Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.10.2012 17:34
säädä se painelevyn pultti kohilleen niin kuin edellisessä viestissä sanottiin ei ne kytkinlevyt liimaannu mitenkään, korkeentaa luistaa niin v*tusti.
19.10.2012 17:50
no onkos siinä mitään tiettyä asentoa miten sen pultin pitäis olla vai ihan vaa säätää että on omasta mielestä hyvä
20.10.2012 11:04
Laitoithan painelevyn oikeaan asentoon? Se menee vaan yhdessä asennossa pohjaan asti, eli se painelevyn päällä oleva nuoli kytkinkeskiössä olevaa "pistettä" kohti. Tajuat kyllä kun irroitat painelevyn.
Ja ei sille painelevyn säätöruuville voi mitään tiettyä arvoa sanoa, se pitää joka kerta erikseen säätää sun mopolle sopivaks, koska se on niinku ketjun kiristys että ei sitä akselia kiristetä joka mopossa 2senttiä taaksepäin vaikka jossain se saattaaki olla just oikein sillon...
Eli se lukitusmutteri auki ja sitten kiristät ruuvia niin paljon, että se tuntuu hyvälle, eli sillee että kahvassa on semmonen reilu millin välys ennenku alkaa nostamaan painelevyä. Sitte vaan pidätät sitä säätöruuvia ja vedät mutterin kireälle.
20.10.2012 16:42
kiitoksia! sain sen kytkimen toimimaa mutsit on sellanenkii ongelma ton ch:nkaa että se rötää yläkierroksilla ihan vitusti, liikettä ei tapahu pelkkää turhanpäivästä rötäämistä, aattelin että on liian iso suutin ku oli 110 ja vaihoin sen aluks satasee mut tilanne ei siitä minnee muuttun? kaasari on putsattu ja lyöty uus twin air:in ilman putsari? kertokaas siis miksi yläkierrokset rötää/röpeltää miten kukin sen haluaa sanoa... :/
21.10.2012 13:22
kertokaas mikä on sopiva momentti ensiörattaan mutterille. oli mokoma päässyt löystymään niin kolkotti aika perkeleesti
E: löysinkin jo tiedon.
21.10.2012 19:39
Minkäslaista tiivistemassaa kannattas laittaa sylinterin alapäähän, ulkoreunalle siis? Vai onko yleensäkkään järkevää laittaa massaa, vai onko uus tiiviste ainut järkevä mahdollisuus?
21.10.2012 19:50
Kannattaa ostaa uus tiiviste
paljon parempi ku omapatenttimassapaskapatentti
21.10.2012 22:18
ite laitoin jotain curil paskamassaa millä laitoin lohkojen väliin. alaväännöistä hävisi vähän koska palotila suureni, ja vuoti jäähdytysnestettä. Paperitiivisteet on parhaat.
Mistäköhän sais laadukkaita mäntiä ylikokoon porautettuun sylinteriin? Vai pitäiskö suosiolla koittaa hankkia 80cc vääntöairsalia? Ja onkohan tommosesta paljoakaan hyötyä 16mm kaasarilla?
22.10.2012 14:40
kertokaas miks yläkierrokset pätkii kun lyö kaasun pohjaa? suutin 110 uusi ilmanputsari kaasari putsattu neulaakin säädetty ja 100 suutintakin on kokeiltu.
22.10.2012 17:14
Ootko tulpan kattonu?
22.10.2012 19:58
Mikä on kun ajelin ihan normaalisti kylällä, ja kun piti käännyin, ja sitten kiihytin, nii yhtäkkiä rupes ihan helevetinmoinen rahina/hankaus ääni kuulumaan, kuulu korkeilla kierroksilla paljo selkeemmin? Ja sitten myös, että kun vaikka ajaa, ja tulee vaikka vappaalla, nii kaasu hirttää vähän, mutta kun laittaa vaihteen ja luistattaa/painaa ryyppyä vähän nii loppuu, ja kun uuestaa painaa kaasua, nii hirttää taas. Sen verran korkeelle jää kierrokset, että jos märällä asvaltilla laittaa vaihteen päälle, ja nostaa kytkimen, nii mopo ei sammu, vaan jatkaa matkaa.
22.10.2012 21:17
Magneetonpuolen stefa riekaleina todennäköisesti, ja päässyt rohisemaan laakereiden väliin. Tai sitte laakerit pahasti kuluneet. Jostain saa ilmaa jos kaasu kerran leijuu eikä meinaa laskea.
22.10.2012 22:02
miiggz kirjoitti:Magneetonpuolen stefa riekaleina todennäköisesti, ja päässyt rohisemaan laakereiden väliin. Tai sitte laakerit pahasti kuluneet. Jostain saa ilmaa jos kaasu kerran leijuu eikä meinaa laskea.
Onko siihen jotain keinoo kahtoo, että onko stefa paskana, vai onko ainut keino purkaa stefaan asti? Mitenkä vaikee on vaihto?
22.10.2012 22:11
juusoboi kirjoitti:Ootko tulpan kattonu?
tulppa on uus mut voisko tulpan hatulla olla mitää osuutta tähän asiaa?
22.10.2012 22:30
No kannattaa myös sekin tsekata, mutta en usko että siinä syy.