Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.11.2012 0:44
Sori tuplapostauksesta, mutta
Reetuhai2 kirjoitti:Vanhassa DT:ssä täyty joskus muutama päivä käyttää auton automaattilootaöljyä, niin ei toiminu kunnolla.
Ja niin ihmeelliseltä kuin se voi kuulostaakin, niin mun 2t vaihdemopon omistajan käsikirjassa jopa neuvotaan laittamaan laatikkoon jotain auton automaattivaihteistoöljyä. Ei oo tullu kokeiltuu enkä kyl tulekaan.
5.11.2012 1:06
Mun käsittääkseni "4T"öljy käy ihan yhtä hyvin 2T vehkeeseen, eihän se laatikossa oleva öljy tiedä onko se 2T vai 4T vehkeessä.
Ja minkäs vehkeen ohjekirjassa niin sanotaan?
5.11.2012 1:20
Taiwanilaisen (legendan mukaan Itävaltalaisen) valmistajan huippulaadukkaiden
sarkasmi CPI SM ja SX mallien omistajan käsikirjassa.
5.11.2012 14:53
Motulin saw 10w-30 api gl-4 on varmaa iha hyvää detsille? märkäkytkimille sopiva
vai mitä suosittelisitte?
5.11.2012 16:39
Käy ostaa konesunilta castrolin mtx, maksaa vissiin 13€
5.11.2012 19:01
Repsol transmisiones 2T 10W40 sopivaa öljyy am6??
18.1.2013 10:55
sitävaan että kumpi olis parempaa vaihteistoöljyä am6?mtx mineraali(10w40) vai4t synteettinen 10w40 ja Castrolin on noi molemmat merkit
18.1.2013 17:52
Synteettinen aina kivempaa, ei mee niin tönköks ku mineraali. Talvella varsinki mukavampi ajella.
19.1.2013 2:21
heh:D sen huomasin kun valutin vanhoja öljyjä ulos ja ei tullu melkee tipantippaakaa öljyä pihalle ni piti antaa koneen käydä hetki ennenku rupes valuttaan ja osasynteettistä lootassa nyt sitten.
miksiköhän muuten siinä ostamassani castrolin vaihteistoöljyssä/moottoriöljyssä lukee edes 4t?mtx mineraali ja toi uus ni molemmat on 10w40 ja kun mtx kin menee 2t ja 4t pyöriin että
eikö tossa 4t öljyssä voisi lukea yhtähyvin vaikka mtx osasynteettinen?
vähän kaukaa haettu mutta silti.
19.2.2013 19:57
scorehunt3r kirjoitti:heh:D sen huomasin kun valutin vanhoja öljyjä ulos ja ei tullu melkee tipantippaakaa öljyä pihalle ni piti antaa koneen käydä hetki ennenku rupes valuttaan ja osasynteettistä lootassa nyt sitten.
miksiköhän muuten siinä ostamassani castrolin vaihteistoöljyssä/moottoriöljyssä lukee edes 4t?mtx mineraali ja toi uus ni molemmat on 10w40 ja kun mtx kin menee 2t ja 4t pyöriin että
eikö tossa 4t öljyssä voisi lukea yhtähyvin vaikka mtx osasynteettinen?
vähän kaukaa haettu mutta silti.
Yleensä tapana käyttää kone lämpimäks ennen ku alkaa laskea sitä vanhaa öljyä sieltä pois
tulee öljyt pihalle vähän ilosemmin ku kylmästä koneesta... Ja ei se että öljy on mineraali/synteettinen vaikuta siihen kuinka se valuu sieltä koneesta pihalle, se on se viskositeetti mikä sen määrittää
1.3.2013 2:29
Öljy kuin öljy, on käytetty tasauspyörästön öljyä lootassa (80w-90)
Kuin jogurttia, mutta kyllä toimi
8.4.2013 17:56
Mikä ois ku derbin vaihteet ei mee sillee sujuvast päälle vaihtaes isommalle??? Esim kiihdytät.. painat kytkimen pohjaa ja sit vaihat ni tuntuu et se takkuilee... vähäaikaa sit vaihdetut öljyt eli ei niis ainakaa ois vikaa???
8.4.2013 18:03
JAN1111 kirjoitti:Mikä ois ku derbin vaihteet ei mee sillee sujuvast päälle vaihtaes isommalle??? Esim kiihdytät.. painat kytkimen pohjaa ja sit vaihat ni tuntuu et se takkuilee... vähäaikaa sit vaihdetut öljyt eli ei niis ainakaa ois vikaa???
ja sitä kytkinkahvaaki oon kokeillu säätää mut ei vaikuta?