Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
23.10.2012 17:25
Kertokaas viisaat, että mikä Riejussa on ku äkillisellä kaasunvaihtelulla sammuu? Eli ku kaasun päästää yhtäkkiä pois tai jos nostaa nopiasti. Sammuilee myös paljon ihan tyhjäkäynnillä. Pyörässä technigasin E-noxi ja kaasarin pääsuutin 100. Kiitos.
23.10.2012 17:32
Säädöt perseellään, koitappa säätää ilmaruuvia. Imuvuotokin saattaa olla.
23.10.2012 17:33
arsori kirjoitti:Säädöt perseellään, koitappa säätää ilmaruuvia. Imuvuotokin saattaa olla.
Olisko suositusta ilmaruuvin säädölle?
23.10.2012 18:13
miiggz kirjoitti:Magneetonpuolen stefa riekaleina todennäköisesti, ja päässyt rohisemaan laakereiden väliin. Tai sitte laakerit pahasti kuluneet. Jostain saa ilmaa jos kaasu kerran leijuu eikä meinaa laskea.
Voisko tuossa kaasuhommassa olla, että imukaula vuotaa?
23.10.2012 18:20
Sehän voi vuotaa mistä vaan, kaasarin ja lohkon välistä.
Ja tuohon kaasarin säätöön sanoisin että pitää laittaa kiinni päin ilmaruuvia, mutta itsehän huomaat että mikä auttaa. Pikkasen kerrallaan säädät ensin toiseen suuntaan, ja jos ei auta niin toiseen suuntaan.
24.10.2012 20:59
Ja Riejussa ei oo ku vikoja:D
Tännää katkes kaasuvaijeri, no minä ostin huoltamolta nipan, että saan ajettua pihhaan, 100m ennen pihhaa katkes, mutta ihan sama, uusia ois pitäny kuitennii, mutta, kun laitoin sen, ja lähin ajamaa, nii ihan vitunmoinen ulina rupes kuulummaa ajjaessa, ja sitten kun laitto vappaalle, ja päästi kytkimen, nii ulina jatku taas, ja mopo rupes menemään etteenpäin, vaikka oli vappaalla, mutta sitten ennää 5 vaihteella ei kuulunu, ja 6 vaihe oli ihan normaali. Ehdotuksia?
25.10.2012 1:25
Ootko millon vaihteistoöljyjä tsekannu?
25.10.2012 15:23
Haageni kirjoitti:Ootko millon vaihteistoöljyjä tsekannu?
200km sitten, kytkinrempan yhteyvessä.
25.10.2012 16:02
Ostin mp-pitstopista "uudenveroisen tarvikekampuran" ja heitin paikalleen ja kun rupesin kasaamaan kytkintä huomasin ettei kampuran mutteri kierry paikalleen, vaan lähtee kiertymään vinoon, koska joku älykääpiö on hakannut yläpään boorit litteiksi. Mitään ideoita tuon vaurion korjaamiseen? Ei pahemmin huvittas alkaa purkaa konetta ja lähettää kampuraa takaisin kun on kyse kuitenkin niin pienestä vauriosta.
Kuva 1Kuva 2
25.10.2012 18:37
[quote="hessuhopotin"]Ostin mp-pitstopista "uudenveroisen tarvikekampuran" ja heitin paikalleen ja kun rupesin kasaamaan kytkintä huomasin ettei kampuran mutteri kierry paikalleen, vaan lähtee kiertymään vinoon, koska joku älykääpiö on hakannut yläpään boorit litteiksi. Mitään ideoita tuon vaurion korjaamiseen? Ei pahemmin huvittas alkaa purkaa konetta ja lähettää kampuraa takaisin kun on kyse kuitenkin niin pienestä vauriosta.
pienellä kolmioviilalla sain itse kuntoon, oli vielä pahemmassa kunnossa mitä tuo sinun!
25.10.2012 20:05
joo tulikin tossa viilailtua sitä pienellä viilalla ja sainkin väännettyä mutterin kierteille mutta se on aivan hel**tin jäykkä, joten pitänee jatkaa viilaamista
25.10.2012 20:21
Parempi vaan pitää noin, mulla tuo kyseinen mutteri oli kiertyny kerran auki vähän konerempan jälkeen! Laitoin sitten uudestaan epoxin kanssa kiinni ja nyt on pysyny
25.10.2012 23:39
Mikä on lohkoissa se reikä, joka on pakoaukon alapuolella, jäähdytysnestekanavan vieressä? Kuuluisko jonkun moottorin osan peittää se, vai?
25.10.2012 23:54
Raisto kirjoitti:Mikä on lohkoissa se reikä, joka on pakoaukon alapuolella, jäähdytysnestekanavan vieressä? Kuuluisko jonkun moottorin osan peittää se, vai?
ei kuulu peittää, ei tietoa mikä tarkoitus sillä on.
26.10.2012 0:03
Miksköhän sit se sylinterin alapään -tiiviste menee sen ympäri. Ihmeellinen reikä joka tapauksessa..