10.3.2008 12:11
Sarvihan on tunnetusti kova poika rakentelemaan kunnon putkia Hänellä lienee oma näkökantansa näihin valmiisiin putkiin liittyen.JariVV kirjoitti:Muuten mielenkiinnosta; miksi tuomitset ton mun putken?
Enkä mä tässä herneitä nokkaan ota mutta pyydän perusteluitasi vaan. Itse asiassa olen tässä hommaamassa Yasunin paisaria josta olis tarkoitus nimenomaan saada suurempitilavuuksinen ja sopiva tehtyä.
10.3.2008 12:23
10.3.2008 12:32
10.3.2008 12:57
JariVV kirjoitti:Muuten mielenkiinnosta; miksi tuomitset ton mun putken?
Enkä mä tässä herneitä nokkaan ota mutta pyydän perusteluitasi vaan. Itse asiassa olen tässä hommaamassa Yasunin paisaria josta olis tarkoitus nimenomaan saada suurempitilavuuksinen ja sopiva tehtyä.
10.3.2008 13:09
johani kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=buC13tIXcTE kiertää ? onko vaikeeki saaha tuollane kokompano aikaa ?
10.3.2008 13:20
Sarvi-Perkele kirjoitti:
Ja vielä ihan yleisellä tasolla, valmiista putkista silppuamalla voi olla vaikea saada kasattua sitä ultimaalista putkea.
10.3.2008 13:30
Höylä kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:Ja vielä ihan yleisellä tasolla, valmiista putkista silppuamalla voi olla vaikea saada kasattua sitä ultimaalista putkea.
tämän olen kyllä huomannut omassa projektissa (piru, kun en luota omiin taitoihin tehdä itse se putki alusta loppuun...)
10.3.2008 14:33
Pv:n vakioputken olen kuristamattomana jopa _minä_ toimimaan paremmin (omat tiedot/taidot ovat ihan mitä sattuu) elikkäs pevukan putkesta oli kurit pois +vapaavirtausänkkä. Siitä lyhensin paisaria sellaiset 6cm ni johan toimi paremmin 60p+.Höylä kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:
Ja vielä ihan yleisellä tasolla, valmiista putkista silppuamalla voi olla vaikea saada kasattua sitä ultimaalista putkea.
tämän olen kyllä huomannut omassa projektissa (piru, kun en luota omiin taitoihin tehdä itse se putki alusta loppuun...)
kerran sain jopa pientä parannusta aikaan (tai oikeastaan kaksi kertaa, mutta se nyt oli sellainen selvä asia, ettei putki voi olla hyvä, jos alkukäyrä menee 5 cm paisarin sisälle ja on vielä tukossa osittain rälläkän purskeesta ), mutta yleensä on mennyt aina huonompaan suuntaan, kun putkea olen alkanut muokata
10.3.2008 16:11
JariVV kirjoitti: Itse asiassa olen tässä hommaamassa Yasunin paisaria josta olis tarkoitus nimenomaan saada suurempitilavuuksinen ja sopiva tehtyä.
10.3.2008 16:28
10.3.2008 16:39
10.3.2008 17:12
10.3.2008 17:25
JariVV kirjoitti:..niin monesti olen huomannut että omat aavistukset ja visiot on toimineet varsin hyvin.
Olen myös laskeskellut ja rakentanut paljonkin moottoreita itselleni ja muille, mutta mun mielestä noi laskuohjelmat eivät oikein koskaan ole olleet NIIN luotettavia, että olisivat omille aavistuksilleni oikeasti pärjänneet.
JariVV kirjoitti:Kertokaa te, jotka olette Blairilla tehneet putkia niin ovatko käytännön tulokset täysin vastanneet suunnittelemaanne? Esim. jos olette tehnyt Evo1-putken ja sen jälkeen Evo2-putken, joiden periaate on lähellä toisiaan mutta olettee halunneet jollekkin rpm-alueelle käytöksen muutosta. Miten paljon siis luotatte Blairiin?
10.3.2008 19:19
JariVV kirjoitti:Tästä eteenpäin on sitten tarkoitus hyödyntää jossain määrin Blairia. Mä kun oon jo 39-vuotias heppu joka on ollut harrastamisessa mukana jo 16-vuotiaasta saakka (enimmäkseen kilpa- ja katuautoja, mutta myös 2T-enskoja) niin monesti olen huomannut että omat aavistukset ja visiot on toimineet varsin hyvin.
JariVV kirjoitti:
Olen myös laskeskellut ja rakentanut paljonkin moottoreita itselleni ja muille, mutta mun mielestä noi laskuohjelmat eivät oikein koskaan ole olleet NIIN luotettavia, että olisivat omille aavistuksilleni oikeasti pärjänneet.
Enkä mä tässä tarkoita elvistellä sitä miten mä oon kova jätkä vaan tälläset tilanteet on mulle vaan tullu eteen monia kertoja ja jossain vaiheessa sitten vaan luovuin tosta hillittömästä laskemisesta, koska käytäntö vaan on niin pienestä kiinni että voisin kunnolla luottaa matemaattisiin malleihin.
JariVV kirjoitti:
Joten luotan omaan visioon aika paljon ja tiedän ettei tällasilla puheilla ketään vakuuteta mutta eipä se pointtini olekaan.
Kertokaa te, jotka olette Blairilla tehneet putkia niin ovatko käytännön tulokset täysin vastanneet suunnittelemaanne? Esim. jos olette tehnyt Evo1-putken ja sen jälkeen Evo2-putken, joiden periaate on lähellä toisiaan mutta olettee halunneet jollekkin rpm-alueelle käytöksen muutosta. Miten paljon siis luotatte Blairiin?
10.3.2008 22:13
Höylä kirjoitti:JariVV: mitkä välitykset sulla muuten on tuossa raisussa? tuo kone taitaa muuten olla sama, kuin aksussa, paitsi tuo raisu on ilmakone ja aksu vesikone
omassa aksussa välit nyt 13/36 muistaakseni...