Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.1.2012 23:12

Kyllä se kestää. Ja minkäs takia pitää olla TP, siihen vissiin mäntien, varsinkin ylikoon saaminen aika vaikeeta?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 1:58

Noniin, elikkä Malossi MHR Replica otti ja leipo (kuvia galleriassa). Sylinteriputki on nicasil-pinnoitettu eikä sitä voi porata mutta hoonata voi. Muuten on ihan hyvässä kuosissa, paitsi pakoaukon vieressä sekä imukanavien välissä on kahdessa eri kohdassa pienet jäljet (ei kuitenkaan sormenpäällä tunnu). Eli mitä ootte mieltä onko roskiskamaa vai meneekö suoraan uudella männällä+tiivisteillä? Vaiko auttaako nicasilin hoonaus miten asiaa? Ja mikähän aiheutti tuollaisen leipomisen? Hintahan oli sen 320e ja ajettu n.500km eli ei todellakaan vituta. :paha:
http://www.motot.net/galleria/albumi15567/

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 7:08

Käyny liian laihalla tai nakuttanu, kun männässä reikä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 16:27

kyllä pro races on vaan nii hienot valutki jotta sehän ois suorastaan loukkaus jos ei lohkoja avartas sille :D asiasta viirenteen, pakoaukon asteet pitäs mitata ei sinänsä siinä mitään, mutta kisasähköis toi vauhtipyörä tuppaa olemaan vaa "hiukan" pienempi mitä vakio. nii ja oli yllättävän kevyt toi pro race verrattina airsaliin. loppukevennyksenä typerääkin typeränmpi kysymys, kai niihin johtoihin saa pistää vain normi puristusliittimiä, kun ei ne sen omat mee yksiin mopon omien kans? vai pitäskö kolvata, tosin jos kolvaa ja ottaa joskus koneen irti nii nehä joutus kuminki katkasemaan :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 16:34

Joo ilman muuta lohkot avarretaan! Mutta miks sun pitää pakoaukon ajoitukset mitata?

Saathan sä ne johdot vaikka kolvata alkuperäsiin jos siltä tuntuu :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 17:07

putki tuleepi mittatilaustyönä, joten sen takia, metran oma putki olis mun kukkarolle liikaa :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 18:10

jjaniii kirjoitti:Noniin, elikkä Malossi MHR Replica otti ja leipo....

Kyllä se nicasil vissiin kestää hyvin kevyen hoonauksen, mutta ei sitäkään kannata tehä kun vasta kun oikeesti tarvii. Noi sun naarmut näyttää aika pieniltä, ja jos ei edes kunnolla tunnu, niin ei sitä tarvii hoonata.

Varovasti hionella vesihiomapaperilla sipaset päältä, sillee että on tasanen eikä mitään röpelöä, löyt tiivisteet ja männän kiinni, niin naukuu taas niin perkeleesti. ;)

Ja kyllähän tossa on jotain pahasti ollu vituillaan, kun on männässä tollanen reikä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.1.2012 23:18

Itteasias pinnoitettu pytty on niin kovaa että 0,01mm poistaminen on jo pitkän hoonaamisen takana. Ja ihan huoletta voit hinkata jollakin kuussatasella paperilla noita lämmenneitä kohtia jos siinä jotain tuntuu, nimittäin sillä paperilla on vielä vaikeampi saada ainetta pois kuin hoonilla ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.1.2012 0:21

No hyvä juttu, ei sit muutaku uus mäntä tilauksee. Kiitän. 8)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.1.2012 21:49

aiheesta hiukan ohi mutten löytäny topikkia sytytystulpille, br9es ois jo piisaiskohan se pro racelle vai pitäsköhän olla br10es? airsalille oli 9 hiukan liika kylmä ..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.1.2012 22:23

mitenniin airsalille 9 liian kylmä? itellä ainakin airsalilla ja tgeella br9es toiminut ihan hyvin

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

18.1.2012 22:25

Se nyt riippuu monesta asiasta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.1.2012 15:21

TooByAas kirjoitti:Itteasias pinnoitettu pytty on niin kovaa että 0,01mm poistaminen on jo pitkän hoonaamisen takana. Ja ihan huoletta voit hinkata jollakin kuussatasella paperilla noita lämmenneitä kohtia jos siinä jotain tuntuu, nimittäin sillä paperilla on vielä vaikeampi saada ainetta pois kuin hoonilla ;)


Jos on jäänyt männästä tavaraa pyttyyn kiinni niin ennen hoonausta yms. operaatiota kannattaa kokeilla suolahappoa, apteekista kannattaa käydä kysymässä, ja jos kysyvät että mihin tarkoitukseen niin sanoo suoraan että sylinterin puhdistukseen niin myyvät kyllä :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.1.2012 17:39

^^^No kyllä vaa jotai o päi vittua jos 9 o liia kylmä airsalille, se menee vakionaki täydellisesti.

Ite ostasin pr:lle sellasen ku BR10EG, on vähä parempi ku nää ES:t.

9 toimii kyl kanssa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.1.2012 16:28

noh joka mopo on yksilö ja sääröt vaikuttaa kans. siitä päättelin, kun ei tahtonu kylmänä lähtee käymää, mutta kun kone lämmin nii sitte lähti helposti oon varmaa ollu vääräs :roll: mutta mulla oli vakiotulppa ainaki br7es, vois hommta br10eg vaikka 13 e onki aivan liikaa tulpasta :|