Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
27.4.2018 1:07
Mites jos vaihtaa vakio ilmanputsarin toisenlaiseen, Kaasarin ilmanputsarin liitoskohta oli 36mm, pitääkö mun ostaa ilmanputsari 38mm liitoksella vai samankokoinen? 37mm liitosta ei löytynyt :/
27.4.2018 19:42
Samankokonen. Se liitin on kuitenkin kumia niin voit pistää siihen vaikka millin liian pienen.
15.5.2018 15:30
Minulla on 2016 vuoden Fantic caballero casa 50cc, siinä on vakiona big onen kokoputki. Onko siinä katalysaattori? Ja jos on niin miten poistaisitte sen? AUTTAKAA TIETÄMÄTÖNTÄ
15.5.2018 19:02
Fantic kuski kirjoitti:Minulla on 2016 vuoden Fantic caballero casa 50cc, siinä on vakiona big onen kokoputki. Onko siinä katalysaattori? Ja jos on niin miten poistaisitte sen? AUTTAKAA TIETÄMÄTÖNTÄ
Eikös jossain fanticeissa ollut katalysaattori siel änkän suunnilla? Frendin fanticista kun revittiin katalysaattori niin ne änkän pop niitit piti porata ja sitten repiä koko laitos atomeiksi ja sit se katti irti.
19.5.2018 17:58
Meneekö TNT:een. sylkkä airsal 50cc mäntä Lukee et menee kaikkiin minarelli moottoreihin / Am6. Tulin varmistamaan.
19.5.2018 22:00
Moi,
minulla olisi seuraavanalainen kysymys eli mopo on Peugeot XPS 50. Siitä pääsi öljyt punaiselle ennen lisäystä, josta seurauksena hyytyy mäkiin ja kulkee maksimissaan n.30-35km/h. Epäilys oli, että moottori leikkasi kiinni eli vaihdettiin mäntä ja tulppa, mutta vika ei poistunut. Mikä saattaisi olla vikana? Onko jollain ollut vastaavanlaista omassa XPS:ssä?
21.5.2018 21:30
Meneekö led takavalo suoraan derbiin (xrace 06) vai pitääkö jotain sähköhommia muutella että saa pelittämään
22.5.2018 6:42
Menee suoraan. Johtojen värit on yleensä vähän oudot mut kokeilemalla saa oikein.
31.5.2018 14:40
Ei viitsi sotkea toista topiccia, jossa muusta puhuttiin, niin jatkan täällä...
Eli mikä juttu tuo oli, että 2-T mopo saattaa leikata kiinni jos ajaa osakaasulla? Mihin perustuu jos oletuksena että kaasari ym. säädöissään? Parempi siis ajaa 20km kaasu pohjassa täysillä kierroksilla 13000r/min kun että ilman kiirettä päästelisi kevyellä pintakaasulla 8000r/min jossa mopo rullaa ja käy kevyesti
...vaikka wanha olenkin, niin tuollaista ei ole tullut vielä vastaan muiden moottorivehkeiden kanssa puuhatessa
31.5.2018 15:41
2t saa voitelun bensan mukana eli pintakaasulla ajaessa 8000rpm laakerit ja mäntä ei saa välttämättä tarpeeksi öljyä kun bensantuloa rajoitetaan. Ite oon kyllä rullannu 30km putkeen 1/4 kaasulla ja kierrokset jossain kymppitonnissa eikä käyny mitään.
Laakerit tuossa varmaan sanoo nopiaan ittensä irti jos ajaa matkaa täyskaasulla tappikierroksilla.
31.5.2018 17:22
Juhon esimerkissä ei missään vaiheessa ole käsitelty kierrosrajoitettua pyörää vaan sellaista jossa on liian lyhyet välitykset, jolloin se kiertää paljon myös osakaasulla sekä lisäksi ilmeisesti seosvoideltuna jolloin öljynsaanti jää puutteelliseksi.
Pariin otteeseen olen kyllä onnistunut jumauttamaan koneen osakaasulla köröttelyn jälkeen kaasun avaamalla "vedättäen". Todennäköisesti käynyt laihalla osakaasulla ja vedätyksen aiheuttama lämpökuorma ollut viimeinen niitti.
WOT lämppäilyt loppui kun vaihtoi kaasuttimiin jotka tarjoavat polttoainetta luotettavasti kaikissa tilanteissa.
1.6.2018 14:27
Moro! mulla on Derbi X-Race 2007 mallia, siinä oli aluksi rajoittamaton cdi ja kulki 70km/h muna-asennos, joten aattelin että en halua että se menee niin kovaa joten laiton rajoitetun cdi:n, rajoitettu toimii muuten iha hyvin mutta sitte ku mopo kiertää siellä n. 9000rpm ja ottaa rajotin vastaan ni mopo moottorijarruttaa iha vitu kovaa vaikka kaasua annat kokoaja, kavereil se vaa röpöttää ni mietin että voisko sille tehä jotain että ei jarruttais?
3.6.2018 18:01
Noniin, mopon pakoputkesta piti karstat poistaa ja kun asun alueella, missä ei oikein voi polttaa karstoja. Piti käyttää sitten vähän voimakkaampaa putkenavausainetta. Ne oli rakeita mitä kaadoin, vettä päälle ja sit ravistamaan että mahdollisimman laajalle alueelle sitä myrkkyä pääsisi. Sitten lopuksi putki täyteen vettä ja päivän verran annoin hautua. Sit huuhtelin bensalla koko helahoidon sisältä, sytytin vielä ja annoin palaa. Nyt lopuks kiinnitin poraan pitkän vaijerin ja aloitin raaputtamaan sillä niitä karstakohtia mihin aineet eivät vaikuttaneet. Nyt huomasin, että paisarin alkukohdassa on jotain jumissa, mahdollisesti katti? Se selittäisi tehon häviämisem kun tukkii putken hyvin. Millä saisin varmuuden mikä siellä on, putken aikoinaan ostin joten en tiedä repikö entinen omistaja katin irti. Mahdollisesti ne rakeet ovat paakkuuntuneet yhdeksi kimpuksi, mutta sen saa vedellä hoidettua pois.
4.6.2018 14:05
Kattihan se siellä. Ei aiheuta ongelmia jos on kiinni ja ehjä, katti tukkii putken yleensä hajotessaan kappaleiksi irtoamisen seurauksena.
4.6.2018 18:12
Jep katti se oli. Oli ollut palasissa ja kaiken karstan ansiosta oli ihan kunnolla kiinni. Tutun huoltamolla poltettiin putki ihan punaiseksi ja kopisteltiin niin jopas sitä roskaa alkoi tulemaan kattia myöten. Nyt on puhdas putki ja kiertää taas kerran kuin unelma
Oli aika jännä miten kaikkien toimenpiteiden jälkeen karstaa oli monen millin edestä vielä putken seinämillä. Varmaan ihan hyvä opetus, jos ostaa putken käytettynä niin ennen asennusta polttaa kaiken karstan irti!