Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

23.8.2012 21:18

Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..? :s

23.8.2012 21:41

Kaverilla tuli tämmöinen ongelma -08 vuoden aprilia sx 50cc - mopossa. Yhtäkkiä mittari lakkasi kokonaan toimimasta, vilkut ei toiminu ja takavalo ei toiminu. Sulakkeen katsoin ja johdotkin suurinpiirtein kattoin. Onko kellään ollu samaa ongelmaa?

23.8.2012 21:54

Akku tyhjä&maajohto irti/löysä.

24.8.2012 15:16

Morjens!

Elikkäs mulla on Derbi DRD Limited Edition vm08.

Ongelmana on että vaihde päällä, vaikka liikennevaloissa sammuu, ja jos on vapaalla ei sammu jos ei kaasuta. Mitään en oo vielä viittinyt tehdä ettei mee kokonaan paskaks :seko: Veikkaisin että kytkimessä on vika, koska ennenkin siinä ollut. Meinaan nyt tilata uuden kytkimen ja viedä merkkihuoltoon. Kertokaa mikä vikana, kiitos. :)

24.8.2012 15:34

Malkin71 kirjoitti:Morjens!

Elikkäs mulla on Derbi DRD Limited Edition vm08.

Ongelmana on että vaihde päällä, vaikka liikennevaloissa sammuu, ja jos on vapaalla ei sammu jos ei kaasuta. Mitään en oo vielä viittinyt tehdä ettei mee kokonaan paskaks :seko: Veikkaisin että kytkimessä on vika, koska ennenkin siinä ollut. Meinaan nyt tilata uuden kytkimen ja viedä merkkihuoltoon. Kertokaa mikä vikana, kiitos. :)

Epäselvää?
no enivei, hyvin tod.näk ongelma on siis kytkimen irrottamattomuus, joka voi hoitua yksinkertasesti vaan kytkinvaijeria kiristämällä

24.8.2012 17:22

Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..?

24.8.2012 18:45

mikä vaivaa mun detukkaa kun se ei ota kierroksia kunnolla ja lisäksi siinä ei toimi tappokatkaisia ja kun laittaa jalalle vaihde päällä ei mopo sammu :x :x :x :x :x apuvaa äkkiä

24.8.2012 18:58

Jo on kumma tuo mopon kanssa, kaasari vaan tulvii enkä keksi missä vika.

Olen siis putsannut kaasarin läpikotaisin, vaihtanut neulaventtiilin, kohon ja sen akselin, mutta aina vaan ajon aikana tippuu bensaa kaasarin ylivuotoletkusta. Neulaventtiili siis toimii kunnolla, ei päästä bensaa läpi kohon ollessa ylhäällä. Mikä siis voisi olla vikana? Bensapintaahan tuossa PHVAssa ei tietääkseni voi säätää, koska koho on kokonaan muovinen. (?) Säädöt on täysin samat kuin aiemminkin, siis silloin kun toimi vielä hyvin.

Pitäisi tosiaan saada tuo pyörä kuntoon, tähän pisteeseen tyssää omat tiedot ja taidot, joten kaipaisin jonkun viisaamman neuvoja. :lol:

25.8.2012 0:34

bensapumppu hajonnu?

RE: Mikä on vikana?

25.8.2012 0:44

Bensapumppua ei näissäkään ole.. Ja bensapintaa säädetään neulan vartta taittamalla, siinä vika tuskin on. Kohossa ja/tai neulassa. Vaikka bensahanakin oisi hajonnut, niin ei se silti valuta bensaa.

25.8.2012 10:36

jokuaa kirjoitti:Elikkä ostin tommosen Tunturi Hopperin gianellin putkella varustettuna, jolla ei ole ajettu 2-3 kk, koska siitä hajosi staattori eikä entistä omistajaa kiinnostanut enää laittaa tuohon rahaa. Ostin siihen staattorin ja sain sen käyntiin ja kokeilin ajaa niin kulkee n.20km/h? Millä vaihteella tahansa yrittää niin ei kulje sen kovempaa vaan ei huuda vain niin paljon. Tunsin entisen omistajan niin se toimi kyllä hyvin ennenkun meni tuo staattori. Itse epäilisin ehkä että kytkin jotenkin ei irrota kokonaan, mutta ei se huudakkaan millään vaihteella paljon?? Kytkinlevyt yhdessä tai jotain? Tai missä muussa voisi olla vika, ku ei se pätkikkään ihan normaali mutta ei vaan kulje, mitä isompaa heittää niin laskee vaan kierrokset..?
Sytytys pielessä? Ilmanputsari tukossa?

25.8.2012 20:22

Ongelmaa pukkaa CH Racing WXE 06:sessa. Mopossa vireinä kuriton vakioputki, ja välitykset 12/70.

Ongelmana on nopeuden väliaikainen "seisahtuminen" eli kun vaihtaa vaihtee vaikka vitoselle, niin vauhti kasvaa vähän sitten vauhdin kasvu lakkaa kuin seinään, ja tämän jälkeen kestää noin 5sec niin CH pistää taas pökköä pesään, jolloin vauhti rupeaa taas nousemaan kovaa kyytiä.

Kyseisen ongelma huomasin eilen, eikä tämän päivän aikana ole muutosta itsestää tapahtunut. Putsasin tulpan joka kieltämättä oli hiukan "ruskehtunut" mutta se ei auttanut asiaan. CH siis kiihtyy erittäin hyvin ja keuliminen onnistuu, mutta isoimmilla vaihteilla ja kovempaa ajesssa huomaa tuon kiihtyvyyden äkillisen seisahtumisen.

Ennen 6-vaihteella vauhti kasvoi nätisti yli 80km/h, mutta nyt vauhdin kasvu pysähtyy n.70 ja taas n.5sec päästä lähtee kiihtymään. En keksi mistä vika voisi johtua. :roll:
Ehdotuksia otetaan vastaan enempi tietäviltä. :(

28.8.2012 20:09

Mitähän vois olla derbin kytkimes vikana ku olin tulos risteykseen niin painoin kytkimen pohjaan ja laitoin ykkösen silmään. No sitte yhtäkkiä kytkin ottiki kiinni ja ketjut (onneks) katkes. Lykin kotio ja kokeilin lukita eturattaan, painoin kytkimen pohjaan ja starttasin mut ei irrotta vieläkään. Joten, kuinka iso remppa luvas?

28.8.2012 20:11

Nyt kaipais apua! Kytkin ei irrota, kertokaa vinkkejä :d, auttakaa miestä hädässä :)

29.8.2012 0:37

Kokeilitko sitä vaijerin säätöä, kuten ylempänä neuvottiin? Jos se ei tunnu auttavan, tarkista että vaijeri liikkuu vapaasti koko matkalta. Seuraavaksi voi kokeilla vaikkapa vaihteistoöljyjen vaihtoa ja itse kytkimen mekanismin tutkimista.