Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
2.1.2011 21:37
DerbyBoy kirjoitti:2. Maksimitehon kierrosluku
6. Putken alkuosan kerroin
7. Keskilieriön paksuuden kerroin
8. Peräpillin kerroin
9. Putken kartiokkuus
10. Pakoaukon keskimääräinen halkaisija
Kahtelin tuolta tietopankista noita teko ohjeita ja aloin ihmettelee siinä, että mistä noi yllämainitut tiedot saa repästyä? Ei ollu paljo apua niistä kuvauksista siinä alla. Itellä jonkinlainen visio on mutta en oo varma oonko oikeessa, että voisko joku hieman selventää noita?
Nuo tiedot on muistaakseni sinne blair exhaystiin merkitty jokasen kohan numeron oikeaan alakulmaan. Ja kun vie hiiren siihen päälle, niin tulee selite näkyviin noille termeille.
2.1.2011 23:44
DerbyBoy kirjoitti:2. Maksimitehon kierrosluku
6. Putken alkuosan kerroin
7. Keskilieriön paksuuden kerroin
8. Peräpillin kerroin
9. Putken kartiokkuus
10. Pakoaukon keskimääräinen halkaisija
Kahtelin tuolta tietopankista noita teko ohjeita ja aloin ihmettelee siinä, että mistä noi yllämainitut tiedot saa repästyä? Ei ollu paljo apua niistä kuvauksista siinä alla. Itellä jonkinlainen visio on mutta en oo varma oonko oikeessa, että voisko joku hieman selventää noita?
Ihan lyhyesti, ne pitää heittää hatusta. Kohta 2 päätetään itse ja kohta 10 mitataan ja lasketaan, loput hatusta. Hauskaa on, että sinne hattuun kertyy lähemmäs oikeita lukemia pääosin kokemuksella ja 2t-tekniikan syvemmällä ymmärryksellä. Ja "oikeita" lukuja niille ei ole, ne kaikki määräytyy siitä mitä olet tekemässä, millaista putkea jne.
3.1.2011 14:20
kossusukka kirjoitti:Ihan lyhyesti, ne pitää heittää hatusta. Kohta 2 päätetään itse ja kohta 10 mitataan ja lasketaan, loput hatusta. Hauskaa on, että sinne hattuun kertyy lähemmäs oikeita lukemia pääosin kokemuksella ja 2t-tekniikan syvemmällä ymmärryksellä. Ja "oikeita" lukuja niille ei ole, ne kaikki määräytyy siitä mitä olet tekemässä, millaista putkea jne.
No ei niitä nyt ihan hatusta kannata heittää jos ei aiheesta ole mitään ymmärrystä. Joskus johonkin runoilin miten ne kannattaa asetella, ja mitä minkäkin muuttamisesta seuraa. Koittakaa löytyykö sitä postausta vielä haulla.
Sen lisäksi excelissä itsessään se muistaakseni näyttää karkeasti ääripäitä mihin se putkea nakkaa jos tekee jotakin. Kun siis vie hiiren siihen solun kulmaan tai jonnekin.
6.1.2011 13:09
Sarvi-Perkele kirjoitti:kossusukka kirjoitti:Ihan lyhyesti, ne pitää heittää hatusta. Kohta 2 päätetään itse ja kohta 10 mitataan ja lasketaan, loput hatusta. Hauskaa on, että sinne hattuun kertyy lähemmäs oikeita lukemia pääosin kokemuksella ja 2t-tekniikan syvemmällä ymmärryksellä. Ja "oikeita" lukuja niille ei ole, ne kaikki määräytyy siitä mitä olet tekemässä, millaista putkea jne.
No ei niitä nyt ihan hatusta kannata heittää jos ei aiheesta ole mitään ymmärrystä. Joskus johonkin runoilin miten ne kannattaa asetella, ja mitä minkäkin muuttamisesta seuraa. Koittakaa löytyykö sitä postausta vielä haulla.
Sen lisäksi excelissä itsessään se muistaakseni näyttää karkeasti ääripäitä mihin se putkea nakkaa jos tekee jotakin. Kun siis vie hiiren siihen solun kulmaan tai jonnekin.
Joo siinä oli aika monessa kohtaa sellainen punainen nurkka ja kun hiiren vei siihen niin siinä tuli astetta paremmat selitykset mitä tuolla tietopankissa on
10.1.2011 12:24
Tässä olisi pari kuvaa putkesta minkä sain valmiiks jo 3kk sitten mutta pitäähän sitä pari kuvaa laittaa ekasta putkesta. Änkkä on ruma ja väärässä paikassa vielä muuten valmis.
http://www.aijaa.com/v.php?i=7287730.jpghttp://www.aijaa.com/v.php?i=7287731.jpghttp://www.aijaa.com/v.php?i=7287732.jpg
10.1.2011 16:46
Aika hyvin oota osannu tehdä, mites kulkee/toimii tuo putki?
11.1.2011 21:57
ajattelin kysyä teiltä koska tiedätte tästä!
Niin ostin tossa vähän aikaa tollase dalttonin ja kysyisin että miten saisin jonkinlaisen kurin putkeen katsastuksen ajaksi voiko sinne alkukäyrää hitsata vaan jonkun prikan vai onko muita keinoja
11.1.2011 22:09
ajattelin kysyä teiltä koska tiedätte tästä!
Niin ostin tossa vähän aikaa tollase dalttonin ja kysyisin että miten saisin jonkinlaisen kurin putkeen katsastuksen ajaksi voiko sinne alkukäyrää hitsata vaan jonkun prikan vai onko muita keinoja?
11.1.2011 22:10
Prikka tai joku hylsy heftillä kiinni, että on helppo irrottaa sieltä putkesta pois.
11.1.2011 22:11
No vaihtoehto jos on vakioputki, niin hitsata sinne joku prikka paisarin liitoksen kohtaan. Joku 13mm reiällä. Jos tehari on, niin voihan siihen alkukäyräänki hitsata prikan vain pienellä hitsipisteellä. Mutta ei kannata sitte ajella ylimääräsiä, koska voi kon lämmetä kun ihan suulla on kuristusprikka.
11.1.2011 23:07
[TEIKKU] kirjoitti:No vaihtoehto jos on vakioputki, niin hitsata sinne joku prikka paisarin liitoksen kohtaan. Joku 13mm reiällä. Jos tehari on, niin voihan siihen alkukäyräänki hitsata prikan vain pienellä hitsipisteellä. Mutta ei kannata sitte ajella ylimääräsiä, koska voi kon lämmetä kun ihan suulla on kuristusprikka.
joo on vakioputki toi on varmaan helpoin keino ettei tarvi alkaa mitään rälläköimää/hitsaamaan että laitan siitä ja laitan parilla hitsitipillä kiinni prikan onko toi 13mm reikä sopiva kun on vähä isommat suuttimet et mitä jos laittas 12mm? raiskaisko koneen heti?
11.1.2011 23:50
13mm reikähän niis on vakiona. Ja ei se vaikuta juurikaa paljoo onko 13mm vai 12mm. Voihan sitä varooksi laittaa 12mm. Niin menee ainaki tarpeeksi hiliaa. Ja pienempi suutin täytyy luonnollisesti laittaa, että toimii hyvin.
12.1.2011 22:28
[TEIKKU] kirjoitti:Aika hyvin oota osannu tehdä, mites kulkee/toimii tuo putki?
Onhan tuo tehokkaampi kuin täysin tyhjä vakioputki , mutta kun on tuo rajotettu puola niin ei saa kaikkia tehoja irti , mutta kyllä se nyttenkin ihan mukavan piikin ottaa.
13.1.2011 23:25
Ei kyllä varmaa saa rajotetuilla sähköillä tehoja ku on aikas lyhyt = yläkierroksinen putki
15.1.2011 0:42
nigoo kirjoitti:Ei kyllä varmaa saa rajotetuilla sähköillä tehoja ku on aikas lyhyt = yläkierroksinen putki
No joo ja onhan tuo vähän inhottava ajettava kun rajottaa 9400 kohdalla ja vielä lyhkäset välkät. Ykköseltä kolmoselle on silleen että ensiksi ykkösellä kun ottaa piikin ja melkee heti rajottimelle ja sitte kakkoselle niin lähtee kierrokset aika alhaalta. Tota se tekee kolmoselle asti ja sitte menee normaalisti. Mutta hyvä putki silti mielestäni varsinkin kun oli vasta eka.