Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.12.2008 16:09

Eturenkaan ympärysmitta.

27.12.2008 17:17

Westside kirjoitti:Sellanen ongelma että tossa äsken kun asensin sigma bc 1106 pv:seen, laitoin sen rengaskoon oikeeks ja sen anturin ja magneetin laitoin melkein kiinni toisiinsa, silleen et sen anturin laitoin siihen jarruvaijeriin ja magneetin siihen vanteeseen ni se ei tunnista nopeutta ollenkaan, mistähän mahtas löytyä vika.

Tossa vielä kuva tosta : http://www.aijaa.com/v.php?i=3272202.jpg

Kuvan perusteella anturin ja magneetin ero liian suuri, pitäisi olla jotain pari milliä muistaakseni. Lisäksi tuo magneetti näyttäs olevan tuossa vähän miten sattuu, mutta koita nyt ensimmäiseksi saada se anturi lähemmäksi. Tee vaikka joku pahvi/puupatentti jollla saat väliaikaisesti sen lähemmäs niin voit testata onko vika siinä.

27.12.2008 20:53

Import kirjoitti:Eturenkaan ympärysmitta.



mutta onko jollai tarkka lukema ettei tarvii mitää muuta ko heittää se siihe koneesee :D

27.12.2008 20:55

tuskin kellään on samankokoista eturengasta ??

27.12.2008 22:39

noen kirjoitti:tuskin kellään on samankokoista eturengasta ??

no kaikilla derbi sm kuskeilla pitäis kenellä on vakio rengas edes :D

27.12.2008 23:08

Oopium kirjoitti:
noen kirjoitti:tuskin kellään on samankokoista eturengasta ??

no kaikilla derbi sm kuskeilla pitäis kenellä on vakio rengas edes :D

Mittaamalla sulla ois jo se renkaan ympärys. Ei voi olla noin vaikeata.

28.12.2008 1:10

paperbox kirjoitti:
Oopium kirjoitti:
noen kirjoitti:tuskin kellään on samankokoista eturengasta ??

no kaikilla derbi sm kuskeilla pitäis kenellä on vakio rengas edes :D

Mittaamalla sulla ois jo se renkaan ympärys. Ei voi olla noin vaikeata.



kyl se nny o ko ei oo derbii tää l :D

28.12.2008 1:20

mittaa sitten kun on derbi lähellä!

28.12.2008 13:17

Oopium kirjoitti:kyl se nny o ko ei oo derbii tää l :D


joku harmaa muistikuva et toho derbin motolle tais olla 1790 mitta

28.12.2008 14:22

Kiiiski kirjoitti:
Oopium kirjoitti:kyl se nny o ko ei oo derbii tää l :D


joku harmaa muistikuva et toho derbin motolle tais olla 1790 mitta



kiitoksia!

Tällä tavalla!

29.12.2008 21:09

Eli kaikille nyt tiedoksi: Sigman ohjeessa on kalibrointitaulukko, luvut EI onnista jos laittaa jonkun renkaan ympärysmitan tai muun sinne, vaan niillä luvuilla on oma taulukko sigman mukana tulevissa ohjeissa! ja kenen pv,ssä on tuo mittäri kiinni, tuo magneetti mikä on renkaassa kiinni, täytyy olla pystössä, eihän se lukua ota sen kyljestä, vaan sen kärjestä. :) toivottavasti tuo taulukko on netissä, voin vilkaista ja laittaa tänne! :D

29.12.2008 21:17

JEP! elikkä, tässä on mallin bc 906 ohjeet, MUTTA KALIBROINTIKAAVA ON TISMALLEEN SAMA! [color=#800000][color=#FF0040][color=#800000][/color][/color][/color]eli ei tartte ruveta ettimään erikseen. http://www.sigmasport.de/en_media/produkte/bikecomputer/topline_wired/bc906/allgemein/visuals/ba_int.pdf

29.12.2008 23:38

Supersport samppa kirjoitti:Eli kaikille nyt tiedoksi: Sigman ohjeessa on kalibrointitaulukko, luvut EI onnista jos laittaa jonkun renkaan ympärysmitan tai muun sinne, vaan niillä luvuilla on oma taulukko sigman mukana tulevissa ohjeissa! ja kenen pv,ssä on tuo mittäri kiinni, tuo magneetti mikä on renkaassa kiinni, täytyy olla pystössä, eihän se lukua ota sen kyljestä, vaan sen kärjestä. :) toivottavasti tuo taulukko on netissä, voin vilkaista ja laittaa tänne! :D

Hahah, ne taulukon lukemat on yleislukemia tietyille renkaille jossei halua tai jaksa mitata. Ohjeissa ihan kerrotaan, että ne voi laittaa jossei ihan tarkkaa halua. Mietihän nyt vähän, miten sen sigman sitten voisi asettaa muun kokoisille renkaille kuin mitä siinä ohjeen taulukossa on? Ja miten on otettu huomioon eri renkaiden aiheuttamat ympärysmitan erot jotka suoraan aiheuttavat mittarivirhettä? Se mittari kun toimii niin että anturi tietää renkaan pyörähtäneen kierroksen joka kerta kun magneetti viuhahtaa sen ohi ja tällöin matkaa on tullut renkaanympärys lisää.

Siihen sigmaan nimenomaan kuuluu laittaa renkaanympärys millimetreinä.


Kannattas käyttää vähän järkeä ennenkuin tulee pätemään. :lol:

E: satuitko huomaamaan, että ohjeessa sivulla 14 on niiden taulukoiden lisäksi sivun vasemmassa laidassa kuvattu 2 tapaa mitata renkaan koko. Eli renkaan korkeus*pii(~3.14) tai työntää pyörää yksi renkaan kierros ja mitata kuljettu matka.
Ei voi muuta sanoa kuin, että ei näin :D

30.12.2008 12:01

Supersport samppa kirjoitti:Eli kaikille nyt tiedoksi: Sigman ohjeessa on kalibrointitaulukko, luvut EI onnista jos laittaa jonkun renkaan ympärysmitan tai muun sinne, vaan niillä luvuilla on oma taulukko sigman mukana tulevissa ohjeissa! ja kenen pv,ssä on tuo mittäri kiinni, tuo magneetti mikä on renkaassa kiinni, täytyy olla pystössä, eihän se lukua ota sen kyljestä, vaan sen kärjestä. :) toivottavasti tuo taulukko on netissä, voin vilkaista ja laittaa tänne! :D

Tuu vielä vähän lisää pätemään :lol:
Vielä äsköseen kommenttiin lisäten, se on ihan yks ja sama miten se magneetti siellä on. Kunhan se on vain tarpeeksi lähellä sitä anturia, että se tajuaa "reagoida" siihen ;)

30.12.2008 23:11

Mulla tais olla siellä jotai puutarhaletkua n. 1.5cm palanen ja joku lattarauta viellä sen letkun sisässä :D Hyvin toiminu.