Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.11.2012 19:17
No sun päätös se on, mutta sanon jo nyt että matka-ajo aika (oikeestaan tosi) kauheeta
3.11.2012 23:04
Joo eli poliisit vei kortin ja kilvet moposta ku ajoin n. 70km/h niitä vastaan. Eli mopo pitäisi nyt katsastaa sitten uudelleen? Ja mietin vain että miten saan tuon vakioputken niin että se menee taas sen 45 km/h? Olen siis ottanut siitä pillikuristuksen pois, onko ainut vaihtoehto hitsata se takaisin? (ajoin siis metrakit-tehoputkella mutta olen ottanut kuristuksen pois myös vakioputkesta.)
3.11.2012 23:25
Pistä vakioputkeen peltikuri. (ite katsastin tyhjällä vakioputkella ja phot-eco rajottimella:D)
3.11.2012 23:46
peltikuri, mitä tarkotat?:P nii ja on mulla siinä rajotin kyllä kiinni, et voisin tietyst rajottaa sen 45 mut entä jos ne löytää rajottimen..
4.11.2012 0:08
Penkin alla itellä se phot-eco kaukosäädin rajotin. Jos nappirajotin, junttaa se nappi johkuu mistä ne ei sitä varmasti eti. Ei ole toki varmaa etteikö tajuaisi sitä.
4.11.2012 2:41
Yamaha-poju kirjoitti:no siis sen takia laittaisin noi välit kun keulisin vain ja kyllähän leo vince ottaa huomattavasti paremman piikin kuin joku vakioputki..
Noh, omasta mielestä vääntävällä putkella on paljon helpompi ja mukavampi stunttia, kun putkella mikä piikittää vitusti.
Ja onko ylilyhyet välit hyvä keulia? Välit sais varmaan olla 10-70, ettei menis yli verojen, ajamista niillä en halua edes kuvitella. Ylilyhyet välit on mun mielestä aivan perseestä.
4.11.2012 12:56
JumalVelho kirjoitti:peltikuri, mitä tarkotat?
Kuristuksen tekemistä pellinpalasta. Tavoitteena on rajoittaa pakokaasun virtausta ja sijoittamalla sopivasti pakokanavaa kaventava laippa alkukäyrän ja pytyn välin tämä onnistuu hyvinkin helposti ilman hitsaustöitä. Jos omaat vähänkään mielikuvitusta, visualisoi alkukäyrän tiiviste jonka keskireikä on pienempi kuin pakoputken sisähalkaisija.
4.11.2012 13:48
nusnus. mutta yleensä se peltikuri laitetaan vakioputkeen alkukäyrän ja paisarin liitokseen. (oliko kyseessä ajatusvirhe?) Se on hiukka hankalaa sinne pytyn liitokseen saada kunnolla.
Ja jos peukalo sijaitsee pari senttiä kämmenen reunasta sisäänpäin, niin semmoisia on ainaki joskus ollu tuolla myyntipuolella myynnissä.
4.11.2012 14:30
Onko kenelläkään myytävänä vanhaa gianellia/arrowia, eli se tehokkaampi malli jossa on suora alkukäyrä? Joka sit sopisi aprilia rx 07:een, eli derbin koneella ja rungolla olevaan mopoon.
5.11.2012 21:34
Eli joku tollane:
http://www.motot.net/talli/osat/id44533/En oo varma et meneekö toi suoraan derbin runkoon, joku tääl joka tietäis?
5.11.2012 21:37
Ei mene, ja tuossahan on selvästi mainittu että ollut käytössä 08 yamaha dt:ssä, jossa on minarellin motti tietysti. Minarellissa alkukäyrässä jousikiinnitys, derbin rabasassa pulttilaippa.
5.11.2012 22:03
Testasin kaverin tk:ta joka on tarkotettu dt:seen ja juu ei mennyt rungon kohdalta ohi vaan otti kiinni. Saa derbiin muuten holkin ja siihen jouset myös, ei se sylinterikiinnitys ole ongelma.
6.11.2012 15:14
Yamaha-poju kirjoitti:no siis sen takia laittaisin noi välit kun keulisin vain ja kyllähän leo vince ottaa huomattavasti paremman piikin kuin joku vakioputki..
itellä oli nuo välit kuten mainitsin, hyvät keulimiseen ja temppuiluun
kaupunkiajossa ok mutta matkajossa karseat...
7.11.2012 17:18
jep tiedän että on varmasti kauheet matka ajossa mutta ei aja vain sitten niin kovaa ja onhan se nyt kummiski paljon hauskempi ajettava kuin vakioputki kun yrittää jotakin piikin tynkääkin siellä alakierroksilla nappaasta
8.11.2012 22:34
Moi , mulla on yamaha dt malossi mhr team 80cc pytyllä, 26 kaasarilla ja oon kattonu tota yasuni hmr/2 Oisko kellään mitään sanottavaa miten toi passaa noiden virien kans ? Aikaisempi putki oli turbokit yläkauttanen ja sain tarpeekseni siitä ja myin pois