Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
28.1.2013 21:59
Mikäs kiillotustahna olis parasta siinä loppuvaiheessa ku on jo lakatki pistäny pintaa?
Ja noi läpivärjätyt katteethan tahtoo aina haalistua, etenkin värilliset, ni pystyiskö sitä estämää vaikka vetämällä lakkaa päälle, noihin sinisii TNT katteisiin meinasin?
29.1.2013 8:24
Kyllä se sitä haalistumista kai estää. Ainakin Honda Monkeyn lokarit on läpivärjättyjä ja lakka vedetty pintaan. Hioo pinnan sileäksi ja vetää lakat pintaan niin näyttää taas ihan uudelta.
3.2.2013 20:14
Mihin karkeuteen asti kannattaa hioa deeteen takahaarukka kun maalaa spraylla? 400?
3.2.2013 21:04
Hyvää pohjamaalia käytettäessä riittääpi joku 240
4.2.2013 14:48
Mitä sä oikeen käytät pohjamaalina
? Jos on noin helppoa, niin mäkin haluun tota Pohjamaalia.
Kyllä mä olen aina hionut 600 asti, on sitten pitäny maalata Lokari tai Moottorinkiinnike. Aikamoista tavaraa saa olla jos meinaa 240 hiomapaperin naarmut peittää, jos jollain perus sprayllä maalaa, niin ainakin ne vaatii hienompaa paperia.
4.2.2013 17:05
Mastonin 1k happopohjamaali
Todella pätevää tavaraa hintasekseen. Pointtihan pohjamaaleissa on juurikin se, että enempi kuiva-ainetta niin täyttää hyvin. Ja tuokin tökötti on suunniteltu soveltumaan ihan ruiskumaalin alle. Itellä on muuten rugon sisäpuoli hiottu jollain 150p karkeudella, eikä sielläkään ole mitään hiomanaarmuja näkyvissä. Mutta näkyvissä osissa kantsii tonverta pelata varmanpäälle.
Muovithan on sitten asia erikseen.
4.2.2013 17:24
Mikä tuossa on kun parista kohtaa kokoajan keittää kun takahaarukkaa maalaan? Kunnolla olen hionut ja puhistanut. Motipin maaleja käytän. Voiko ne mennä pilalle jos on kauan käyttämättömänä?
Pohjamaali ei keittänyt mistään, mutta pääväri kahestaa kohtaan keittää. Laimealla fairylla olen puhistanut ja myös olen kokeillut puhdistaa lakkabensalla.
5.2.2013 14:56
nevssons kirjoitti:Mastonin 1k happopohjamaali
Todella pätevää tavaraa hintasekseen. Pointtihan pohjamaaleissa on juurikin se, että enempi kuiva-ainetta niin täyttää hyvin. Ja tuokin tökötti on suunniteltu soveltumaan ihan ruiskumaalin alle. Itellä on muuten rugon sisäpuoli hiottu jollain 150p karkeudella, eikä sielläkään ole mitään hiomanaarmuja näkyvissä. Mutta näkyvissä osissa kantsii tonverta pelata varmanpäälle.
Tuotahan pitää kokeilla!
Kiitos!
6.2.2013 21:40
Mikäs piru tossa on kun motipin kilikolilla vetelin että eka kate jonka annoin pintamaalin jälkeen kuivaa jonkun vartin (oli jo sellanen vähän kuivahtanu tahmea kun koitin reunasta) niin lakkaa ohut kerros ja valu ihan saatanasti ja oli muutenkin suht hidas kuivamaan mitä yleensä. Toisen katteen kanssa meinasin että kuivakoon yön yli niin ei ainakaan valaha joten oli kuivamassa jonkun melkeen vuorokauden ja sitten lakka veti ton maalin kurttuun koko katteen alueelta. Aikasemmin tehny samoilla maaleilla samoilla tavoilla ja on tullut tosi nättiä pintaa.
7.2.2013 0:26
Elikkäs, nyt tulee liuta kysymyksiä (älkää toki huolestuko)
Siis mopon runko, swingi ja vanteet pitäis saada nyt maalattua.
Tutullani olisi ruisku sunmuut hiekkapuhallusväliinet eli pohjat ja kaikki saisi tehtyä hän, mutta minun itseni pitäisi hommata maalit.
Ongelmaksi muodostuu se, että en ole ikinä lantrannut minkäänlaisten ruiskumaalien kanssa, joten pitäisi tietää että millaista maalia pitäisi ostaa, tarvitseeko ohennetta, lakkaa, kovetetta tms?
Rungon ja swingin väriksi tulisi kiiltävä musta ja vanteista candy blue sävyiset.
21.2.2013 16:17
Nyt tarttis vähän apuja lakkapinnan viimeistelyssä. Eli maalasin mopon katteet ja lakkapintaan jäi vähän pölyä, eikä muutenkaan tullut ihan täydellistä pintaa. Luin tuolta tietopankista että lakkapinnan voi vielä hioa 1200 paperilla mataksi+hiomatahna. Käykö tähän tarkoitukseen esimerkiksi Autoglymin keskikarkea hiomatahna?
22.2.2013 0:19
Huomaa että hiomisen/kiillotuksen tarkoituksena on vain tasoittaa mahdolliset lakkapinnan pienet virheet. Jos pölyä on päässyt lakan alle/sisään, ei sen häivyttämiseen ole muuta keinoa kuin uusiksi tekeminen.
22.2.2013 10:12
Vaikuttaa että tuohon pinnalle on suurin osa jäänyt. Kokeilen hioa 1200 paperilla+keskikarkea hiomatahna, katsotaan kuinka käy.
28.2.2013 21:07
Miten porukka on suojannut/irroittanut se vanteiden laakerit? Riejun puolavanteet olisi menossa pulveriin ja en tiedä mitä niille pitäisi tehdä. Tuskin niitä voi ihan sellaiseksi jättää?
28.2.2013 21:12
Laitat siihen pitkän ruuvin ja mutterin siitä samaisesta reiästä mistä pyörä tulee kiinni. Ja tarpeeks isot prikat että suojaa sen laakerin.