Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.11.2010 11:53

Galm kirjoitti:Heip!

Vanteista pitäs saada vanneteipit liimoineen pois eikä täältä tuntunut vastausta löytyvän vaikka kuinka selasin. Kovin tiukassa ovat eivätkä tunnu kovin helpolla lähtevän niin onko jollain kokemusta miten sen saisi hyvin ja naarmuttamatta vannetta lähtemään.


Itte sain jotenkin kynnelläki raavittua, ilman että oisin niitä lämmittänyt tai mitään, mutta se oli aika hidasta. Mutta kuumailmapuhallin autto aika paljo asiaan. Sillä lämmitteli jotain kohtaa hetken ja sitte vaan käsin otti irti, ja sitte taas lämmitti uutta kohtaa ja irti.. Sitte ku siihen jää vielä ne liimat nii ota vaa johki ämpäriin kuumaa saippuavettä ja joku rätti ja hinkkaa liimat pois. Näin itte tein.

20.11.2010 22:17

Hei oisko jollain tietoa mahtaisko cpi:n 2007 sm vanteet mennä yamaha dt 2004 enska malliin??
ja siite viel et meneeks noi dt:n jarrulevyt niihin suoraan??

20.11.2010 23:11

Galm kirjoitti:Heip!

Vanteista pitäs saada vanneteipit liimoineen pois eikä täältä tuntunut vastausta löytyvän vaikka kuinka selasin. Kovin tiukassa ovat eivätkä tunnu kovin helpolla lähtevän niin onko jollain kokemusta miten sen saisi hyvin ja naarmuttamatta vannetta lähtemään.

kokeileppa Sinolia laittaa johonkin rättiin ja sillä hinkata.

http://www.lasol.fi/tuotteet/Sinol.jpg

6.12.2010 14:26

Onkohan kenelläkään vinkkiä miten saa takarenkaan laakerin ulkoreunan pois?

6.12.2010 15:22

hylsysarjasta vaan sopiva hylsy ja sillä naputtelemaan, itellä oli ihan sama ongelma joku aika sitte ;)

6.12.2010 15:26

Minne sinä sen hylsyn laitat, jos laakeri on keskiössä jumissa?

6.12.2010 15:33

oletin siis että toisen puolen laakeri on jo saatu irti, itselläni kävi niin et toisen laakerin sain ruuvarilla naputtelemalla toisen laakerin läpi, ja kun toinen oli irti nii itsellänikin jäi vain hajonneen laakerin ulkokehä. sitte siitä vanteen läpi sopivalla hylsyllä lähti :nörtti:

6.12.2010 15:37

No itselläni on molemmat laakerin ulkokehät vielä keskiössä kiinni.

6.12.2010 15:42

Annan vinkin, jokin huonokuntoinen talttapääruuvari ja iso vasara. Perään vierä irroitusöljyä, lämmitystä tuohon on hankalahko käyttää, ellei löydy teräväliekkistä butaanitohoa. Väkivaltaa vaan reippaasti, sillä ne irtoaa. ;)

6.12.2010 17:42

Noni nyt lähti irti. Piti heittää vanne lumihankee pariks tunniks ja sen jälkeen naputella irti.

7.12.2010 9:01

Mitäs tollane perus 17" pinna SM vanne tykkää hiekkapuhalluksesta?

18.12.2010 22:15

Scaleo1 kirjoitti:Mitäs tollane perus 17" pinna SM vanne tykkää hiekkapuhalluksesta?

Pinnoineenko viet? Pinnat ei varmaa kovin tykkää, mut ilma pinnoi ei pitäis olla mitää ongelmia.

19.12.2010 14:48

Ainahan sitä voipi peittää pinnat.

25.12.2010 12:27

Tarkoitus ois maalauttaa vanteet musta-oranssiks, takahaarukka mustaksi ja t-palat oranssiks. Ajattelin, että ottaisin vanteista pinnat irti ja maalauttaisin kehät ja keskiöt erikseen. Edellinen omistaja oli yrittänyt kiillottaa vanteita, mutta ei ollut alottanut tarpeeksi karkealla, kun niihin jäi naarmuja. Eikä ollu irrottanu pinnoja eli vanteen keskiosaa ei ole hiottu. Kannattaako mun purkaa se vanne osii ja hioo ne kehät kunnolla ennenku vien maalautettavaks? Entäs takahaarukka ja t-palat, millä ne pitää käsitellä ennen maalausta?
Missä olis lähin pulverimaalaamo tääl pääkaupunkiseudul ja millä hinnalla ne maalais noi? Tommosen löysin http://www.vtm.fi/pintakasittely/metallimaalaus.htm ja kysyin sähköpostissa, että maalaisko ne noita. Ei ole vielä vastannu. Olisko tääl ketää, joka osais noita vanteita pinnottaa? Paljonko ne ottaa liikkeessä, jos laittaa samoille pinnoille?

25.12.2010 12:39

M!ksu kirjoitti:Tarkoitus ois maalauttaa vanteet musta-oranssiks, takahaarukka mustaksi ja t-palat oranssiks. Ajattelin, että ottaisin vanteista pinnat irti ja maalauttaisin kehät ja keskiöt erikseen. Edellinen omistaja oli yrittänyt kiillottaa vanteita, mutta ei ollut alottanut tarpeeksi karkealla, kun niihin jäi naarmuja. Eikä ollu irrottanu pinnoja eli vanteen keskiosaa ei ole hiottu. Kannattaako mun purkaa se vanne osii ja hioo ne kehät kunnolla ennenku vien maalautettavaks? Entäs takahaarukka ja t-palat, millä ne pitää käsitellä ennen maalausta?
Missä olis lähin pulverimaalaamo tääl pääkaupunkiseudul ja millä hinnalla ne maalais noi? Tommosen löysin http://www.vtm.fi/pintakasittely/metallimaalaus.htm ja kysyin sähköpostissa, että maalaisko ne noita. Ei ole vielä vastannu. Olisko tääl ketää, joka osais noita vanteita pinnottaa? Paljonko ne ottaa liikkeessä, jos laittaa samoille pinnoille?

Kannattaa / pakko purkaa vanteet osiin kerta menee pulverimaalattavaks. Ei niit tarvii sen kummemmin hioo ku vähä sipasee pinnan karheeks vaiks jollai 120 puuhiomapaperil, pulveri peittää todella hyvin.. Takahaarukka ja t-palat voit käsitellä samalla menetelmällä, muistathan suojata kierteet ja poistaa kumiosat(puslat?)! Mut jos oikeen viimeisenpääl haluu tehä koko homman, ni puhallutat kaikki noist lasikuulal / hiekal, ei ainakaan maali lähe irti :D Mut ei se hiontakaan huono vaihtoehto ole, osa mun mopon osist oli vaa hiottu vähän eikä oo mistään lähteny maalia.
Pulverimaalaamoi löytynee googlesta, ja jollei löydy lähelt, ni ei se varmaan maailman loppu jos joutuu lähettää jonnekkin, kuitenki itse maalaus on yleisesti ottaen niin halpaa ;) Ja tääl Turus ainaki mun vanteet pinnotti fillari korjaamo, ja nyt talvel se korjaamo purkaa mun vanteet ja kasaa ne maalattuina, samaan hintaan kuin viime talvella, eli 55e...