Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.9.2013 22:14
Mistähän tällaista tiivistepaperia saisi?
16.9.2013 22:28
Motonetistä aikoinaan ostin.
17.9.2013 13:46
Yleensä tiivistepaperi ei tykkää noin kovista lämpötiloista. Ainaki tavallinen tiivistepaperi palaa.
pakoputki massa on ainaki hyvää tavaraa, kun sitä laittaa ohjeiden mukaisesti.
17.9.2013 16:32
Niin itekki aluks luulin, mutta hyvin se on mulla aina kestänyt.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/270019/T ... mm-50x33cm tota käytän.
24.9.2013 22:18
onko mopojen katalysaattoteissa mitää vaarallisia aineita ja paljonhan sais ku möis tollasen mötikän ?
25.9.2013 20:05
Katalysaattorin kennostohan on jalometalleja tai niiden seosta eli yleisimmin platinaa, joskus palladiumia, ceriumia tai rodiumia. Eivät ole vaarallisia sellaisenaan, toki metallipöly on aina enemmän tai vähemmän haitallista ihmiselle. Mopon katalysaattorissa ei varmaan grammaa enempää arvometalleja löydy. Kysy
tältä yritykseltä mitä he maksaisivat katalysaattorista, tosin puhtaan platinan markkinahinta pyörii siinä kolmenkympin paremmalla puolella joten yhdellä romukatalysaattorilla ei vielä rikastumaan pääse.
25.9.2013 21:52
kiitos selventävästä vastauksesta ! tosiaan ku jossain autojen katalysaattoreissa oli asbestia ni alko vähä epäilyttään
10.10.2013 17:56
En ole varma onko paras paikka kysyä, mutta voiko tyhjätystä vakioputkesta liuottaa karstat jollain liuotinaineella? Esim. pistää jotain moottorinpesuainetta putken täyteen ja peittää putken päädyt ja antaa vaikka yön yli liuota ja kaataa pois?
10.10.2013 18:17
Viemärinavaustableteilla pitäs onnistua. Putki täytee mahollisimman kuumaa vettä ja muutama tabletti. Jos on oikeen karstanen ni muutaman kerran vois tehdä.
13.10.2013 23:15
VacuumCleaner kirjoitti:kiitos selventävästä vastauksesta ! tosiaan ku jossain autojen katalysaattoreissa oli asbestia ni alko vähä epäilyttään
Yleisesti ottaen mopoissa/autoissa ei mitään todella vaarallista ole, jos vaan pitää järjen päässä, koittaa olla koskematta mihinkään nesteisiin tai pöllytä mitään esim. paineilmalla jossain pienessä tallissa. Akku ehkä vaarallisin paikka on, mutta yleisesti ottaen pienet palovammat on niitä vaarallisimpia mitä voi tulla jos vahingossa hutasee johonkin pakosarjaan yms.
Asbestikin on sellanen juttu, että ne siitä kärsii jotka sitä työkseen on joutunut käsittelemään. Ei kellään satunnaiselle auto/moporemppaajalle siitä mitään ole tullut jos on vaan vähän edes varonut ja ajatellut mitä tekee, eikä vaan pöllytä niitä kaikkia tomuja jostain jarrurummusta paineilmalla pois jollon koko talli on päivän siinä tomun peitossa...
19.10.2013 22:36
Mites tuo leovince v6 paisarin kiillotus? Onko mitään helpompaa/nopeampaa tapaa kuin vesihiomapaperilla, saako vaikka porakoneeseen mitään kunnon kiillotuslaikkoja ja onko niistä apua? Nyt kertokaa kaikki vinkit ja tavat
Millä saisi parhaan jäljen? Ja kun putki on kiillotettu vaikka metalpolishin + hiomapaperin kanssa niin ruostuuko se? Onko jotain kuumankesto lakkoja ja kannattaako niitä pistää
?
20.10.2013 14:50
Tavarataloista yleensä saa porakoneeseen tai rälläkkään kinnitettäviä kiillotussettejä. Kiilotus ei suojaa ruosteelta. Kuumankestolakkoja saa ainakin tilattua. Kaupoissa ei ole näkynyt.
26.10.2013 17:13
Voisikohan joku kertoa minkälaisia eroja on Yamaha Dt:n ja Generix trigger x:n kurittomilla vakioputkilla.Siis tehollisesti. Kokeilin kaverin Genericin melkein kuritonta putkea ja kyllä se ihan kohtalaista piikkiä otti. Kulkee n.70 mopon omaan mittariin. Eli kummassa on parempi vakioputki?
19.11.2013 18:25
jos putkessa pieniä reikiä hitsi saumoissa ni toimiskoha kemialline metalli jos sitä valelis ssaumojen päälle ?