Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.8.2015 22:05
Et sä tarvi muuta kuin yleismittarin tai testivalon. Maapiuha runkoon kiinni, vilkku päälle ja katsot kumpaa johtoa koskettamalla näkyy 12V mittarissa tai testivalo syttyy. Katso samalla suoraan akkuun liittämällä miten päin vilkkujen johdot menee.
Onko kyseessä ledivilkut? Hehkulangalliset polttimot toimivat kummin päin vaan, joten jotain on vialla jos kyseessä on sellaiset.
25.8.2015 8:56
Pistin tossa minivilkkuja kiinni hmään niin että oli vikku päällä jotta tiesin että kumpiinpäin johdot tulee mutta sitten ei toiminut lainkaan ja katsoin niin etuvilkutkaan ei toiminut eikä mopo saa enään kipinäänkään. Sulakkeet on ehjät että missä voi olla vika? Ainoastaan takavalo ja parkkivalo toimii
29.8.2015 22:34
Alkaa pikkuhiljaa riittämään näiden mopojen suhteen... Eli about viikko sitten huomasin että kaikki vilkut lopetti toimintansa ja vähän myöhemmin huomasin, että tööttikään ei toimi kunnolla. No yritin korjata vilkkuja tuloksetta. Vilkkurele surisee (saa liian vähän virtaa?) ja huomasin, että töötille tulee vain 7V, kun pitäis tulla 12V, kierroksia kun antaa, niin laskee 7V:stä kolmeen. Kokeilin kaverin jännitteensäätimellä, ei auttanut ja revin vilkut vaan pois. Noh eilen sitten katos kipinä ja työntelin kotiin. Tänään aloin selvittää kipinävikaa, ja melkein heti tuli vastaan, että virtalukon pohjasta on kaksi johtoa irti. Noh kolvasin ne takasin ja vian nopeasta löytymisestä innostuneena lähdin käymään sähköjä läpi toivoen löytäväni vian vilkkujen ja töötin toimimattomuuteen. Eipä löytynyt mitään, kaikki liittimet ja johdot tarkistettu. Voiko staattorissa olla mitään? Sinne en katsonut, kun en jaksanut ulosvetäjää lähteä konkelilla hakemaan. Kyseessä siis 2011 vm. mrt rieju
7.9.2015 17:41
Osaako joku neuvoa miksi CPI SX:ssä ei lataudu akku ajossa? Ajovaloki on erittäin himmeä suurillakin kierroksilla ja töötti ei toimi (6v töötti jostain syystä toimii). Akussa ei ole vikaa kun sen olen uusinut lähiaikoina, myös käynnistävyydessä joskus ongelmaa kun joskus käynnistyy ekalla polkasulla ja joskus saa polkea yli 5 kertaa, en kylläkään tiedä liittyykö kyseisiin sähköongelmiin.
7.10.2015 8:50
Osaisko joku kertoa mikä on detsissä kun etuvalot ei toimi ollenkaan paitsi jos antaa kunnolla kierroksia, vakiovalon lisäksi siinä on kiinni pieni ledi lisävalo josta kumpikaan ei toimi kun isoilla kierroksilla
9.10.2015 22:37
Mitähän mahto mennä paskaks kun mopo seiso kolun pihalla sateella ja kun koulun jälkeen lähdin ajamaan kotiin niin vilkut nakstti sitä ääntä koko ajan mutta vilkut toimi normaalisti. Seuraavana päivänä ei enää kuulu kun yks naksahdus ja vilkut ei pala. Polttimot on kuitenkin ehjät, koska kiihdyttäessä välähtää nopeasti vilkku(näin ollut AINA). Sulake oli ehjä ja kokeilin uudella muttei auttanut. Mikä neuvoksi?
10.10.2015 19:42
Mikähä riejussa vikana ku pätkii 7000rpm-8000rpm ja jos saa kiertämään yli 8000 ni sit toimii normaalisti mutta jos kierrokset laskee ni alkaa pätkimään. Välillä ei kierrä yli 7000 vaan pätkii eikä kule.
Mopo siis rieju mrx power up ja boksi porattu.Teki kesällä samanlailla mutta alko itestään toimii sit ?
23.10.2015 17:26
Moro, mikähän mahtaa olla vikana kun peugeot xp7 mopo pätkii hirveesti. Käyntiin lähtee normaalisti mutta nykii aivan helvetisti ajettaessa. Nopeus mittarikin sekoilee vapaalla/paikalla ollessaan jopa 300kmh
ajamaan ei pysty sillä vetoja ei löydy yhtään pätkimisen/nykimisen takia. Välillä saattaa toki toimia päivän verran mutta jonkun aikaa seistuaan alkaa nykiminen.
apuja kaivataan
30.10.2015 20:09
Voisiko joku auttaa???
Gilerassa pala samantien polttimo, vaikka ostin uuden jännitesäätimen niin ei auttanu...
takavalokin paloi...
gileran vuosimalli ja malli olisi SMT 08
30.10.2015 20:55
Voi kuules, ei jännitteensäädin oo ensimmäinen joka polttimon palaessa vaihdetaan. Nyt menet suurennuslasin kanssa tutkailemaan mistä on johto kulunut puhki ja oikosulussa.
31.10.2015 20:48
Mikä riejussa vikana ku etuvalolle tulee vaa 2V virtaa ku pitäs 12V tulla? Kaikki muut valot toimii normaalisti.
1.11.2015 0:00
Onko toi 2v mitattu polttimon navoilta, jos on, niin kokeile mitata jännitteitä maahan verrattuna myös katkaisijalta ja muista pisteistä, mistä voisi olla vastusta tms.
1.11.2015 0:51
Mittasin katkasijalta ja kaikkialta muualtaki maahan verrattuna mistä pysty mut ei tullu silti enempää ku 2V :/
3.11.2015 13:33
tompilaeka kirjoitti:Mittasin katkasijalta ja kaikkialta muualtaki maahan verrattuna mistä pysty mut ei tullu silti enempää ku 2V :/
Onko muilla polttimoilla täysi 12V jännite, jos on, niin vika lienee jossain ajovalojen johdotuksessa. Jos muidenkin polttimoiden jännite on alhainen, niin joko jännitteensäätimessä tai magneetossa saattaa olla vika.
10.11.2015 17:29
Laitetaas tännekkin... Joku kyseli samankaltaista mutten löytny vastausta. Elikä DT 08 Ajoin kotiapäin ja yhtäkkiä euvalo kirkastui pieneksi hetkeksi ja meni sitten rikki, no sammutin mopon koska oli yö enkä nähnyt mitään. tämän jälkeen kun löin käyntiin niin sammui heti ja sitten katos kipinä kokonaan. Toisella kerralla olin menossa kouluun kunnes meni sähköt mittarista ja ilmeisesti valokin rikki (en nähnyt koska oli päivä) sitten alkoi pätkimään ja booaamaan ja sammui. Ei lähtenyt käyntiin. Noh koulupäivän jälkeen kin kävi koittamassa niin pienellä suostuttelullä käyntiin, mittari ei tosin palanut. Vaihdoin siinä sitten tulpan ja tulpanhatun kaverilla ja lähdin taas kotiapäin. Kumminkim n.3 km pästä kotoa taas pätki, booas ja sammui, sen jälkeen on uusittu akku ja virrantasaaja, olisiko tällä hoidettu sammuminen(?) Mutta nyt kuitenkin rikkoo polttimoita työkseen...Voisko jokujelppiä?