Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli AM6

26.10.2012 13:38

Se reikä sylinterin vesijäähyn reijän vieressä ja pakoaukon alla on tarkotettu lohkojen avaamiseen, eli kammetaan lohkot auki ruuvarilla tai muulla sopivalla työkalulla, koska ne on yleensä liimaantuneena tiukasti toisiinsa. Huomasin myös hiljattain että kytkinkopallekin on irti kampeamiseen tarkoitetut lovet oikeanpuoleisessa lohkossa, tulivat kyllä tarpeeseen.

26.10.2012 20:53

Saako tota kytkimen puoleista kampiakselin stefaa vaihettua ilman et ottas lohkoja auki?

26.10.2012 21:00

Onnistuu, kokeilehan ensin irroittaa se stefan välissä oleva holkki kynsillä ja sen jälkeen kampea stefa varovasti irti esim kapeilla pihdeillä tai pienellä ruuvimeisselillä. Varo kuitenkaan naarmuttamasta holkkia. Uusi stefa paikalleen esim. sytytystulppahylsyllä ja vasaralla naputtamalla.

27.10.2012 22:56

RiejuMRT10 kirjoitti:Ja Riejussa ei oo ku vikoja:D

Tännää katkes kaasuvaijeri, no minä ostin huoltamolta nipan, että saan ajettua pihhaan, 100m ennen pihhaa katkes, mutta ihan sama, uusia ois pitäny kuitennii, mutta, kun laitoin sen, ja lähin ajamaa, nii ihan vitunmoinen ulina rupes kuulummaa ajjaessa, ja sitten kun laitto vappaalle, ja päästi kytkimen, nii ulina jatku taas, ja mopo rupes menemään etteenpäin, vaikka oli vappaalla, mutta sitten ennää 5 vaihteella ei kuulunu, ja 6 vaihe oli ihan normaali. Ehdotuksia?

Nii oisko jollain ehotuksia?

27.10.2012 23:41

No avaappa se kytkinpuoli. Jos jotain vikaa on, niin sen näkee kyllä aika varmasti. Jos ei kytkimessä mitään vikaa niin sitten vaihteistoa tutkimaan!

28.10.2012 18:24

RiejuMRT10 kirjoitti:

Tännää katkes kaasuvaijeri, no minä ostin huoltamolta nipan, että saan ajettua pihhaan, 100m ennen pihhaa katkes, mutta ihan sama, uusia ois pitäny kuitennii, mutta, kun laitoin sen, ja lähin ajamaa, nii ihan vitunmoinen ulina rupes kuulummaa ajjaessa, ja sitten kun laitto vappaalle, ja päästi kytkimen, nii ulina jatku taas, ja mopo rupes menemään etteenpäin, vaikka oli vappaalla, mutta sitten ennää 5 vaihteella ei kuulunu, ja 6 vaihe oli ihan normaali. Ehdotuksia?

Mulla oli vastaava tilanne golf auton kanssa. Kaasuvaijeri korvattiin kierrevihon rautalangasta tehdyllä käsikaasulla ja vaijerin vaihdon jälkeen ulinaa jne jne jne.
Mutta Club carissa on vaihteet eteen,vapaa,taakse ja sammuu kun ei anna kaasua (nyky teknolokiaa)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mutta se kytkinpuolen avaaminen..sieltä näkee heti jos jotain on vialla.
Toisena ehdotuksena että olisko laatikossa jotain...

28.10.2012 20:23

Saisko jostaki tuota minarelli kytkimen kuulaa?

28.10.2012 22:01

Muistaakseni siihen passaa ihan 3/16 tuuman kokoinen laakerinkuula joita käytetään esimerkiks peeveen ohjauslaakerikuulana. Ja tuota kuulaa luulis saavan laakeriliikkeistä erikseenkin

28.10.2012 23:31

Jeps, mutta onkoha sittenkää 02vm minarellissa sitä kuulaa? Kun kytkin on kauheen jäykkä eikä irroita, eikä ole tuota kuulaa siellä kun avasin.

28.10.2012 23:34

Jippeyee kirjoitti:
RiejuMRT10 kirjoitti:

Mulla oli vastaava tilanne golf auton kanssa. Kaasuvaijeri korvattiin kierrevihon rautalangasta tehdyllä käsikaasulla ja vaijerin vaihdon jälkeen ulinaa jne jne jne.
Mutta Club carissa on vaihteet eteen,vapaa,taakse ja sammuu kun ei anna kaasua (nyky teknolokiaa)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vitun vittu:D nythän minä muistin semmosen jutun, että kun se nippa-viritys petti, ja työnsin tyhyjäkäynnilla pihaan sen n. 100m, nii sillon ee kuuluna sitä ulinata. Voisko joku viisaampi taho kertoo, että voiko olla mahollista, ja jos voi nii miten helevetissä se on? Minun kaaliin ee mäne, että kun vaijeri lyhenee sentin verran, tarvikenipan takia, nii, rupee kytkin ulisemaan niin maan per****esti. Ja käykäö tuon rieju rr/mrx:n vaijeri tähä? Ku mopona on MRT nii missään osassa ei lue sitä:D

29.10.2012 10:23

RiejuMRT10 kirjoitti:
Jippeyee kirjoitti:
RiejuMRT10 kirjoitti:

Vitun vittu:D nythän minä muistin semmosen jutun, että kun se nippa-viritys petti, ja työnsin tyhyjäkäynnilla pihaan sen n. 100m, nii sillon ee kuuluna sitä ulinata. Voisko joku viisaampi taho kertoo, että voiko olla mahollista, ja jos voi nii miten helevetissä se on? Minun kaaliin ee mäne, että kun vaijeri lyhenee sentin verran, tarvikenipan takia, nii, rupee kytkin ulisemaan niin maan per****esti. Ja käykäö tuon rieju rr/mrx:n vaijeri tähä? Ku mopona on MRT nii missään osassa ei lue sitä:D

Öljyn pinta?

29.10.2012 17:47

Mitenkä tuo kaasuvaijeri vaihetaan kaasarinpuolelta? Onko siinä mittään erikoista, ku aukasee ne ruuvit ja nostaa ylös? Onko vaan nuin helppo, vai onko siinä jotain huomioitavaa

29.10.2012 18:17

Noin, ja siinä on se välipala, jonka sisällä on valkonen juttu johon se vaijeri laitetaan kiinni jotta palautuu. Näin ainakin itelläni detsissä.

29.10.2012 23:09

Mikäköhän tohon dtseen tuli.. Vaihdoin toisen alakerran kiinni ja vaihdoin samalla männän airsali 70. Aluksi pistin käyntiin kävi normaalisti n. 10 minuuttia jonka jälkeen rupesi jostain syystä pätkimään, tuntui aivan kun sytytys katkeilisia tai jotain vastaavaa. Lähtee siis jotenkin käyntiin ja käy ja rupeaa pätkimään ja lopulta sammuu. Kaasarin olen avannut ja siinä ei mielestäni vikaa ole. Voi kyllä olla että kaikki johdot ja liittimet hieman bensassa kun alipainehana paskana, ja ainakun laittaa bensaletkua kiinni lentäää bensaa vähän minnesattuu.. Tulppa myös uusi. Kierroksenrajottimella ei ole mitään asiaa, tai en sitten tiedä iskeekö nappirajoittimen johdot yhteen.

29.10.2012 23:10

Lohkojen maadotus ei oo kunnossa?