Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.11.2011 16:26
Jarruletku irti ja jollain polkupyörän vaijerilla tutkit sen onko siellä tukosta. Samaiten jos tukos löytyy niin pyörität sitä vaijeria hissukseen vaikka porakoneella.
4.11.2011 17:41
Ok. Pitääpä huomenna kokeilla. Missäköhän ihmeessä se vika on jos se ei ole tukos. No huomenna se selviää
4.11.2011 19:56
No mitä meinaat sillä että ei toimi kunnolla?
4.11.2011 20:54
Olen jo kertonut sen aikaisemmin tässä ketjussa, mutta kerrotaan uudelleen. Eli takajarru siis lakkasi toimimasta kunnolla kun irroitimme takarenkaan. Laitoimme sen tietenkin myös takaisin kiinni vieläpä oikein(katsottu moneen kertaan). Jarru vaan ei jarruta vasta kuin ihan pohjassa ja sielläkin heikosti paitsi jos vauhtia on ihan vähän niin silloin se jopa saa renkaan lukkoon jos painaa pohjaan. Eli ei vaan pidä. Palat on ihan ok kuntoiset, että ei pitäisi olla niistä kiinni. Jarrumännät liikkuvat. Koitettiin ilmata jarrua, mutta ei suostu imemään nestettä jarrunestesäiliöstä. Eli neste loppuu kesken järjestelmästä. Tämä siis on se "vika". No pitää katsoa mitä tässä viikonlopun aikana saa tehtyä.
6.11.2011 1:05
kyselen varmasti jonkun mielestä tyhmiä, mutta me ollaan nyt kaverin kanssa kinasteltu asiasta jo viikon joten kysyn sen nyt: jos on samankokoiset levyt, jarrusatula, renkaat ja vanteet niin kumpi levy pysähtyy paremmin kun painaa jarrukavaa: piparilevy vai normi pyöreä, ja olettakoon vielä että kolot levyissä ovat samanlaiset
6.11.2011 1:25
Samallalailla ne pysähtyy, piparilevyssä vain jäähdytys ehkä parempi..
6.11.2011 2:22
Niin. Eikös siinä vaikuta se kosketuspinta-ala, mihin pala ottaa kiinni. Mitä isompi on, niin sitä paremmin pysähtyy.
6.11.2011 20:46
Jarrulevyjen muotoilulla on tuossa tapauksessa olematon merkitys. Palojen materiaali ja esimerkiksi jarruletkujen joustavuus ovat paljon suuremmassa roolissa jarrutustehon suhteen.
10.11.2011 1:03
Elikkä vaihdoin tossa parisen päivää sitten jarrupalat taakse ja alussa ei tuntoa ollenkaan joten ilmasin jarrut ja tunto tuli, mutta jarru ottaa noin vasta puolessa välissä jarrupolkimen polkaisua eli samassa kohtaa kuin ennen vaihtoa. Minulla kuitenkin sellainen kutina, että jarruihin saisi jotenkin vielä paremman tunnon, kun vanhat jarrupalat olivatkin jo aika kuluneet.. Olen myös melko varma että letkuihin ei jääny ilmaa, laitoin mutkat suoriksi letkuista ja nostin nestesäiliön niin korkealle kun pystyi ja ilmasin alakautta ja ilmakuplia tulikin ihan kiitettävästi
Jotenka apuja kaivattais miten saisi takajarrun ottamaan vieläkin nopeammin ja paremmin?
10.11.2011 13:40
Kerrotko vielä mistä moposta kyse, joissain pystyy polkimesta säätämään sitä tapin pituutta joka saattais hieman vaikuttaa...
12.11.2011 23:12
Mitenkä kun etujarru ei suostu ilmaantumaan vaan kahva on yhtä tunnoton. Ilmausruuvista ei tuu kun vaan hitaasti nestettä?
12.11.2011 23:14
Siis ilmauksen jälkeenhän se pitää pumpata kovaks. Voi joutua pumppaamaan pitempäänki.
12.11.2011 23:21
Niin muttakun ei tuu minkään laista vastusta kahvaan. Pitäskö ilmatessa pääsylinterin kansi olla kiinni ja se ihme kumi paikallaan? Vikaa tangossa kiinni olevassa männässä tai alhaalla?
12.11.2011 23:24
Ootkos siis millä tavalla nyt ilmannut sen?
12.11.2011 23:30
Kansi auki, kumi pois, pumppaa hetken jarrua, ilmausnippa auki jarrukahva pohjassa, sitten kiinni vielä pohjassa, lisää pumppausta ja ilmanippaa auki jne. Mopo siis vasta ostettu niin ettei jarru toiminu.