9.12.2010 22:55
Tume34 kirjoitti:Tanteri kirjoitti:
Porukka puhuu kauniita kaikenmaailman paluupulsseista yms paskasta, laittakaa nyt itse mopokin ensin kulkemaan sen sata ja puhukaa sitten näitä typeriä professoritason juttuja.
Se, että sinun järki ei riitä näiden keskustelujen seuraamiseen ei tee näistä jutuista missään mielessä typeriä vaan päinvastoin.A.S kirjoitti:Nämä keskustelut tuntuvat menevän aina ennemmin tai myöhemmin tohon pikku asioiden viilailuun. Sama kun kiisteltäisiin jostain toyota hiluxin puskurin aerodynaamisuudesta kun koko muu auto vielä enemmän v**tuillaan sen puolesta..
Ei siin kylhän tätä sarven ja kumppanien spekulointia jostain random putken toiminnasta on hauska / mielenkiintoinen lukea..
kerrannaisaallot, muutokset lämpötiloissa... joo joo
Ne pienet asiat tekevät kokonaisuuden. Mikäli siitä putkesta hyvän haluaa niin pakko se on ennenpitkää lähteä miettimään yhä syvemmälle ja syvemmälle putken filosofiaa.
9.12.2010 23:12
9.12.2010 23:42
10.12.2010 0:30
Sanotaan nyt, että mieluummin kuuntelen käytännön tuloksia kuin luen teoriaa. Moottoria on vaikea simuloida, ja siksi käytännön testaus on vielä ainakin isossa roolissa moottorin virittämisessä, ja käytännön kokemukset myös ovat tärkeässä asemassa kun viritystä opetetaan eteenpäin.Asiaa ei mitenkään auta se että tume34, betaversio ym tulevat " No mittaa se itse, ei mee noin. teoreettisesti kyllä mutta käytännössä blaa blaa blaa"
10.12.2010 15:57
10.12.2010 19:42
A.S kirjoitti:Pointti on juuri siinä että mielestäni tässä yritetään haukata liian isoa palaa kakkua, kun vasta päästy alkuun sillä, että avattu 10min sitten ekaa kertaa blair exhaust 2/3 ja luettu vähän tiittasta / motowikin tehoputken teko 2t moottoriin. Niin jo yritetään lisätä 3 osainen dif 2 osaisen sijaan, kun lukenut että sillä voidaan saavuttaa pienempi kineettisen energian häviö. Tilanteessa, jossa ei edes tiedätä miten se alkuperäinen 2dif suunnitelma olisi toiminut siinä Peeveessä, tunskassa, derbissä mihin lie nigoo nyt väsääkään..
10.12.2010 20:54
Betaversio kirjoitti: Ja btw, tämä on turhin tappelunaihe tähän mennessä tällä foorumilla...
nigoo kirjoitti:Tuotanoin. Miten sinä tälläisen kokemusmäärän pystyt minulle määräämään? Ei ainakaan keskustelun tasosta. Sinun ei tarvitse tulla neuvomaan, mistä täällä on järkevää keskustella, vaan kysyville vastaamaan oma kanta asiallisesti.
Mainitsemastasi tietolähdelistasta: en ole tutustunut blair exhaust ohjelmiin, Tiittasen kirjan tunnen läpikotaisin ja olen myös motowikin käynyt mielenkiinnolla lukemassa Lisäksi omia piirroksia ja muistiinpanoja on paljon joista on ollut todella mukava tutkia eri vaiheita ja ideoida suotuisia virityksiä.
Eli tässä vaiheessa tiedetään jo jotain 2-t maailmasta ja ainakaan itse en pidä haukkaavani liian suuresta kakusta "heti kärkeen" ku se kärki on jo ohitettu.
Täällä halusin vain todellakin keskustelua lisää diffuuserista. Sarvelta jo sainkin hyvää tietoa taas palasen lisää. Nyt tuli vääntöputki tehtyä ja hienosti se pelasikin! Kierrokset nousevat tyhjäkäynniltä iloisemmin kuin koskaan ja kuvittelisin tämän olevan osaltaan 3 osaisen diffin ensimmäisen pitkän ja loivan osan ansiota!
11.12.2010 20:45
12.12.2010 13:01
Jepex kirjoitti:...ostais vakioputken, leikkas halkikeskeltä sen paisariosuuden, naputtelis sitte sen pellin ihan suoraksi, sitten piirtäis rosteripellille sen vakiputken pellin muodo 2 kertaa.
17.12.2010 21:16
17.12.2010 22:13
Jepex kirjoitti:No voisitko neuvoa mitenkä teen niin että tulis vähänkää vakioputken näköinen, tai toi osa mitä nyt meinaan tehdä rosterista.
17.12.2010 22:53
Veli-Vihannes kirjoitti:Jepex kirjoitti:No voisitko neuvoa mitenkä teen niin että tulis vähänkää vakioputken näköinen, tai toi osa mitä nyt meinaan tehdä rosterista.
KUVA
17.12.2010 23:01
17.12.2010 23:42
Betaversio kirjoitti:Mittailet vakioputken mitat ja rupeat rosterista rakentelemaan pakarin vakioputken mitoilla samoilla taivutuksilla. Ei tartte sitä alkuperäistäkään kipaletta tuhota.
Toinen vaihtoehto on tehdä pakoputki paloista "käänteisesti", eli leikkaat pakoputken pätkiksi ja sen jälkeen "katkaiset pätkät" vaikkapa kapeimmasta kohdasta ja levittää ne suoraksi. Sitten kopioi palaset rosterille ja sama "oikeaan suuntaan". Mutta jos tällästä pitää neuvoa niin oon erittäin skeptinen sen suhteen että hommasta tulee pajallakaan yhtään mitään. Mene pajalle ja ihmettele ja käytä järkeäsi. Siten ne asiat selviää parhaiten
Tai sitten kiillottelet sen alkuperäisen vakioputken ja lakkaat sen kirkkaalla lakalla - tai kromautat sen (maksaa hunajaa ja vähän raakatimanttejakin).
17.12.2010 23:54
Jepex kirjoitti:Betaversio kirjoitti:Mittailet vakioputken mitat ja rupeat rosterista rakentelemaan pakarin vakioputken mitoilla samoilla taivutuksilla. Ei tartte sitä alkuperäistäkään kipaletta tuhota.
Toinen vaihtoehto on tehdä pakoputki paloista "käänteisesti", eli leikkaat pakoputken pätkiksi ja sen jälkeen "katkaiset pätkät" vaikkapa kapeimmasta kohdasta ja levittää ne suoraksi. Sitten kopioi palaset rosterille ja sama "oikeaan suuntaan". Mutta jos tällästä pitää neuvoa niin oon erittäin skeptinen sen suhteen että hommasta tulee pajallakaan yhtään mitään. Mene pajalle ja ihmettele ja käytä järkeäsi. Siten ne asiat selviää parhaiten
Tai sitten kiillottelet sen alkuperäisen vakioputken ja lakkaat sen kirkkaalla lakalla - tai kromautat sen (maksaa hunajaa ja vähän raakatimanttejakin).
No siis jotenki toi homma ei mee nyt mun jakeluun, mutta pajalla kyl onnistus homma. Eikös onnistus että ostais tollase vakiputke, sit pilkkois sen putken niin että saan halkasemalla kartion muotin, ja sen piirrän rosterille, leikkaan ja kasaan sen.