Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.8.2014 10:04
Minkähän kokosta suutinta kannattais laittaa kun vireinä on 75cc metrakit, yasuni r4 ja 19mm dellorto? Kone on siis Morini 2T6M.
16.8.2014 14:01
Mitä se tekee sillä suuttimella mikä siellä kaasarissa on vakiona?
17.8.2014 12:43
Siis nuo ei ole vielä paikoillaan, mutta millä lähtis kokeilemaan, kun laittaa paikoilleen?
17.8.2014 15:01
Terve, päätin tännä tulla kysymään jos sais apuja tähä pieneen onkkelmaan
Mulla on derbi senda sm 2009 ja siinä on se phva 14mm kaasari... nooh mulla on 86 suutin sisässä ja toimii sillee "iha hyvin" mutta kierrokset laskee aika hitaasti paikalleen kaasutellessa. Mutta ryyppy päällä kiekat laskee tosi kivasti ja nopeesti. Että onko toi 86 suutin vieläkii muka liia pien vai mikäs helkkari tuossa on
ainiin kuritonputki löytyy vireinä ja rajottamaton cdi.
17.8.2014 22:28
Jos tapahtuu pelkästään paikallaan kaasutellessa niin ootko kokeillu seosruuvia kääntää kiinnipäin? Kannattaa sitä kokeilla jos et ole vielä.
18.8.2014 22:19
MasaKo kirjoitti:Siis nuo ei ole vielä paikoillaan, mutta millä lähtis kokeilemaan, kun laittaa paikoilleen?
Yleensä mahdollisuuksien mukaan isoimmasta lähdetään pienempään päin. Eli laita sinne isoin suutin mitä sulta löytyy (ellei se ole mikään törkeen kokonen) ja koita. Jollei sulla ole muita suuttimia kun se kaasarin mukana tullut, koita sillä.
19.8.2014 15:24
Eli kysysisin että minkä kokoinen suutin on hyvä. Gilera SMT ja tilaamassa tecnigas E-NOX acero putkea ja siitä kurit pois. Mietin että joku 85 varmaan hyvä??
19.8.2014 21:03
Setteinä Pipercross, Gianelli, ja rajoittamaton CDI. Mopo siis booaa, kun vääntää täydelle kaasulle, n. 3/5 kaasulla jaksaa vielä vetää. Neulan sokka ihan alimmassa lovessa voi kaasun voi kääntää melkein tappiin, mutta silloin mopo nykii ja booaa aina satunnaisesti, vain pitkän huudatuksen jälkeen lähtee vetämään kunnolla. Tällä hetkellä sokka puolessa välissä tekee juurikin yllämainittua. Suutin on 95, joten mietin vain, että kuinka ison suuttimen tuohon oikein joutuu tunkemaan, että se toimisi kunnolla?
Viimeksi muokannut derbinisti päivämäärä 19.8.2014 21:18, muokattu yhteensä 1 kerran
19.8.2014 21:18
Varmaankin pitkälti yli 100. E-Nox, vakioputsari ja 17.5mm kaasari vaati jo 94 talvella.
19.8.2014 22:36
mulla on tolla enoxilla 88 suutin 17.5 dellorto ja vakioputsari ja vaihdan putsarin pipercrossiin niin mikä suutin olisi hyvä?
29.8.2014 21:54
Minkä kokone suutin pitäs olla tässä setissä: 60cc, luhao, 12mm mikuni ja vakio putsari
1.9.2014 12:24
Mikä suutin vois olla sopiva? Eli 70cc midrace tekniikka, kaasarina 21mm dellorto ja suutin tällä hetkellä 101 ja toimii pelkästää ryypyllä.
Ilman ryyppyä lähtee kylmänä hyvin mutta heti kun lämpenee niin hyytyy ja kulkee ehkä 50km/h, ja sitten kun pistää ryypyn päälle niin toimii hyvin.
Käy ainakin liian rikkaalla(tulppa musta), pitäiskö suutinta vaihtaa isommaks vai onko kaasarin säädöistä kiinni?
1.9.2014 18:11
äy ainakin liian rikkaalla(tulppa musta), pitäiskö suutinta vaihtaa isommaks vai onko kaasarin säädöistä kiinni?
Ei se ainakaan liian rikkaalla käy jos ei toimi ilman ryyppyä mutta ryyppy päällä toimii!!
Tulppaa ei kannata kauheesti yrittää lukea. Sitä ei siis lueta niin että "irrotanpas tulpan ja katton minkä värinen se on". Siinä näkyy aina se seos mikä on viimeksi ollut, eli jos moposi on käynyt tyhjäkäyntiä ennen sammutusta, siinä näkyy tyhjäkäyntiseos minkä lukemisesta ei meille ole mitään hyötyä. Eikä tota tulppaa muutenkaan kannata paljoa mun mielestäni tuijotella. En ainakaan itse ole koskaan saanut siitä mitään sen suurempaa irti mopossa.
Laita isompaa suutinta sinne, joku 105, 108, 110, 113 ja 115 koot kannattaa varmaan hankkia, ja jos oikeen tahtoo testailla, niin 120 astikkin voi ostaa. Suutinsarjat on todella käteviä. Se >100 suutinsarja vois olla hyvä jos sellasen jostain löydät.
1.9.2014 18:42
Mitäs tolle powerjetillä kannattais tehdä.. ?
Kanta lahoaa, kun yrittää vääntää auki ruuvimeisselillä.
Ensin laitoin WD40:stä ja annoin sen vaikuttaa muutaman minuutin ja sitten vääntää auki = kanta hajos.
Onks muuta vaihtoehtoa, kuin porata pois ja teettää helicoil kierre.. ?
Toki voin käydä kysymässä paikallisesta mp-liikkeestä joku päivä, mutta kysyn nyt ensin teiltä, jos jollain on sattumoisin ollut vastaavaa ongelmaa.. kantaa ei siis ole kovinkaan paljoa näkyvissä + ahdas paikka = vaikeaa saada otetta lukkopihdeillä/papukaijapihdeillä.
Kaasutin on siis Mikuni TMX 27. Powerjettejä ei näköjään saa mistää Suomesta.. eli pitänee tilata scooter-centeriltä, josta samalla tilaan pääsuutinsarjan ja tk suutinsarjan.
2.9.2014 17:42
Onko missä paikassa Mikunissa tuo powerjet? Jos letku lähtee kohokammion alaosasta ja suutinhärpäke erikseen ennen luistia, tukkiminen voisi onnistua ja säädöt sitten vain pääsuuttimella?