Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 18:03

Kyllä se 2 tuhattu on aika maksimi noilla high-end sylintereillä, rupeaa meinaan puristukset ja tehot katoamaan sen jälkeen todellakin huomattavasti! 8)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 18:07

Ku laittaa ton top performancen 75cc pytyn nii siihen ei vissiin tarvi vaihtaa muutaku jäykemmät kytkin jouset ? ja kuinkas usein tolla pytyllä mäntää vaihtaa ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 18:17

Suositeltavaa myös isompi kaasutin 19-21mm kokosta niin saa huomattavasti iloa enemmän siitäkin irti ja juu kytkinjousten vaihdolla selviää kytkimen osalta.

Männän vaihto väli on noin: 3000-6000km kohdalla/välissä, riippuu hyvin pitkälti ajotavasta.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 18:22

No ei varmaan tarvii 3tkm välein mäntää vaihtaa. Kyllä noilla perus 70cc pytyillä nyt ajaa männällä melkeen 10tkm. Jos on 2 renkainen mäntä tietty.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 19:19

Ei vittu 3-6tkm välei vakiopytyn litratehosee pyttyy mäntää, viel kahel renkaal :lol:

Saa olla aika paska pata, kiinalaiset vaa pystyy toho. Ja Toppi on kummiski laadustaa tunnettu, eihä kukaa ostas noi laiskaa pataa jos ois tollase "pikkase" tehokkaamman pytyn vaihtovälit.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 21:42

En nyt väsyneenä jaksa perehtyä sivuun mutta mitä maksutapoja on gearparts24 ?

Ja meneekö DT? -08
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-b ... a5292.html
Onko ihan ritsa kuitenkin tohon hintaan :o.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.1.2012 21:46

tiivistettynä paremmin viimeistelty airsali, maksutapoina tilinsiirto , postienakolla eivät lähetä ulkomaille.
muuten , saakohan pro raceen termostaatin kiinni ? olis hyvä ainaki talvella hyvä toi termari nii ei tarvis nii kauaa lämmitellä , kuin iliman termaria ;) sekä mitähän veikkalisitte pro racelle tehoja? tehas lupaa maksimiksi 24 hp ;) elikä jos sais 22-23 hp , nii olisin tyytyväinen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 0:46

Mutulla heitän, että ei saa termaria kiinni. Mutta kyllä ton tasosta pyttyä pitäis viittiä ilman sitäki lämmittelemään...

Siitä 24 hevosesta saa vaan haaveilla ilman dynoa. Sanoisin että <20hp on realistinen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 1:13

Juu fakatahan on se, että tehoja ei kyllä anna 24hp:ta vaikka tehdas niin lupaileekin. (ofc myynti kikka mukana)

Jos haluaa oikeasti noita +21hp > tehoja lähteä tavoittelemaan niin kyllä sitten saa jo pyttyäkin ruveta viilailemaan ja olla kaikki säädöt sun muut hilppeet viimoisen päälle. 8)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 15:06

juu, paketti tuli just kotiovelle , termostaatin saa kiinni 8o aattelin kyllä laittaa nii ei tarvis aina miettiä "oliskohan jo tarpeeks lämmin" ;) mutta jos tästä ei saa muutakun sen +20 hp nii 110 parmakitille ovat luvanneet 28 hp eli oisko silläki oikeesti heppoja jotaki 24-26? ihan muuten vaan rupesin aatteleen. mutta oon kyllä tyytyväinen, jos on se 20 heppaaki ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 15:40

Parmakitistä juu voisi irrota sen 24-26hpta oikeilla osilla jne.

Mitäs sulle nyt tuli juuri perille kotiovellesi? :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 15:49

Ihan mielenkiinnosta, mihin te perustatte noita mutuveikkauksia tehoista? Jos tehdään sellainen oletus mitä käytännössä ei saa ikinä tehdä, eli oletetaan kaasuttimen olevan säädetty kunnolla ja toki myös käytetään putkea jota kyseisen mukin kanssa on suositeltu käytettäväksi, miksi niistä pytyistä lähtisi noin paljon vähemmän tehoa ja mihin te edes nuo heittämänne "oikeat" tehoarviot perustatte?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 16:05

Itse sanoisin että kyseessä on myynti kikka noiden hevosvoimien kohdalla, tottakai (tuskin jokainen meinaan pystyy penkittämään vehjettä että saisi todelliset tehot tietää, niin tottakai tehtaan on hyvä käyttää pientä myynti kokkaa mukana.)

Nämähän ovat vain siis perättömiä heittoja ja mielipiteitä ketä uskoo niin haluaa. Esimerkkinä voin sanoa Stage6 80cc pytty josta tehdas lupaa 21hp:ta, niin kys. setillä ja itsellä oli kaikki tarvittavat hilut paitsi kisasähköt vastasi tehoiltaan mid-race sylinteriä joissa tehot 16-18hpta.

Mutta tietysti voi olla mahdollista varmaankin saada todella luvattuja tehoja/päästä ainakin todella lähelle kun ostat kaiken kys. kokoonpanolle vaadittavat ja sopivat hilppeet mm: kisasähköt, putki, kytkin, kampiakseli, laakerit jne.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 19:33

Ovelle saapu : Metrakit Pro race, HPI inner rotor kit ja Polinin kytkinlevyt. kampiakselina toimii barikit competition +C3 laakerit, mikuni 26 mm ja putkena tiety pro race. Ja tässä lähipaivinä ajattelin lähettää lohkot avarrettavaksi. (pääsee paljo halvemalla kun ei ite avarra, seuraksena olis ehjien lohkojen hankkiminen ja paljon pahaa mieltä :D ) siinäpä noi onki, hintaa tullu semmoset +900e :s mutta eipä näitä ilmankaan jaella...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.1.2012 20:00

Ai saakeli kovaa settiä, pistä ihmeessä galleriaan osista kuvaa ei meinaan ihan jokaisella täällä motot.netissä näy todellista panostamista virittämiseen! ;)