13.8.2014 16:23
13.8.2014 22:08
13.8.2014 22:30
Detukki kirjoitti:Joo eli ekaa kertaa avasin mopon tai ylipäätään minkään vekottimen lohkot ja semmoinen kysymys olisi että kuuluuhan kytkinpuolen stefan sisälle semmoinen metallinen "rinkula" joka on lohkoa vasten?en tarkoita siis stefan "kiristysjuosta...? Ja eikö siis runkolaakeria pysty hakkemaan sisäpuolelta ulospäin pois? Kiinnostaisi myös tietää mitkä runkolaakerit on vakion am6:sessa... vai onko ne ns. "nimettömät"
14.8.2014 18:35
15.8.2014 15:22
15.8.2014 20:55
aamojj_ kirjoitti:Tietäiskö joku minarellin alakertaan enemmän perehtynyt että mistä vois johtua kun kytkin luistaa startin jälkeen kuumana?
Eli kun sammutan täysin kuuman koneen esim. tankkauksen ajaksi, kone on sammuksissa pari minuuttia ja lähden taas ajamaan, kytkin luistaa niin maan p*****eesti. Just tulin iltalenkiltä ja heitin huoltoaseman pihasta kiihdyttäessä suoraan 4 →6 ja kun lasken kytkimen, kierrokset löytyy melkeen tapista Luistaa toki joka vaihteella mutta tossa ilmeni selvemmin kun kierrosten olis pitäny mennä alemmas paljon.
Oireet ilmenee aina kun kuuman koneen sammuttaa vähäks aikaa, ja häviää puolen kilsan ajon jälkeen. Kylmästartin jälkeen ei luista, päinvastoin: ei meinaa irrottaa kunnolla mutta ei mitään kovin vakavaa.
Lootaöljyt vaihdettu juuri, ei vaikutusta. Öljynä bilteman 10w40 täyssynteettinen. Samaa öljyä käytetty since 3tkm ja hyvin pelannut, tämä kyseinen kytkimenluistaminen ilmaantui ehkä 9-10k kohdalla, nyt 12k mittarissa.
Kytkintä ei suuremmin ole raiskattu/luistatettu, mitä nyt pientä pommia takapyörän pidon menettämiseksi Keulaakaan ei suuremmin ole nosteltu.
Eli siis onko jotain ilmiötä mikä vois selittää kyseisen toiminnan? Lähinnä esim. laatikon/kytkimen/öljyn ominaisuudet? Voisko korjaantua jollain? Ei oo mitenkään vakava vika kun ei kauaa luista ja pääsee liikkeelle kyllä mutta kuhan tässä ihmettelen..
17.8.2014 1:30
17.8.2014 21:37
18.8.2014 17:44
19.8.2014 16:55
20.8.2014 19:43
21.8.2014 7:37
21.8.2014 19:39
21.8.2014 22:14
23.8.2014 20:33