan yrittäny edes puolivakavissani laittaa. Mistä ko. sääntö juontanee juurensa? Mitä kassua muuten käytät?
Tässä tapauksessa nuo kierrosluvut ja nopeudet ei kyllä anna suorituskyvystä mitään infoa, luulisin. 75 kmh ei vielä kummia tehoja vaadi, ja toisaalta kyllähän kone pienellä kuormalla kiekkaa jaksaa ottaa.
Noista sun jutuista nousee pari ajatusta mieleen. Jos kiekat on siellä 11 000 kieppeillä noin pienellä kassulla, niin virtausnopeus lienee jo todellisuudessakin melko hyvä. Tai ehkä kuitenkin realistisemmin virtausvastus sitä luokkaa että täytös jää huonoksi. Mitäpäs siis jos tähtäisikin olennaisesti matalampiin kierroksiin, ja vastaavasti kovempiin paineisiin? Noin lonkalta heitettynä saattaisi käydäkin niin että kokonaissuorituskyky olisi parempi jos mitoittaisi huipputehon esim 8000 rpm kantturoille, ja tekisi mm. pytyn ja putken sellaiseksi että se tuottaa killeriväännöt (viiskymppisestä, huh..). Lienee selvää, ettei esim joku RM-pytty joka on tehty kai reilusti yli 10 000 kiekoille pelaa kovin hyvin siellä 8000 kierroksella. Eikä myöskään yli kympin kiekoilla noin pienellä kassulla.
Kun olis aikaa ja vertailuarvoja, niin olis kiinnostava tommosta "rajoitettuakin" projektia kokeilla, olis muutamia aika hyvä ajatuksia mielessä siihenkin hommaan...
Tempaseppas Zam muutamat 150 m tai 200 m kiihdytykset, että sais vaikkapa edes jonkinlaista kiihtyvyysinfoa vertailupohjaksi!
18.3.2008 21:31