Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Viilaustopic

19.10.2011 20:50

Miten ne aukioloajat nyt mitattiinkaan kun tuli oikosulku.

Re: Viilaustopic

19.10.2011 20:52

Astelevy vauhtipyörään ja siitä sitten pyörittelet ja mittaat. Leveyden saa mitattua port mapista laskemalla, tai sitten männän avulla mittaamalla.

Re: Viilaustopic

20.10.2011 16:35

Mutat noi terät mistä pistin kuvaa, niin onko ne hyviä tohon viilaukseen vai pitäiskö olla jotain muita?

Re: Viilaustopic

20.10.2011 17:57

Kai ne sopii, en näe yhtään syytä miksi ei sopisi.

Re: Viilaustopic

4.11.2011 14:52

Kärsiikö AM6 mäntää lyhentää sen verran helmasta ettei missään vaiheessa mene sylinterin alareunan yli haittaamaan virtausta? Entä kannattaako pikkuinen kolo viilailla mäntään kun edessä olevan neliön muotoinen aukko ei aukea kokonaan, niin että enemmän sais ruokaa. Ja tietysti männän vieressä olevaa koloa leventää kun se on tiellä.

Re: Viilaustopic

5.11.2011 1:25

Siis tuleeko se helma sen läppäsysteemin eteen, vai mihin?

Entä kannattaako pikkuinen kolo viilailla mäntään kun edessä olevan neliön muotoinen aukko ei aukea kokonaan,
Edessä? MIstä päin katsottuna? Tarkoitatko takahuuhtelua?

Ja tietysti männän vieressä olevaa koloa leventää kun se on tiellä.
Mitä koloa tarkoitat ja miten ja minkä tiellä se on? Männän vieressä on moottorissa suht monta koloa mistä lähteä arpomaan.

Re: Viilaustopic

5.11.2011 20:50

Slerpa_ kirjoitti:Siis tuleeko se helma sen läppäsysteemin eteen, vai mihin?


Joo, hieman, mäntä ylittää sylinterin alareunan niin ajattelin lyhentää mäntää ettei se tule tielle.

Edessä? MIstä päin katsottuna? Tarkoitatko takahuuhtelua?


Pakoaukkoa vastapäätä oleva kantikas aukko, jää 1/4 aukeamatta.

Mitä koloa tarkoitat ja miten ja minkä tiellä se on? Männän vieressä on moottorissa suht monta koloa mistä lähteä arpomaan.


Männän helmassa oleva kolo, joka peittää sylinterin koloja.

http://www.mc-scatter.com/imagemagic.php?img=images/webkuvat/1-938-00.JPG Kuvassa männän helman reunassa.

Re: Viilaustopic

6.11.2011 11:23

Ehkä parempi ettet tee mitään, kun perustermitkin näkyy olevan hakusessa. Männän imuhelmaa voi pari milliä lyhentää jos haluaa, mutta muuten noilla jutuilla ei mitään isompaa merkitystä ole. :)

Takahuuhtelu on joskus tehty tarkoituksella "hieman liian alas", jolloin se ei aukea kokonaan. Mitään loveamisia ei siis kannata tehdä. Ja en olisi kauhean huolissani siitä että männänhelmassa oleva kolo peittää sylinterin koloja (..?!??!).

Re: Viilaustopic

19.11.2011 4:02

Oon tossa nytten parina päivänä yrittänyt Tiittasta lukea, ja kauheissa hypetyksissä tuli tarve lähteä tota suzuki sylinteriä siistimään ja "viilaamaan". Kyseessähän on siis skootteri mutta tuolla puolella ei ollut sopivaa topiccia ja periaatteethan ovat "samat"?, ja täällähän te kaikki pro-patut ootte auliisti neuvoja jakamassa.

Eli oon nytten yrittänyt ettiä jotain vinkusettiä mihin opiskelia budjetilla on varaa, mutta ei meinaa millään osua silmii kun se 100€dremeli on kummiskin vähän liian kallis. Onko paineilma toiminen ehdoton vai ajaako sähkönen asiansa?

Samalla olisi tarkoitus kansi tehdä kun mahdollisuudet on, eli onko squish tyylinen tomiva, vai pitäisikö yrittää tehdä tiittasessa puhuttu puolipallo palotila? Ja olisiko tasalaki männästä hyötyä verrattuna alkuperäiseen kupumäntään?

-kiitokset näin etukäteen

Re: Viilaustopic

19.11.2011 15:16

Sähkösellä dreemelillä saa iha hyvin, paineilmalla toimiva kai vahvempi, ja mahdollistaa jyrsivien terien käytön.

Jos kyseessä on 50cc kone, taitaa puolipallo olla se paras. Kaiketikkin joku tietäjä täällä joskus sanoi että 50cc koneessa ei squishista saada oikeen mitään irti.

Re: Viilaustopic

19.11.2011 16:30

Onhan se totta, että pieni moottori ei ole niin nakutusherkkä, kuin suuri. Mutta jostain syystä taitaa lähes kaikissa tehokkaammissa 50cc myllyissäkin on skuissi kansi.

Re: Viilaustopic

19.11.2011 16:43

Mahtaakohan olla siellä se squishi vain varotoimenpiteenä?

Olisiko ollut Sarvi, tai joku vastaava tietäjä kun sitä sanoi, että vaikka tunturin koneen 50cc pytyssä (38mm) se palorintama etenee niin nopeasti palotilan toiseen päähän ettei nakutusta kerkeä tapahtua?

Re: Viilaustopic

19.11.2011 18:32

Kannattaako tuosta lt50sen pytystä pakoaukkoa yrittää viilata leveämmäksi? Eikö siinä väännön pitäisi lisääntyä jos pelkästään leventää, tapahtuuko yhtään mitään muuta? (ei kyllä tarvikkaan tapahtua) Tuossahan on niin säälittävän kokoinen pakoaukko että viilaamalla saisi varmasti paljon mehuja lisää.

Re: Viilaustopic

19.11.2011 19:45

Leventämällä kaiketikkin tulee vääntöä, ja pakoputken toiminta tehostuu (tietysti samalla kun aukon ala kasvaa)

Re: Viilaustopic

20.11.2011 19:33

Palezu kirjoitti:Kannattaako tuosta lt50sen pytystä pakoaukkoa yrittää viilata leveämmäksi? Eikö siinä väännön pitäisi lisääntyä jos pelkästään leventää, tapahtuuko yhtään mitään muuta? (ei kyllä tarvikkaan tapahtua) Tuossahan on niin säälittävän kokoinen pakoaukko että viilaamalla saisi varmasti paljon mehuja lisää.

Sun kannattais varmaan ottaa joku paperi tai exeltiedosto johon listaat kaiken informaation mitä koneesta saat irti. Sitten niistä voi ruveta arpomaan että mitä osia kannattaa ruveta ensimmäisenä muokkaamaan. Täältä foorumilta pitäis ihan hyvin löytyä nyrkkisääntöjä joista voi vähän arvuutella mistä kiikastaa. Vaikka siinä koneessa on (teharitopikissa antamiesi tietojen mukaan, en ko. konetta tunne) julmetun pieni pako jota voi hieman suurentaa pitää ensinä selvittää että mihin mittoihin ko. reikä kannattaa kairata... Jos siellä on 5mm kaasari ja tukkoinen putsari ei paon suurentaminen välttämättä auta mitään. :)