Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
20.2.2012 17:58
Siinä kohossa on sellanen pieni metalliklipare mikä sulkee neulaventtiilin. Taivuta sitä vähän ylöspäin, näin se sulkee neulaventtiilin aiemmin.
20.2.2012 21:39
tai sitte annan vaa olla ja oottelen scr corse racing linen saapumista
20.2.2012 22:26
Mutta yhtälaillahan se kaasari vuotaa, oli se putki mikä tahansa?
20.2.2012 23:19
Ei missään nimessä, vaihtaa alakauttasen teharin niin kaasari herkeää vuotamasta ja krapulaa ei tule baari-illan jälkeen.
21.2.2012 20:41
eiköhän pilkkua oo nussittu jo tarpeeks
kuulkaa kun vaihran alkauttasen putken nii kaasarin pitäs lakata vuotamasta ja tiesittekös jotta yläkauttasella putkella tuloo enemmän tehoo ??!!
TAI SITTE
meinasin notta annan kaasarin vuataa omis oloosnansa ja ootan vaa alakauttasta saksanmaalta, jotta sais säätöihi ja tulille
ja jos hyvä säkä käy, nii hiihtoloman jälkee pääsis kouluhun mopoosella
21.2.2012 23:03
Lähinnä tarkotin sitä, että eikö se nyt oo sama että säädäksä sen kohon nyt vai vasta jonkin ajan päästä? Ei kuitenkaan kova homma ole.
Ja se ei juurikaan vaikuta muihin säätöihin
22.2.2012 19:37
no juu voisha sitä sitte joskus
kun sen kans säätää jotaki muuta..
22.2.2012 19:41
olisko mitään apuja kun en tiedä oikeen mikä mopossa on, kun käy tyhjäkäyntiä miten sattuu. kun mopo on pystyssä, käy hyvin, mutta kun laitat jalalle eli se on hieman kumossa niin alkaa leijumaan kierrokset?
sitten kun säädät jalalla niin että ei leijuta ja lyöt pystyyn niin käy hetken huonosti tyhjäkäyntiä ja sammuu. Mikäköhän voisi olla?
23.2.2012 14:21
Miten kaasarin koko mitataan? Jos pytyn puolen sisähalkasija on 39mm, mutta imupuolen korkeus 39mm ja leveys 31mm, niin onko kaasari sillon 39mm vai pienempi?
joo ei tosiaan ole mopoon toi kaasari, mutta täältä saa yleensä parempia vastauksia
27.2.2012 16:21
mitä eroa on dellorto phbg 2t ja 4t versioilla? pystyyk ton 4t laittaa pv:See
27.2.2012 16:33
Neula ja seosputki oli vissiin erilaisia, mutta ihan yhtä hyvin toimii kummatki. Ei ole väliä onko 4T vai 2T kaasari, jos ei tuorevoiteluu haluu.
Ja sitä tekstiä vois vähän siistiä, kiitos.
27.2.2012 16:38
eli voin laittaa PV:seen 4T tai 2T kaasuttimen ja toimii kummallakin. kun tuolla tietopankissa luki että yleensä 4T kaasuttimet toimivat huonosti 2T:ssä ja toisinpäin
27.2.2012 18:17
käyvätkös tämä:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=163-430ja tämä:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=02660 yhteen? Tarvittisin nopean vastauksen! Kun näyttää nii kovin pieneltä tossa imakaulassa toi kaasariin tulevan pään halkaisija...
Viimeksi muokannut Jeba_96 päivämäärä 27.2.2012 18:51, muokattu yhteensä 1 kerran
27.2.2012 18:48
sliksi:D kirjoitti:eli voin laittaa PV:seen 4T tai 2T kaasuttimen ja toimii kummallakin. kun tuolla tietopankissa luki että yleensä 4T kaasuttimet toimivat huonosti 2T:ssä ja toisinpäin
Voit laittaa. Eroa on tosiaan ne aiemmin mainitut suuttimet sun muut, jotka ovat säätöosia. Ja nehän vaihdetaan muutenkin kaasaria säädettäessä...
5.3.2012 2:44
sliksi:D kirjoitti:eli voin laittaa PV:seen 4T tai 2T kaasuttimen ja toimii kummallakin. kun tuolla tietopankissa luki että yleensä 4T kaasuttimet toimivat huonosti 2T:ssä ja toisinpäin
Täältä löytyy lisätietoa tuon kaasuttimen säätämisestä ja noista eroista (atomisaattorit ja niiden ohjaimet):
http://www.mopedarmy.com/wiki/How_To_Tu ... arburetorsLisätietoa + kuvia liitännöistä jne.:
http://49ccscoot.proboards.com/index.cg ... 69&page=33Olisi mukava kuulla toimiiko kaasari sellaisenaan myös 4t skopassa, vakiona ainakin minun 19 phbg:ssä on 2t atomisaattori ja sen ohjuri.
Houkuttelisi testailla kiinanskootterissa dellortoa sen cvh kaasarin tilalla. Molemmat on 19mm.