Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 22:26

miksuhh kirjoitti:Esimerkkinä voin sanoa Stage6 80cc pytty josta tehdas lupaa 21hp:ta, niin kys. setillä ja itsellä oli kaikki tarvittavat hilut paitsi kisasähköt vastasi tehoiltaan mid-race sylinteriä joissa tehot 16-18hpta.

Mahtaisko siinä kohtaa jo se kisasähköjen puute laskea tehoa merkittävästi.... :roll:

Ja monelle varmasti riittää perus menopeli, eli yleensä suurin viritys on se sport 70cc. Kun kuitenkin melkeempä kaikki mopolla jokapäivä ajavat haluaa pitää sen huoltovälin vielä järkevänä, eikä laita mitään high-end pyttyä, mille joutuu muokkaa lohkoja ja ostaa kalliita osia, ja sitte vaikka männänvaihtoväli on joku 2tkm.

Kun jos ei oikeesti tarvii sitä 20hp tehoa mopossa, niin onko mitään järkeä laittaa hirvee määrä rahaa siihen mopoon, sitten ajetaan sillä, ja rahaa kuluu hel**tisti ylläpitoon. Sitten jos ei tarvii sitä mopoa muutakun liikkumisvälineenä sen 3 vuoden ajan, ja ajelee alueilla, missä on todennäköstä tavata poliiseja, eikä haluu maksella veroja kovin montaa kertaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 22:33

Eii se niistä kisasähköistä ollut kiinni, ihan vain yksinkertaisesti tuo Stage6 80cc perseestä.
Ei vielläkään ole kisasähköjä itsellä ja parit 80cc vehkeet löytyy (Barikit 80cc ja Malossi MHR TEAM 80cc) ja voin sen sano että tehot ovat aivan eriluokkaa kuin Stage6 80cc:ssä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.1.2012 8:12

Kyllä minä oon saanu cdi:n ja staattorin menemään tuolla Barikit 80 pytyllä aikoinaan, ei tarvinnu kun vetää tappikierroksilla (niin paljo kuin pytty kiersi) montulla rallia niin jo alkoi pätkintä ja paukkuminen ja siinä sitä ajeltiin ykkösellä kotia 8km :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.1.2012 14:05

reetuhai2: en kato saa kevaria ni sen takia pitää tehä kevari ;) ja suunnillee täs samat huollot mitä ny esimerkiksi kottaraisen crossis.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.1.2012 23:06

Juu, kyllähän sitä saa tehdä, ja jotkut tekee, mutta lähinnä miksuhh:ille tarkotin tota, kun sanoi että ei täällä oikeen oo kunnon virittäjiä.

Siinä kohtaa tarkotin että useimmille se mopo on kulkuväline, eikä haluta veroja yms. Ja halutaan että se toimii ilman joka päivästä huolto.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.1.2012 19:09

tottahan toi jotta moni ei viritä "tappiin" eli vaan kurit pois isompi suutin ja menoks. on se muute jotenki hauskaa kun oma mopo meni kurittomana sen 73 km/h ja hinnaksi tuli 3,65 e kun suutin piti ostaa, mutta jos haluu kulkemaa tuplasti sen nii saa maksaa jo päältä tonnin ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.1.2012 20:24

Nyt alkaa menemään vähän ohi aiheen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.1.2012 15:11

siispä takasin aiheseen, misköhän useimmis viripytyissä ei oo paikkaa termostaatille? en siis meinaa mitään normi airsalia/barikittiä , vaan tehokkaampia esim, midrace tason pyttyjä, sp:ssäkään ei näytä olevan termostaatin paikkaa :eek:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.1.2012 15:37

Varmaa lämpenee tarpeeks tollane kiuas ilmanki ja termari on ain kummiski yks vikamahis lisää. En tiiä et ahistaako virtausta sit paljonkii jos on termari?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.1.2012 22:41

jep, en oo nytten pistämäs termaria, kun se on vähän epävarma viritelmä :s mutta jos pitäs pistää viripytyt kisasimman mukaan nii meniskö se suunnilleen näin: parmakit 110> hebo patanegra> metrakit pro race> malossi mhr team ja johonki väliin tulis viälä toi barikit usine?? nämä nyt siis esimerkkeinä tokihan nuita löytyy viel muutama muukin mutta jos nämä nytten sitte pistäs kisasimmasta kesyimpään niin oisko järjestys suunnilleen toi ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.1.2012 22:51

Ei se termostaatti ole ollenkaan epävarma viritelmä, sen hajoamista en muista milloin olisin nähnyt. ;)
Ainoa miten sen saa paskaksi, on jos kone keittää pahasti, eli jäähytysnesteet katoaa tms, että se käy oikeasti kuumana.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.1.2012 16:53

vanha 50cc vakiopytty leipas kun jäähytysnesteet kiehu :roll: nii se on voinu ottaa siitä vähän nokkiinsa ja se vaa epäilyttää, jos se ei toimikkaa, nii sitte leipasee ja kunnolla, joten ainki yks riskitekijä vähemmän jos ei laita, toki pitää muistaa huolellinen lämmitys ennen liikkeellelähtöä nii ei sitte sen takia leipase ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.1.2012 16:56

Saahan niitä termareitaki uusia....

Ja kyllä nyt luulis, että jos tollasen setin ostaa mopoon, niin sitä on aikaa aina vähä lämmittääkki.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.1.2012 18:32

KarsTa kirjoitti:...nii se on voinu ottaa siitä vähän nokkiinsa ja se vaa epäilyttää, jos se ei toimikkaa...

Voit testata sen termarin toimivuutta yksinkertaisesti. Heitä kattilaan, rupea keittämään ja katto aukeaako jossain 70-80 asteessa.

Reetuhai2 kirjoitti:Ja kyllä nyt luulis, että jos tollasen setin ostaa mopoon, niin sitä on aikaa aina vähä lämmittääkki.

Eikö silloon oo justiin kiire ku pitää ostaa sellanen setti mopoon että kerkeää :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.1.2012 19:25

Kestääkö esim. 10-15tkm ajettu kone jos heittään 75cc TP, tg putki ja jäykemmät kytkinjouset?
Mistä halvimmalla 75cc TP??