Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.12.2011 1:47
Näyttää kyllä toi pyttykin niin hyvin voivalta, että jos porauttais sen ja kunnon mäntä ni mahtais silläki jo tulla lisää heppoja.
4.12.2011 12:59
joo, poraamisen tulisi olla se ensimmäinen temppu, väljästä pytystä on turha koittaa repiä tehoja.
Muutenkin, miettisin ensin pariin kertaan alanko jonkun noppelin pyttyä viilaamaan ja mahdollisesti pilaamaan. Muistelisin että uusien pyttyjen hinnat oli aika tähtitieteellisiä (ainakin joskus 6 vuotta sitten kun itellä tommonen oli).
5.12.2011 0:50
No tuo on aikalailla toisarvoinen ja aikansa elänyt vempele, kunhan huvikseen sitä virittelen
Jos menee pilalle niin ei voi mitään eikun kaatopaikalle. Ihme kun ei oo jo joutunut kun vauhtipyörää irrottaessa meni sieltä sisältä ne magneetit siruiksi ja mutterista kierteet sileäksi mutta pikaliimalla magneetit takas ja mutterille vähän litistystä että lähti kierteille ja ihme kyllä pelaa täysin
. Monta kertaa irrotettu ennenkin vaan nyt pasahti, nyt opin että en lyö enää magneeton kylkeen vaan kampuran päähän jossa mutteri.
Joo o tuosta porautuksesta on moneen kertaan ehdoteltu mutta kun omistaja-poikanen yritti isältään kysellä 35e "johonkin poraus juttuun" niin vastaus oli että höpö höpö ruskoon(paikallinen kaatopaikka) koko laite
. No mutta näillä mennään, luulen että ei se pilalle mee kunhan ei rupea ahnehtimaan sen viilauksen kanssa.
7.12.2011 23:48
Hehe noppelin viritys madness kasvaa. Suunnittelin että teen koropalan pytyn alle että saa aukot kokonaan aukeamaan, no sittenhän puristussuhde laskee, niin paljonko siitä viittii sorvata pois siitä pytyn yläpäästä että tilanne korjautuu? Tasan saman verran kuin korotuksen paksuus vaiko vähän vähemmän?
8.12.2011 1:19
Mittaa ensin vaikka palotilan ja männän välinen etäisyys(jos edes squish -kansi), ja palotilan koko. Sen jälkeen on hyvä lähteä arpomaan, että viitsiikö siitä enempää kuin korotuksen verran ottaa pois. Mutta tosiaan, korotuksen verran kun silpaisee pytyn päältä pois niin on jo varmasti parempi
9.12.2011 21:49
Sain itselleni Raisun 58 Zetan. Miltei täydellisessä kunnossa ja viilaamaton.
Kannattaako viilata ollenkaan? Asia ei ole viilaustaidoista kiinni (ei se pilalle siis menisi), mietin vaan että voiko tuolla olla jonkinlaista arvoakin? Itse uskoisin, että ei, koska olivat melko yleisiä vielä vähän aikaa sitten.
10.12.2011 23:01
Taitaa olla kovaa valuuttaa nämäkin, tosin en ole varma onko yleisempi 58 vai 50cc versio.
10.12.2011 23:35
50cctä taisi saada vielä uutena, joskus muistaakseni jossain kaupassa oli sellanen, olisiko ollut mopo-osa tai joku vastaava.
7.1.2012 20:52
Viilaamiseen on erittäin kätevä dremelin taipuva jatkovarsi. Laitan kuvaa saunan jälkeen.
7.1.2012 20:58
Tällä varmasti kätevä viilailla huuhteluita, kun niihin pirulaisiin meinaa muuten käsiksi päästä!
Millaisen lukitussysteemin olet tuohon terän päätyyn kehitellyt?
7.1.2012 21:12
Zoner v2 kirjoitti:Viilaamiseen on erittäin kätevä dremelin taipuva jatkovarsi. Laitan kuvaa saunan jälkeen.
Semmonen on mullaki mutta sillä ei pääse edes pakoboosteihin käsiksi tarpeeksi hyvin. Huuhteluitakin sillä voi viilata vain alapäästä. Huuhtelujen yläpään viilaamiseen tuo remmivinku on minimi, kunnon sisiliskohuuhteluihin ei pääse remmivingullakaan.
E: Lukitteena oon perinteisesti käyttäny kierrelukitetta, mutta tuossa testissä terä eikä laakeri ollu kiinni mitenkään (tiukka sovite toki) ja hyvin pysyi. Toinen vaihtoehto on tehdä pieniä lukiterullia samasta kumista kuin mistä nuo hihnapyörät on tehty.
12.1.2012 18:17
Saako vakio sylinteristä sellasii tehoja viilaamalla että menis +100 tg noxil? Ja minkä uusenskan sylinteriä voi viilata vai voiko mitään? Ja tarttisko vahvistaa mitään?
Sit viel onko mitään suomenkielistä nettisivua mistä voi opetella viilaamisen alusta asti?