Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
5.8.2014 0:53
Mikä detsissä vikana kun vuotaa öljyä kytkimen akselista. Stefan vaihdoin siihe mut silti vuotaa. Siitä on se palautusjousi poikki mut ei pitäis vaikuttaa ku ennenki toiminu ja nyt laitoin nippusiteellä kiinni ettei se tappi nouse mut silti vuotaa. Joku päivä ostan uuden jousen mut luulen ettei auta... Voisko siihen jostain syystä kertyy liikaa painetta? Ja jos voi niin mistähän johtuis? Öljyäkään ei pitäis liikaa olla ellei se jotenki varastoidu sinne vasempaan puoleen moottorista ku just katottiin ettei oo liikaa
5.8.2014 11:25
Uus kytkintappi. Onhan huohtin avonainen?
7.8.2014 11:56
Reetuhai2 kirjoitti:Uus kytkintappi. Onhan huohtin avonainen?
Juu huohotinletku oli tukossa.
7.8.2014 15:12
Moro!
Mikähän mahtaa olla kun moottorissa olevasta huohotinletkusta tulee öljyä vähän tipattain? Eli se sijaitsee siinä misstä moottori on kiinni takaa eli swingin vierestä. Ja maahan tulee pieni parin sentin halkasijalta oleva lätäkkö jos on paikoillaan ja uskon että ajossakin tiputtaa.. ennen ei ole tiputtanut siitä öljyä.
7.8.2014 16:06
Mitenkäs hyödyllinen tuo tasapainoakselin kiila ja kampuran staattorinpuoleinen kiila ovat? Koska molemmat osathan pysyvät ilman niitä paikoillaan, ja en jaksaisi tilaa noin pieniä osia.
7.8.2014 20:01
Kyllähä ne voi pysyy, muttei ne siellä turhaan kuulu olla.
7.8.2014 20:50
Miten sais helpoiten vauhtipyörän mutterin pois kyseisestä moottorista?
Olis tarpeen saada nopeesti tietää.
7.8.2014 22:00
tuuninkiX kirjoitti:Mitenkäs hyödyllinen tuo tasapainoakselin kiila ja kampuran staattorinpuoleinen kiila ovat? Koska molemmat osathan pysyvät ilman niitä paikoillaan, ja en jaksaisi tilaa noin pieniä osia.
Ne kiilat on siellä kohdistusta varten että osat menee oikeaan asentoon. Ilman kiilaa väärässä asennossa tasapainoakseli on hyödyton ja staattorin puolella sytytysennakko menee pieleen jos laittaa vauhtipyörän kiinni ilman kiilaa.
Ja vauhtipyörän mutteri irtoaa helpoiten pulttipyssyllä.
8.8.2014 16:03
Moi
Probleema, minarelli am6 kone vuotaa öljyä kytkinakselista, eli akselista mihin kytkinvaijeri kiinnittyy. Missä vika?
8.8.2014 23:54
Johan nyt tuntuu olevan kaikilla tätä samaa ongelmaa
Ekana kokeilkaa painaa vaan se tappi kunnolla pohjaan. Jos ei pysy niin kehitelkää joku patentti (mun galleriasta löytyy oma patentti) joka pitää sen alhaalla. Näiden jälkeen jos vielä vuotaa niin kannattaa uusia se stefa
9.8.2014 12:04
Jasit se huohottimen tarkistus. Varsinkin siks se alkaa vuotaa jos huohotin ei oo kunnolla auki, kerääntyy painetta ja paine menee helpoimmasta paikkaa läpi, eli kytkinakselin stefasta.
9.8.2014 12:42
Oisko jollain myydä kyseistä am6 konetta ku vanhas konees on kaikenmoista vikaa??
10.8.2014 13:04
Tein just koneremontin, vaihdoin kaikki laakerit, stefat ja kampuran sekä kytkinlevyt ja jouset. Nyt 300km ajettuna ja ruvennu kuulumaan ns. nakutus/kolina vaihteistosta? Ainut milloin ääni ei kuulu on vapaalla kytkin pohjassa, ja kierrättäessä. Kytkin jo avattu ja katottu mutterit et ei oo löysällä ja kaikki oikeen, tasapainorataski on oikeen ettei pitäs siitä täristä tai mitään.. Oisko vaihteiston neulalaakerit menny??
12.8.2014 17:25
Minkäsmoisia ongelmia/ääniä rupee kuuluun koneesta jos vaihteiston neulalaakeri(t) on rikki? tein 350km sitte konerempan ja vaihoin kaikki muut laakerit paitsi ne ja mitää ääniä ei aluks kuulunu mut ny on ruvennu kuulumaan sellasta kolinaa tai "nakutusta" sieltä. Ainut millon ääni ei kuulu nii kierrättäes ja vapaalla kytkin pohjas, pahin ääni kuuluu ajaes esim. tyhjäkäynnillä jollain vaihteella, ykskään prikka ei jääny yli vaihteistosta tai koneesta ylipäätään ja pitäs olla kutakuinki oikeen sielä. Kytkin avattu jo ja kiristetty eli ääni kuuluu vaihteistosta.
13.8.2014 15:20
Saako näitä moottoreita ostettua hyväkuntoisina mistään? Kun ilmoituksia näistä löytyy aika vähän.